Posted By: Mrakoplas (:() on 'CZSF' Title: FANtasy DIplomacie 1.1 Date: Tue Apr 4 01:11:58 1995 Tak jsem se s Woknama dohodl a mezete si pravidla precist zde. Jsou to ty uplne nejzakladnejsi, vyse zminovany Neldelinde jiz vytvoril nekolik novych verzi (obzvlaste ta 3.0 co jeste neni hotova ;) se mi moooc libi), ale nam zatim bohate staci te prace s touhle primitivni. Take netvrdim , ze se pravidel drzime uplne do detailu. Jak uz jsem rekl vaznejsim zajemcum poslu ukazku jak asi bude klient vypadat. Ty pravidla jsou vytvoreny ke hre po e-mailu, ale vyhodnocovat by to mel clovek. Arn to hral a ten jejich Game master pry po dvacatem tahu zesilel a odmitl pokracovat (vubec se mu nedivim) no a tak jsme se rozhodli, ze nasadime computer ;). Pravidla FanDi ============== Verze 1.1 Nejprve pravidla hry same, potom pravidla diplomacie. Zakladni pravidla: ------------------ Plochu tvori 10 x 10 policek, z nichz nektera jsou nevyuzitelna, nektera (mokriny, skaly, reka). Oznacena jsou #. Dalsi jsou bud prazdna (znaceni mezerou), nebo jsou na nich mesta a to bud neutralni mesta, (oznacena %), nebo patrici jednomu z hracu jsou oznacena malymi pismeny shodnymi s pocatecnimi pismeny jejich bozskych jmen. Cilem hry je obsadit alespon polovinu mest. Pokud hrac nema zadne mesto, ani jednotky skoncil. Hru je mozno kdykoli predat nekomu jinemu. Velikost hraci plochy i pocet hracu muze byt i odlisny. Penize: ------- Menova jednotka je smenitelna koruna, budu ji znacit xc. Mesto: ------ Kazde mesto ma spolu s okolim nejakou hodnotu. Minimalni hodnota mesta je 50 xc, maximalni neni stanovena. Z teto hodnoty potom vyplyva vynos mesta: 10% normalne, 20% rozvinuta remesla, 30% rozvinuty obchod. Je mozne ziskat i vetsi vynos, ale potom klesne o tuto castku hodnota mesta. Hodnota mesta muze klesnout maximalne o 20%. Vzdy je ale potreba toto pouziti specifikovat zvlast. Tento vynos je nutne v kazdem tahu spotrebovat. Moznosti jsou: Armada - zold a vybudovani jednotek. Hradby - zlepsuje obranu mesta, ale brani jeho rozvoji. Veda - umoznuje vyrobu kvalitnejsich vojenskych jednotek. Technika - zvysuje vynos. Spion - zjisti informace o sousednim meste. Posel - muze presunout penize do jineho mesta. Hodnota mesta - zvysi se hodnota a tim i budouci vynos. Hotovost - uschovani penez pro pozdejsi pouziti. Mesta jsou skoro samostatna. Kazde samo se rozviji, kazde plati armadu, ktera se nachazi na jeho uzemi. Mohou byt (a jsou) dobyvana a obsazovana souperi. Hotovost: --------- Lze ji akumulovat, ale v kazdem tahu poklesne o 10% (vliv korupce - rozkradani majetku v bozskem vlastnictvi). Veda: ----- Ma dva stupne. Pokud proinvestuju do vedy v JEDNOM meste 200 xc, ziskal jsem prvni stupen vsude, ve vsech svych mestech. Druhy stupen je podobny, ale musim proinvestovat 300 xc v jednom meste. Armada: ------- Je vice druhu vojenskych jednotek. Informace o nich tvori vzdy: Naklady na vyrobu - kolik xc je potreba investovat na vyrobu te jednotky Zold - kolik xc je potreba zaplatit za provoz jednotky UC - uziti v boji - viz dale OC - uziti v boji - viz dale Pohyb - vysvetleni bude dale. Bez vedy lze vyrabet pouze: Pesi: Naklady=2, Zold=1, UC=0, OC=0, Pohyb=1 Mam-li Vedu 1, mohu navic vyrabet: Lukostrelce: Naklady=3, Zold=1, UC=1, OC=1, Pohyb=2 Kopiniky: Naklady=4, Zold=1, UC=2, OC=1, Pohyb=1 Klerici: Naklady=6, Zold=2, UC=0, OC=2, Pohyb=1 Mam-li Vedu 2, mohu navic vyrabet: Legie: Naklady=5, Zold=1, UC=2, OC=2, Pohyb=1 Jezdectvo: Naklady=5, Zold=2, UC=2, OC=1, Pohyb=4 Rytire: Naklady=6, Zold=3, UC=3, OC=2, Pohyb=3 Templari: Naklady=8, Zold=4, UC=4, OC=2, Pohyb=3 Katapult: Naklady=8, Zold=4, UC=4, OC=0, Pohyb=1 Zold je placen mestem, ve kterem se nachazi prislusna jednotka. Nema-li mesto dost prostredku, je armada, ktera nedostane zold rozpustena. Poradi rozpousteni se shoduje s poradim, v jakem jsou jednotky uvedeny vyse. Tedy jednotky s nejmensim zoldem se rozpousti jako prvni. Hradby: ------- Pokud ve meste proinvestuju do hradeb tolik, kolik cini jeho hodnota, maji vsechny jednotky na tomto uzemi obranu o 1 vetsi. Pokud proinvestuju dvojnasobek hodnoty, maji ji o 2 vetsi. Technika: --------- Pokud ve meste proinvestuju 150 xc do techniky, vzniknou ta rozvinuta remesla - vynos bude 20% hodnoty. Proinvestuju-li dalsich 200 xc, vznikne rozvinuty obchod - vynos bude 30% hodnoty. Je nutne budovat v kazdem meste zvlast. Spion: ------ Stoji 5 xc a zjisti vsechny informace o vedlejsim meste, ktere vi vlastnik mesta sam: kolik armad a jakych, stav hradeb, vedy, techniky, hodnotu, hotovost a vynosy. Vzdy v jednom kole ho vytvorite a v nasledujicim vyslete. Je to jednorazova investice. Posel: ------ Prenasi penize z vynosu jednoho mesta do jineho, kde je mozne je nasledujici tah utratit. Ma libovolne velky pohyb. ale smi se pohybovat jen po polickach patricich ke stejne strane jako vychozi, nebo cilove mesto, nebo po prazdnych polickach. Vyslani posla stoji 1 xc. A je to jednorazova investice. Pozor, penize poslane poslem podlehaji korupci a smennym pravidlum (ruzne meny v ruznych mestech) - z penez, ktere nese ubyde 10%. Mesto same: ----------- O tyto penize se zvetsi hodnota mesta a tim i nasledujici vynos. Pohyb jednotek: --------------- Maximalni velikost pohybu kazde jednotky je uvedena vyse. Plati pouze pokud se jednotka pohybuje po vlastnim uzemi, nebo po prazdnych polich. Jakmile vstoupi na neutralni uzemi, nebo na uzemi soupere, musi se zastavit. Nelze chodit pres uzemi oznacena #. Smer pohybu je jen vodorovne nebo svisle, ne uhlopricne. Zmena kabatu: ------------- Kterakoli z vojenskych jednotek, muze zmenit sveho boha (hrace) a tak slouzit souperi (ktery muze treba byt spojenec). Prikaz k tomu vydava hrac (neni to svevolna dezerce). Take lze zmenit kabat u mest - ale neni mozne zadat zaroven s tim jiny prikaz pro toto mesto v tomto tahu. Z vynosu se zaplati zold a zbytek je rozkraden (ve meste panovalo kratke bezvladi). Souboj: ------- Pokud se na jednom policku ocitnou armady dvou ruznych stran, dojde k boji, at uz jsou spojenci, ci ne. Vzdy se vybere nahodne jedna z pritomnych jednotek, to bude utocnik. K ni se nahodne vybere jednotka jine strany, to je obrance. Tyto dve jednotky spolu bojuji. Mohou nastat 3 pripady: bud jedna z nich vyhraje, nebo je to nerozhodne. Jednotka, ktera prohrala, prestava existovat. Ostatni se vraci zpet do sveho tabora a vybira se nova dvojice: utocnik/obrance. Toto se provadi tak dlouho, dokud na policku nezustanou jen armady jedne strany. Ktera z jednotek zvitezila? Sectu UC a k6, srovnam se OC + k6. Paklize se jedna o boj ve meste, maji domaci jednotky (patrici stejne strane jako mesto) OC o 1 vyssi. Pokud jsou navic ve meste fungujici Hradby, je OC vetsi o kvalitu hradeb. Tedy ve meste s Hradbami 1 je OC o 2 vetsi a ve meste s Hradbami 2 je o 3 vetsi. Domaci jednotky se automaticky pouze brani, chce-li hrac, aby utocili, musi jim to primo prikazat (kazdy druh zvlast, plati pro vsechna mesta najednou). Pokud se jednotky setkaji na prazdnem pozemku (na konci tahu), dojde take k boji s tim, ze nikdo neni domaci jednotka. Ktera strana ma mene, prohrala a tato jednotka je znicena. Jsou-li hodnoty stejne, nic se nestalo a pokracuje se dal. Ztrati-li obrance vsechny jednotky, utocnik mesto dobyl. Mesto bez jednotek je obsazeno (specialni pripad dobyti), jakmile tam vstoupi nejaka armada. Dobyte mesto ztraci veskere Hradby a penize proivestovane do Vedy a Techniky. Dale ztraci 10% hodnoty. Vybudovana Technika zustava, vybudovana Veda zustava puvodnimu majiteli. Novy majitel tez ziskava veskerou mestskou hotovost. Byl-li vyslan spion, jakoby nebyl. Dosel-li posel s penezi, ziskava je vitez. Obsazene mesto (bez boje) ziska dobyvatel bez jakychkoli ztrat, jen neziska jiz vybudovanou vedu. Prubeh kola: ------------ Pohyb jednotek, spionu a poslu. Zmena kabatu jednotek a mest. Souboje. Vynos mesta, pripadne snizeni hodnoty. Zaplaceni zoldu pritomnym armadam. Proinvestovani zbytku vynosu (pokud nedoslo ke zmene majitele). Navrat Spionu s informacemi. Informace pro hrace: -------------------- Mapa se zakreslenim, co komu patri. Informace o vlatnich mestech a jednotkach v nich. Informace o cizich mestech zjistene Spiony. Emailove adresy ostatnich hracu. Tabulka valecnych aktivit: Ke kazdym dvema hracum lze v nalezt, pred kolika koly spolu valcili naposledy. Za valceni se pocita situace, kdy se jejich jednotky setkaly na jednom policku. Obsazeni mesta neni valecna akce. Diplomacie: =========== Kazdy hrac zna emailove adresy ostatnich. Diplomatickou postu si mezi sebou vymenuji navzajem. Platit je mozno penezi (Posel), jednotkami (Zmena kabatu) a mesty (taktez Zmena kabatu - obsazeni mesta). Mimo hru v dopisech tez informacemi. Game Master: ============ Ridi hru a ma vsechny informace. K nemu smeruji maily o akcich a investicich. Pravidelne provede vyhodnoceni hry (souboje apod.) a rozesle hracum maily s informacemi. Vzdy jsou platne pouze posledni zaslane prikazy.