Posted By: wdoky        (wdoky                    ) on board 'CZsession'
Title:     Hioscyamus I
Date:      Sun Jun 06 09:40:19 1998
WWW-Info:  posted from drakous.cesnet.cz (193.84.49.74)

Kamos me pozadal at mu postnu 1 akci. Hodila by se spis na floyd/sermovacky,
ale floyd nejede tak je to tady.

Zakladni info:
Akce se kona v terminu 17 az 23 cervence 1998 zhruba u Pardubic.
Jedna se o neco mezi cundrem a bitvou s dreven. meci.
Akce je pro zhruba 30 lidi

Kde se prihlasit:
na e-mailu wdoky@beba.cesnet.cz 

nebo (ale radsi ne organizator nebude moc doma) na adrese
Robert Richter
Bartonova 832
Pardubice 530 12

Podrobna pravidla:
(mela byt na http://lin.sh.cvut.cz a asi tam i budou, jenze Strahov nejede
tak je prihodim i sem)
------------------------------
Hioscyamus I.

Hioscyamus je latinsky nazev pro blin. Blin ve stredoveku nesmel chybet zadne
carodejnici jako prisada do kouzel. Blin se take ve stredoveku pouzival jako
jed pri zbavovani se nepohodlnych lidi. V nazvu nasi akce ma blin
charakterizovat dobu do niz se na nasi akci vydame. Dobu v niz prezivali
silnejsi a zakernejsi.

Hioscyamus I. bude  neco mezi stredovekou bitvou a cundrem. Bude se konat 17 -
23 cervence 1998. Tato akce by nemela byt moc pocetna predstavujeme si ucast
okolo 30 max. 34 lidi. 

A o co vlastne pujde? Ucastnici se rozdeli na dva tabory, ktere mezi sebou
budou valcit jako ve stredoveku s tim rozdilem, ze misto zeleznych zbrani
budou povoleny jen zbrane drevene a to tyto:

· mec jednorucni - max. delka 100 cm
· mec jedenapulrucni* - max. delka 115
· mec obourucni - max. delka 130 cm
· sekyra jednorucni - max. delka 90 cm
· sekyra obourucni - max. delka 120 cm
· stit - max. velikost 60cm x 50 cm
· dyka** - max. delka 30 cm
                 - min. sirka 5 cm
· luk***
                                                                            
Prurez mece: povoleny - elipsa           
             zakazany -	kruh
  

*mec jedenapulrucni nelze pouzivat v kombinaci se stitem, ale na rozdil od
mece obourucniho se s nim da bojovat jak v jedne tak v obou rukach. 

**Dyka musi mit stejny prurez jako mec. Asi se divite proc ma byt siroka 5cm.
To je           
z bezpecnostnich duvodu. Dyka bude totiz jedinou zbrani, ktera se bude moci
smet pouzivat na    nocnich akcich. Ty budou popsany az dale.   

***Luky se budou zkouset na majitelich, tak doporucuji nevyrabet luky s
prehnanou razanci.                                                            
                  
Sipy musi mit na konci kulicku z molitanu. Luky se budou moci pouzivat pouze
ve vlastnim tabore, pokud se nestanovi jinak spec. pravidly.  Luky budou
povoleny jen proto, aby  zvyraznily vyhodu vlastniho tabora.

Zbrane vyrabejte spise masivni, aby s nimi neslo machat jako s proutkem.
Docela slusny mec   lze vyrobit z nasady na krumpac. Staci nasadu jen trochu
ohoblovat. 

Sekery vyrabejte z filcu, nebo podobneho materialu. Co se tyce topora sekery,
myslete na to, ze pokud Vam zbraņ na cundru nekdo zlomi, tak jste dohrali (to
plati i o meci, ale pokud ten vyrobite podle nasi rady masivni, tak se
nemusite bat).

Z vlastni zkusenosti davam spise prednost jednorucni zbrani a stitu pred
obourucni. A co se tyce toho jestli sekeru nebo mec, tak to je veci nazoru. Ja
osobne mam rad jak mec tak sekeru. Obe tyto zbrane maji sve klady i zapory..

Mece a dyky nesmi mit spicku. Konce mecu i dyk musi byt zakulacene.


Co na sebe?
Tak to je pomerne tezka otazka. Jelikoz se jedna o stredoveky cundr, tak je
historicky kostym povinnosti pro kazdeho ucastnika. V tomto kostymu se budou
vsichni ucastnici muset pohybovat cely cundr. Pokud by se nekdo nemohl obejit
bez normalniho obleceni z dnesni doby napr. z duvodu zimy, tak si pod kostym
muze neco normalniho obleci, ale tak, aby to obleceni nebylo videt. Kostym
nemusi byt prevratny, hlavni je neco mit. 

A z ceho takovy kostym vyrobit? Na to je kazda rada draha. No, dobre je  rezne
platno, juta (pytlovina), nebo podobny material, ale klidne postaci neco z
prosteradla. Protoze na cundr nejede nikdo za slechtice, tak cim otrhanejsi
kostym tim lepe. 
Co se tyce bot, tak dobre vypadaji sandale, ale muzou byt vcelku jakekoliv
boty.

Misto konani
To oznamim az vaznym zajemcum. I kdyz uz vim, kde se presne budeme nachazet,
tak si ho zatim necham pro sebe. Jenom prozradim, ze to bude ve Vychodnich
Cechach. 

Spat a vubec "bydlet" se bude ve dvou stejne pocetnych taborech. Tabory budou
umisteny pod skalnim previsem, takze nikdo nemusi mit strach z deste. Nikdo si
neberte stany, staci spacak.

Nestredoveke veci
Protoze se jedna o cundr stredoveky, tak Vas prosim neberte si s sebou prilis
modernich vymozenosti. Jedinou vyjimkou jsou hodinky, ktere by mel mit z
duvodu ciste hernich kazdy.

Pribeh
Kdysi zily dva keltske kmeny. Kmen boha Bargila a kmen, ktery uctival boha
Durina. Tyto dva kmeny si zili na svem uzemi, kde je nikdo neobtezoval. O sve
vzajemne existenci nemeli nejmensi tuseni. Takto si zili az do doby, kdy byly
nuceni hledat nove utociste. Kazdy z kmenu proto vyslal armadu svych
nejlepsich bojovniku, aby nasli prihodne misto, kam by se mohl cely kmen
presidlit. Bargiluv kmen nalezl udoli, ktere bylo prihodnym mistem pro
presidleni. Potiz byla v tom, ze stejne udoli nasel o den pozdeji i kmen
Durinuv. Udoli bylo sice dost velke pro vsechny, ale potiz byla v tom, ze oba
kmeny vyslali pouze sve nejlepsi bojovniky, nikoliv diplomaty. Bojovnici
samozrejme neprisli na nic lepsiho, nez na to, ze o udoli budou bojovat do
posledniho muze, a ta armada, ktera vyhraje dojde pro svuj kmen, ktery se zde
usidli... A tady jiz zacina nas pribeh.  


Naplņ HIOSCYAMUS
Prvni den po prijezdu se rozdelime podle kmenu na dva tabory. Zajemce
provedeme okoli (je v zajmu vsech aby se tam alespoņ trochu vyznali). Pak se
pujde na drevo a budou se opevņovat tabory. Dalsi den dojde k vyhlaseni valky,
ktera bude trvat do odvolani. Co se bude delat krome valceni dalsi dny se
jeste uvidi. Nikdo se ale nemusi bat, ze by se nudil, nebo litoval toho, ze na
Hioscyamus jel.

Zivot a Smrt
Kazdy tabor bude mit  symbol sveho boha (dreveny keltsky kriz velky asi
150cm). Tento symbol si armady umisti viditelne ve vzdalenosti 20 m od tabora.
Viditelne znamena, ze nikdo nebude symbol zahrabavat, nebo jinak prekryvat.
Symbol muze byt umisten i primo v tabore, nebo ho muze mit nekdo v drzeni s
tim, ze pokud bude zabit, tak musi symbol pustit na zem. Pokud bude nekdo v
boji zabit, tak padne jako mrtvy na zem, kde pomalu napocita do deseti. Pote
se z neho stane duch. Duch nemluvi a jde nejkratsi cestou do sveho tabora, kde
pocka 10 minut a pak se muze vratit zpet do hry. Do te doby se nesmi zapojovat
do hry. Kazdy duch ponese zbraņ za hlavou, tak aby bylo jasne, kdo je mrtvi a
kdo ne. Duch muze nest jenom sve osobni veci, jako zbraņ, stit atd. (s
vyjimkou kouzelnych zbrani). Lahve s vodou a podobne veci duch nest nemuze.
Pokud byl nekdo zabit pri ceste pro vodu, tak lahev musi nechat tam, kde byl
zabit, protoze ji jako duch nest nemuze. Muze se pro ni vratit, az po oziveni.
Veci jako lahve s vodou se nesmi krast!!

Specialni postavy
Vudce kmene
Jak uz sam nazev napovida vudce vladne celemu kmeni. Sve postaveni si vydobyl
v boji a proto je uznavanou autoritou kmene. Vudce zpusobuje smrt i zasahy na
nohy a ruce (navzajem si vsak vudci kmenu zpusobuji pri zasahu na ruce, ci
nohy pouze zraneni). Vudci maji take posunute zasahove plochy a to tak, ze
jsou zranitelni od kolen a loktu vyse. Dale ovladaji umeni lecitelstvi. Lecit
mohou vsak pouze sebe a pouze mimo boj.  
 
Saman je pravou rukou vudce. Je take jedinym, kdo vudce primo neposloucha. V
kazdem tabore bude jeden. Saman bude jedinou kouzlici postavou ve hre. Bude se
ridit podle spec. pravidel, ktera vysvetlim az na miste. Zatim mohu prozradit,
ze bude schopen lecit zraneni a vyvolavat nemrtve bytosti.

Krast se bude moci jen par specialnich veci pro to urcenych. Jednou z nich o
ktere jsem se jiz zminil bude symbol boha. Pokud nektera z armad prijde o svuj
symbol, tak se budou jeji clenove ozivovat o 5 minut dele, coz znamena 15
minut. Zraneni se v tabore bez symbolu take nebudou moci lecit, takze jedinou
zachrannou bude Saman. Armada, ktera symbol ukradla ho muze schovat kamkoli, i
tak aby nebyl videt, takze vcelku jedina moznost, jak ho dostat zpet bude ta,
ze nepratelske armade ukradne jeji. Ten jim vsak neda zadne vyhody, ale muzou
nepratelsky symbol vymenit za svuj.
  
Casti tela na ktera se nesmi utocit - U luku je to pevne stanovene - hlava a
krk (to neznamena, ze pokud na Vas bude nekdo mirit lukem, ze si hlavu
nebudete kryt s tim, ze zasah na hlavu neplati - mohlo by se Vam to vymstit).
                                                        - U zbrani na blizko
to je trosku komplikovanejsi. Na hlavu, krk a rozkrok by se utocit nemelo, ale
skoncilo by to tak, ze by si tyto casti nikdo nekryl. Takze udery na tyto
citlive casti budou s omezenimi povoleny a budou vedeny s nejvetsi opatrnosti.
Platne budou jen do te doby nez to nekdo prezene. Napr. kdyz povedu nekomu
uder na hlavu a on ten uder nevykryje, tak musim uder pred jeho hlavou
zastavit, maximalne se ho dotknout, on pak padne "mrtvy" k zemi. Pokud bych
uder prehnal a pres hlavu ho pretahl, tak je uder neplatny, on ma plne pravo
me rozbit me hubu. 

Bodani - Bodat se smi pouze mecem, ci dykou, nikoli sekerou, jak uz jsem taky
na par bitvach videl. Bodat se nesmi na hlavu a krk. Na ostatni casti tela se
sice bodat smi, ale kazdy by pri bodani mel davat velky pozor, protoze se muze
stat, ze ten na koho bodate si nedopatrenim Vasi zbraņ vyrazi primo do
obliceje. Stava se to DOST casto.

Zasahy na ruce a nohy - jako jedine (krome zakazanych ploch) neznamenaji
okamzitou smrt.  
1. Pokud nekdo inkasuje uder na nohu, tak musi okamzite padnout na zem. Pokud
se tak stane nekomu, kdo bojuje sam bez spolubojovniku a ani zadne
spolubojovniky nema v dohledu, tak bez pomoci "vykrvaci", nebo jeste rychleji
zemre zbrani sveho soupere, kteremu teļ nic nebrani v tom, aby zraneneho
"dodelal". Pokud ma zraneny u sebe nejake spolubojovniky, tak ho zaprve muzou
branit pred neprateli a take ho muzou odnest do tabora. Musi ho vsak odnest
nejkratsi moznou cestou, s tim, ze se zranenym nesmi bezet, aby mu
nepritizili. V tabore pak zraneny vycka 1 minutu. Pote je zraneni vyleceno a
dotycny se muze opet zapojit do hry.
2. Pri zraneni ruky postizeny okamzite pusti vec, kterou v ruce trima na zem.
Do vyleceni nesmi zranenou ruku pouzivat. Pokud nekdo pouziva obourucni zbraņ
a ma zranenou jednu ruku, tak je docela v pytli, protoze jak uz sam nazev
napovida, tak se tato zbraņ jednou rukou ovladat neda. Da se maximalne v jedne
ruce nosit, ale neda se s ni jednou rukou bojovat. Pokud dostal pri souboji
uder na ruku ke ktere ma pridelany stit, ktery nemuze hned odhodit, tak ruku
se stitem svesi podel tela. Az dobojuje (pokud nebude zabit), tak stit z ruky
sunda. Zraneny musi jit nejkratsi cestou do tabora. Nesmi diky svemu zraneni
behat a bojovat muze jenom pokud je nekym napaden. Opet v tabore se mu zraneni
uzdravi po vyckani jedne minuty.
Pokud je pritomen Saman, muze samozrejme zraneni ruky ci nohy vylecit a to
jeste rychleji.
 
Cistota uderu - Vsechny udery musi byt vedeny z naprahu (to vubec neznamena,
ze musite dat velkou ranu), nestrpim zadne kvedlani, protoze bojujete
stredovekou zbrani, ne vareckou. Zbraņ se musi o dotycneho zastavit, to
znamena, ze neplati skrabnuti spickou. To same plati i u luku; sip se musi o
dotycneho zarazit. Ti kdo neumi sermovat nemusi mit strach. Vsem takovym dame
rychlokurs v sermovani. Staci jen chtit. 
	
Sila uderu se neda pevne stanovit. Kdo nema zadne zkusenosti  bude muset
projit takovym malym skolenim, protoze kdo by to pak neustale prehanel, tak by
se mohl sbalit a jet domu. 
						
Nocni akce - Na nocnich akcich budou platit trochu odlisna pravidla nez
normalne.Prvni odlisnosti je pouzivani zbrani. Povoleny budou za noci pouze
dyky s tim, ze kazdy muze pouzivat najednou pouze jednu dyku, nikoli jednu v
kazde ruce. Ostatni zbrane vcetne luku a stitu budou prisne zakazany.  

· V noci se bojovnici v tabore rozdeli na dve skupiny. Prvni z nich budou
vrazi, druzi strazni. Pocet vrahu bude stanoven glejty (takove vrahovske
vysvedceni). Glejty budou v kazde armade 3 (nebo i jiny pocet, to bude zaviset
na ucasti). Kdo bude mit u sebe glejt, stava se vrahem a muze se volne
pohybovat po udoli. Strazny se muze pohybovat pouze ve svem tabore a jeho
nejblizsim okoli tj. max. do 10m.
· Dalsi odlisnosti je to, ze v noci nebude fungovat ozivovani, takze pro toho
kdo je zabit hra konci a jde povinne spat. To plati jak pro strazce, tak
vrahy. Vrah jeste pred tim nez pujde spat muze predat svuj glejt nekteremu ze
zivych strazcu. 
· Zasahy v noci budou platit pouze na telo a ruce po lokty, s tim, ze zasah
kamkoliv na tyto plochy bude znamenat smrt.
· Saman pres noc ztraci sve schopnosti kouzlit a to hlavne z tech duvodu, ze
by se vse ve tme velice spatne organizovalo. 


Nemejte strach, ze budeme nekoho na nasi akci omezovat, nebo nekomu poroucet.
Ve stredoveku vladl sice jeden panovnik, ale ne  u nas. U nas bude demokracie.
Tedy krome organizacnich veci. Do tech si moc kecat nenechame. 

Tato pravidla nejsou jeste uplna a vubec jsou jeste dost zmatena, protoze jsou
psana na rychlo, ale nemusite se bat. Do zacatku cele akce bude vse vypilovano
k dokonalosti.


Pokud chcete na Hioscyamus  opravdu jet a vite ze na 100% mate v datum konani
cas, napiste na adresu: 

Robert Richter 
Bartoņova 832
530 12  Pardubice

a uveļte svoji presnou adresu a popr. kolik lidi chcete prihlasit. Do dopisu
prilozte postovni znamku, abych vam mohl napsat vsechny podrobnosti. Pokud
mate telefon, tak mi ho do dopisu prosim pripiste. 

Specialni pozvani maji ode mne tito lide:
 Haradsky (mozna skreti) bojovnik  z Pana prstenu, ktery se po bitve utkal v
pratelskem souboji s mym skotskym bratrem Hamischem. 
	"Prazak", ktery byl s nami na Lukove v Pardubickem demolicnim tymu.
	Nakonec jsem si nechal mou lasku velikou a tim je Sauron, ktery si me taky
urcite oblibil na Panu prstenu. 

Search the boards