Posted By: MERK (Velkej Tvrdej Marvin) on 'CZtv'
Title:     Re: n@va - reklamy - 2
Date:      Mon Jan 19 15:52:58 1998

>  - podle jakejch kriterii (jestli vubec podle nejakejch ;-) se vybira kdy
> bude v danem filmu zarazena reklama ?

*****
Zakon c. 468/1991 Sb. Federalniho shromazdeni o provozovani rozhlasoveho a 
televizniho vysilani                 
Schvaleno (Vydano): 30.10.1991 Ucinnost od: 22.11.1991
Uverejneno v c. 91/1991  Sbirky zakonu na strane 2266

paragraf 6a
Zarazovani reklam do poradu

  (1)  Provozovatele vysilani  jsou povinni  zajistit, aby reklamy byly 
zarazeny  mezi jednotlive porady s  vyjimkou poradu slozenych ze  
samostatnych, v  ramci jednotliveho  poradu obsahove ucelenych a 
oddelitelnych casti  nebo sportovnich prenosu  a prenosu z  akci a 
predstaveni,   ktere   obsahuji    prestavky,   a   s   vyjimkou 
audiovizualnich poradu podle odstavce 2.

  (2) Provozovatele televizniho vysilani s licenci a provozovatele 
televizniho vysilani  s registraci jsou povinni  zajistit, aby pri vysilani 
audiovizualnich poradu byly reklamy zarazeny:
a) pri  vysilani  filmoveho  dila  nebo  dila vyjadreneho podobnym 
zpusobem,3) jen pokud trva vcetne  zarazene reklamy dele nez 45 minut,   ne   
vice   nez   jednou   behem   kazdeho  dovrseneho 45minutoveho  casoveho  
zseku;  dalsi  preruseni  je pripustne, jestlize trvani  takoveho filmu 
vcetne reklamy  je nejmene o 20 minut delsi  nez dva ci  vice dovrsenych 
45minutovych  casovych zseku; mezi  dvema po sobe  jdoucimi prerusenimi musi  
uplynout nejmene 20 minut,
b) pri  vysilani  ostatnich   audiovizualnich  poradu  s  vyjimkou 
ustanoveni  odstavce  3,  jen  trva-li  porad  vcetne  zarazene reklamy  dele 
nez  30 minut  a  ne  vice nez  jednou v  prubehu kazdeho dovrseneho  
30minutoveho casoveho zseku;  mezi dvema po sobe jdoucimi prerusenimi musi 
uplynout nejmene 20 minut.

  (3) Prerusovani poradu zpravodajskych, nabozenskych a poradu pro deti 
reklamou neni povoleno.

  (4) Prava chranena autorskym zakonem4) zustavaji nedotcena.
------------------------------------------------------------------
 3) paragraf 6  zakona c.  35/1965 Sb.,  o dilech  literarnich, vedeckych a 
umeleckych (autorsky zakon), ve zneni zakona c. 89/1990 Sb.
 4) Zakon c. 35/1965 Sb., ve zneni pozdejsich predpisu.

*****

  *** Dle meho nazoru je velice podstatny odstavec 4., ktery velice ovlivnuje 
pouziti odtsavcu predchozich. Vujdeme-li z toho, ze prava z autorskeho zakona 
nejsou dotcena, dojdeme k poznani, ze autor si muze sam urcit, kdy se bude 
vkladat reklama do jeho poradu. IMHO se tak zejmena kriteria predchozich 
odstavcu pouziji pouze v pripade, kdy vysilaci subjekt nema zarazeni reklamy 
dohodnuto jinak s nositelem autorskych prav. 

>  - proc po kazdy reklame znova dobiha cca 5 sec. filmu, ktery jsme videli uz
>    pred reklamou - vetsinou hned nasleduje strih, takze je to uplne zbytecny
>    a clovek slysi vetsinou nesmirne stupidni vetu dvakrat ...

   *** IMHO je to proto, ze uz ten porad dostanou v tomto stavu s tim, ze je 
planovano, ze v onom okamziku bude reklama. Vychazim i z toho, ze v nekterych 
mene reklamne frkventovanych casech se stane, ze je porad prerusen, zadna 
reklama nejde (misto ni jsou upoutavky na jine porady), pak to skoci o 5 
vterin doazdu a pokracuje. V nekterych serialech (BH90210) jsem si vsiml i 
toho, ze v prubehu se nekolikrat prerusi dej a objevi se logo serialu a 
nejaky hudebni motivecek. IMHO je to proto, ze se pocitalo s tim, ze v tomto 
miste bude reklama (to misto zde bylo vycleneno), akorat konretni vysilaci 
subjekt tam nemel co strcit :-). 

   ***   ***  *******  *******   ***  ***     M*E*R*K
   **** ****  ***      ***  ***  *** ***      
   *********  *******  *******   ******       mailto:merkun@law.muni.cz
   *** * ***  ***      *** ***   *** ***      http://www.law.muni.cz/~merkun
   ***   ***  *******  ***  ***  ***  ***    
   -------------------------------------------------------------------------

Search the boards