Posted By: MERK (Velkej Tvrdej Marvin) on 'CZtv' Title: Re: n@va - reklamy - 2 Date: Mon Jan 19 15:52:58 1998 > - podle jakejch kriterii (jestli vubec podle nejakejch ;-) se vybira kdy > bude v danem filmu zarazena reklama ? ***** Zakon c. 468/1991 Sb. Federalniho shromazdeni o provozovani rozhlasoveho a televizniho vysilani Schvaleno (Vydano): 30.10.1991 Ucinnost od: 22.11.1991 Uverejneno v c. 91/1991 Sbirky zakonu na strane 2266 paragraf 6a Zarazovani reklam do poradu (1) Provozovatele vysilani jsou povinni zajistit, aby reklamy byly zarazeny mezi jednotlive porady s vyjimkou poradu slozenych ze samostatnych, v ramci jednotliveho poradu obsahove ucelenych a oddelitelnych casti nebo sportovnich prenosu a prenosu z akci a predstaveni, ktere obsahuji prestavky, a s vyjimkou audiovizualnich poradu podle odstavce 2. (2) Provozovatele televizniho vysilani s licenci a provozovatele televizniho vysilani s registraci jsou povinni zajistit, aby pri vysilani audiovizualnich poradu byly reklamy zarazeny: a) pri vysilani filmoveho dila nebo dila vyjadreneho podobnym zpusobem,3) jen pokud trva vcetne zarazene reklamy dele nez 45 minut, ne vice nez jednou behem kazdeho dovrseneho 45minutoveho casoveho zseku; dalsi preruseni je pripustne, jestlize trvani takoveho filmu vcetne reklamy je nejmene o 20 minut delsi nez dva ci vice dovrsenych 45minutovych casovych zseku; mezi dvema po sobe jdoucimi prerusenimi musi uplynout nejmene 20 minut, b) pri vysilani ostatnich audiovizualnich poradu s vyjimkou ustanoveni odstavce 3, jen trva-li porad vcetne zarazene reklamy dele nez 30 minut a ne vice nez jednou v prubehu kazdeho dovrseneho 30minutoveho casoveho zseku; mezi dvema po sobe jdoucimi prerusenimi musi uplynout nejmene 20 minut. (3) Prerusovani poradu zpravodajskych, nabozenskych a poradu pro deti reklamou neni povoleno. (4) Prava chranena autorskym zakonem4) zustavaji nedotcena. ------------------------------------------------------------------ 3) paragraf 6 zakona c. 35/1965 Sb., o dilech literarnich, vedeckych a umeleckych (autorsky zakon), ve zneni zakona c. 89/1990 Sb. 4) Zakon c. 35/1965 Sb., ve zneni pozdejsich predpisu. ***** *** Dle meho nazoru je velice podstatny odstavec 4., ktery velice ovlivnuje pouziti odtsavcu predchozich. Vujdeme-li z toho, ze prava z autorskeho zakona nejsou dotcena, dojdeme k poznani, ze autor si muze sam urcit, kdy se bude vkladat reklama do jeho poradu. IMHO se tak zejmena kriteria predchozich odstavcu pouziji pouze v pripade, kdy vysilaci subjekt nema zarazeni reklamy dohodnuto jinak s nositelem autorskych prav. > - proc po kazdy reklame znova dobiha cca 5 sec. filmu, ktery jsme videli uz > pred reklamou - vetsinou hned nasleduje strih, takze je to uplne zbytecny > a clovek slysi vetsinou nesmirne stupidni vetu dvakrat ... *** IMHO je to proto, ze uz ten porad dostanou v tomto stavu s tim, ze je planovano, ze v onom okamziku bude reklama. Vychazim i z toho, ze v nekterych mene reklamne frkventovanych casech se stane, ze je porad prerusen, zadna reklama nejde (misto ni jsou upoutavky na jine porady), pak to skoci o 5 vterin doazdu a pokracuje. V nekterych serialech (BH90210) jsem si vsiml i toho, ze v prubehu se nekolikrat prerusi dej a objevi se logo serialu a nejaky hudebni motivecek. IMHO je to proto, ze se pocitalo s tim, ze v tomto miste bude reklama (to misto zde bylo vycleneno), akorat konretni vysilaci subjekt tam nemel co strcit :-). *** *** ******* ******* *** *** M*E*R*K **** **** *** *** *** *** *** ********* ******* ******* ****** mailto:merkun@law.muni.cz *** * *** *** *** *** *** *** http://www.law.muni.cz/~merkun *** *** ******* *** *** *** *** -------------------------------------------------------------------------