Posted By: termit (termit) on 'CZsport' Title: Re: F1- Spa Date: Tue Sep 1 11:26:56 1998 Sorry jestli nektery z nasledujicich postu reaguje na to samy co ja (jeste jsem je necet, ale tadytohle se proste nedaaaaa....) > Vcera jsem se taky dival na F1 a docela me ten Schumacher nastval, kdyz si > > musel tuknout do Hakinnena a pak jeste predvedl, ze vubec neumi predjizdet, > kdyz to napral do Coultarda a tim padem mu taky znemoznil bodovat a jeste > mel Nic osobniho clovece, ale asi ses uplne ... Videl jsem ten zaber asi 5x z ptaci perspektivy (1x z kokptitu - nebylo videt vubec nic) a asi 4x ze predu a fakt mi neni jasny proc Coulthard (i kdyz mu taky docela fandim) v pulce rovinky zpomalil asi o 70 km/h. Kdybych chtel v tyhle situaci nekomu zpusobit problemy, tak to udelam zrovna tak, protoze prudke brzdeni a nasledny uhybny manevr by se v pripade Schumachera rovnal hodinam, nebo alespon obrovskym problemum. Ovsem Couthard nepocital, ze Schumacher nevidel vubec nic, ale i tak to zabralo.... stahuju to co jsem tady kdysi o Couthardovi napsal, totiz ze je to v podstate hodny chlapec a mistrem sveta asi nikdy nebude, protoze mu chybi ta svinackost a tvrdost, kterou mistri sveta musi mit, stahuju to a mam dojem, ze je to jedna z nejvetsich a nejchytrejsich svini (nebo to vymyslela nejaka jina hlava od McLarenu?). Hakkinen je taky peknej ptacek, ten manevr co vytasil na Schumachera se rovnal v podstate zpusobu jizdy za ktery byly loni Schumacherovi strhnuty vsechny body, kdo mel oci, tak videl, ze Hakos mel na prave strane (v La Source) stale se zvetsujici vzdalenost a byl jasne na koliznim kurzu s Ferrari nalevo, Schumacher uz nemel kam uhybat a s tim Hakkinen pocital .... nastesti se prepocital. Kazdopadne by FIA mela zachovat svuj 'fair' styl rozhodovani a Hakkinena suspendovat minimalne na jeden zavod (eventuelne jeste Coutharda za nebezpecnou jizdu - tri velke havarie v jednom zavode jsou preci jenom moc) > tu drzost dojit si k McLarenum. Je to proste frajer. A treba mu tak. A taky > jezdit na doraz i kdyz nemusi, naskok pres 40 sekund je fakt dost. Ona pomalejsi jizda by vyustila ve ztratu soustredeni a rytmu, takze ... kdo umi, ten jede rychle. > A co se tyce komentatoru, tak je pravda, ze s tim tzv. brzdnym svetlem to > vubec nezvladli. Vono fakt svitilo i kdyz se hnali rychlosti pres 200 po > rovince. > S kritikou komentatoru plne souhlasim, asi jim mimo mnoho jineho zustala utajena i existence dokumentu Technical regulations, kde tusim clanek 1.5 pojednava o "rear light" a je tam jasne napsano, ze svetlo musi byt aktivovatelne z kokptitu pilotem a musi svitit kdyz je vozidlo vybaveno pneumatikami pro mokre podminky (pokud nesviti z duvodu technicke zavady, jezdec neni penalizovan), to jsme mohli pozorovat u Coutharda, kteremu po prestavbe zadni casti ono zminene svetlo nesvitilo. Jina kapitola, je ze nektere vozy maji aktivovani tohoto svetla spojene s pouzitim brzdoveho pedalu .... ale to rady nevyzaduji. > A jeste mi neni jasne, jak nekdo muze vyhrat, kdyz je v depu. Tim kecem, > ze > prejel cilovou caru v depu neberu, protoze tim padem nesplnil prikaz > poradatelu a nezastavil v boxech, az po zavode. A pak tvrzeni, ze stejne byl > > Hakinen daleko a nestihl by Shumachera predjet je blbost, protoze jak byl > shumacher v depu, tak ho predjel. :) No nic, myslim, ze tu nejde vubec o > to, > jak kdo umi jezdit, kdyz jeden jezdec ma uplne jine podminky nez ostatni. Sporting regulations definuji Start-Finish line, jako caru ktera protina zavodni trat v miste startu. Ulicka pred boxy je rovnez soucasti zavodni trate (pokud je vuz v Pit lane, tak je na trati). Pokud by platilo, to co tvrdis ty, ze kolo nelze ukoncit projetim boxy, tak kazda zastavka v boxech by vyustila ve ztratu jednoho kola (coz, jak doufam uznas, se jaxi nedeje). Dale regulations hovori o tom, ze poradatele maji povinnost dorucit zpravu o penalizaci postizenemu tymu do dvaceti minut po incidentu (pokud zbyva do konce zavodu mene nez dvanact kol, je tato penalizace prictena ke konecnemu casu jezdce) - tady je duch tohoto odstavce jasny, pokud by doslo ke zdrzeni a jezdec by nemel cas penalizaci do konce zavodu vykonat, tak se pokuta promitne do celkoveho casu. Schumacher tedy vubec do depa zajizdet nemusel, penalizace mu byla spravne prictena k celkovemu casu a diky tomu, ze jeho celkovy cas byl o vice jak dvacet sekund lepsi, nez cas "litajiciho" Fina (ktery muze byt rad, ze pres sve dva vylety z trati zavod dokoncil), tak zustal na prvnim miste.... Vubec tu nejde o to, ze Schumacher neprojel kolem sachovnicovyho praporku, jak se stale dohadovali nasi mistri postrehu na Prime. Protnul Start-Finnish line a tim ukoncil 65 kolo, cily prvni projel vypsanou delku zavodu. |OOOOO|_ | ~| | PIVO NICIM NENAHRADIS | | | (a ani se nesnazis) | |/ ___/ Termit... email:petak@hermes.zcu.cz