Posted By: wdoky (wdoky ) on board 'CZsession' Title: Hioscyamus I Date: Sun Jun 06 09:40:19 1998 WWW-Info: posted from drakous.cesnet.cz (193.84.49.74) Kamos me pozadal at mu postnu 1 akci. Hodila by se spis na floyd/sermovacky, ale floyd nejede tak je to tady. Zakladni info: Akce se kona v terminu 17 az 23 cervence 1998 zhruba u Pardubic. Jedna se o neco mezi cundrem a bitvou s dreven. meci. Akce je pro zhruba 30 lidi Kde se prihlasit: na e-mailu wdoky@beba.cesnet.cz nebo (ale radsi ne organizator nebude moc doma) na adrese Robert Richter Bartonova 832 Pardubice 530 12 Podrobna pravidla: (mela byt na http://lin.sh.cvut.cz a asi tam i budou, jenze Strahov nejede tak je prihodim i sem) ------------------------------ Hioscyamus I. Hioscyamus je latinsky nazev pro blin. Blin ve stredoveku nesmel chybet zadne carodejnici jako prisada do kouzel. Blin se take ve stredoveku pouzival jako jed pri zbavovani se nepohodlnych lidi. V nazvu nasi akce ma blin charakterizovat dobu do niz se na nasi akci vydame. Dobu v niz prezivali silnejsi a zakernejsi. Hioscyamus I. bude neco mezi stredovekou bitvou a cundrem. Bude se konat 17 - 23 cervence 1998. Tato akce by nemela byt moc pocetna predstavujeme si ucast okolo 30 max. 34 lidi. A o co vlastne pujde? Ucastnici se rozdeli na dva tabory, ktere mezi sebou budou valcit jako ve stredoveku s tim rozdilem, ze misto zeleznych zbrani budou povoleny jen zbrane drevene a to tyto: · mec jednorucni - max. delka 100 cm · mec jedenapulrucni* - max. delka 115 · mec obourucni - max. delka 130 cm · sekyra jednorucni - max. delka 90 cm · sekyra obourucni - max. delka 120 cm · stit - max. velikost 60cm x 50 cm · dyka** - max. delka 30 cm - min. sirka 5 cm · luk*** Prurez mece: povoleny - elipsa zakazany - kruh *mec jedenapulrucni nelze pouzivat v kombinaci se stitem, ale na rozdil od mece obourucniho se s nim da bojovat jak v jedne tak v obou rukach. **Dyka musi mit stejny prurez jako mec. Asi se divite proc ma byt siroka 5cm. To je z bezpecnostnich duvodu. Dyka bude totiz jedinou zbrani, ktera se bude moci smet pouzivat na nocnich akcich. Ty budou popsany az dale. ***Luky se budou zkouset na majitelich, tak doporucuji nevyrabet luky s prehnanou razanci. Sipy musi mit na konci kulicku z molitanu. Luky se budou moci pouzivat pouze ve vlastnim tabore, pokud se nestanovi jinak spec. pravidly. Luky budou povoleny jen proto, aby zvyraznily vyhodu vlastniho tabora. Zbrane vyrabejte spise masivni, aby s nimi neslo machat jako s proutkem. Docela slusny mec lze vyrobit z nasady na krumpac. Staci nasadu jen trochu ohoblovat. Sekery vyrabejte z filcu, nebo podobneho materialu. Co se tyce topora sekery, myslete na to, ze pokud Vam zbraņ na cundru nekdo zlomi, tak jste dohrali (to plati i o meci, ale pokud ten vyrobite podle nasi rady masivni, tak se nemusite bat). Z vlastni zkusenosti davam spise prednost jednorucni zbrani a stitu pred obourucni. A co se tyce toho jestli sekeru nebo mec, tak to je veci nazoru. Ja osobne mam rad jak mec tak sekeru. Obe tyto zbrane maji sve klady i zapory.. Mece a dyky nesmi mit spicku. Konce mecu i dyk musi byt zakulacene. Co na sebe? Tak to je pomerne tezka otazka. Jelikoz se jedna o stredoveky cundr, tak je historicky kostym povinnosti pro kazdeho ucastnika. V tomto kostymu se budou vsichni ucastnici muset pohybovat cely cundr. Pokud by se nekdo nemohl obejit bez normalniho obleceni z dnesni doby napr. z duvodu zimy, tak si pod kostym muze neco normalniho obleci, ale tak, aby to obleceni nebylo videt. Kostym nemusi byt prevratny, hlavni je neco mit. A z ceho takovy kostym vyrobit? Na to je kazda rada draha. No, dobre je rezne platno, juta (pytlovina), nebo podobny material, ale klidne postaci neco z prosteradla. Protoze na cundr nejede nikdo za slechtice, tak cim otrhanejsi kostym tim lepe. Co se tyce bot, tak dobre vypadaji sandale, ale muzou byt vcelku jakekoliv boty. Misto konani To oznamim az vaznym zajemcum. I kdyz uz vim, kde se presne budeme nachazet, tak si ho zatim necham pro sebe. Jenom prozradim, ze to bude ve Vychodnich Cechach. Spat a vubec "bydlet" se bude ve dvou stejne pocetnych taborech. Tabory budou umisteny pod skalnim previsem, takze nikdo nemusi mit strach z deste. Nikdo si neberte stany, staci spacak. Nestredoveke veci Protoze se jedna o cundr stredoveky, tak Vas prosim neberte si s sebou prilis modernich vymozenosti. Jedinou vyjimkou jsou hodinky, ktere by mel mit z duvodu ciste hernich kazdy. Pribeh Kdysi zily dva keltske kmeny. Kmen boha Bargila a kmen, ktery uctival boha Durina. Tyto dva kmeny si zili na svem uzemi, kde je nikdo neobtezoval. O sve vzajemne existenci nemeli nejmensi tuseni. Takto si zili az do doby, kdy byly nuceni hledat nove utociste. Kazdy z kmenu proto vyslal armadu svych nejlepsich bojovniku, aby nasli prihodne misto, kam by se mohl cely kmen presidlit. Bargiluv kmen nalezl udoli, ktere bylo prihodnym mistem pro presidleni. Potiz byla v tom, ze stejne udoli nasel o den pozdeji i kmen Durinuv. Udoli bylo sice dost velke pro vsechny, ale potiz byla v tom, ze oba kmeny vyslali pouze sve nejlepsi bojovniky, nikoliv diplomaty. Bojovnici samozrejme neprisli na nic lepsiho, nez na to, ze o udoli budou bojovat do posledniho muze, a ta armada, ktera vyhraje dojde pro svuj kmen, ktery se zde usidli... A tady jiz zacina nas pribeh. Naplņ HIOSCYAMUS Prvni den po prijezdu se rozdelime podle kmenu na dva tabory. Zajemce provedeme okoli (je v zajmu vsech aby se tam alespoņ trochu vyznali). Pak se pujde na drevo a budou se opevņovat tabory. Dalsi den dojde k vyhlaseni valky, ktera bude trvat do odvolani. Co se bude delat krome valceni dalsi dny se jeste uvidi. Nikdo se ale nemusi bat, ze by se nudil, nebo litoval toho, ze na Hioscyamus jel. Zivot a Smrt Kazdy tabor bude mit symbol sveho boha (dreveny keltsky kriz velky asi 150cm). Tento symbol si armady umisti viditelne ve vzdalenosti 20 m od tabora. Viditelne znamena, ze nikdo nebude symbol zahrabavat, nebo jinak prekryvat. Symbol muze byt umisten i primo v tabore, nebo ho muze mit nekdo v drzeni s tim, ze pokud bude zabit, tak musi symbol pustit na zem. Pokud bude nekdo v boji zabit, tak padne jako mrtvy na zem, kde pomalu napocita do deseti. Pote se z neho stane duch. Duch nemluvi a jde nejkratsi cestou do sveho tabora, kde pocka 10 minut a pak se muze vratit zpet do hry. Do te doby se nesmi zapojovat do hry. Kazdy duch ponese zbraņ za hlavou, tak aby bylo jasne, kdo je mrtvi a kdo ne. Duch muze nest jenom sve osobni veci, jako zbraņ, stit atd. (s vyjimkou kouzelnych zbrani). Lahve s vodou a podobne veci duch nest nemuze. Pokud byl nekdo zabit pri ceste pro vodu, tak lahev musi nechat tam, kde byl zabit, protoze ji jako duch nest nemuze. Muze se pro ni vratit, az po oziveni. Veci jako lahve s vodou se nesmi krast!! Specialni postavy Vudce kmene Jak uz sam nazev napovida vudce vladne celemu kmeni. Sve postaveni si vydobyl v boji a proto je uznavanou autoritou kmene. Vudce zpusobuje smrt i zasahy na nohy a ruce (navzajem si vsak vudci kmenu zpusobuji pri zasahu na ruce, ci nohy pouze zraneni). Vudci maji take posunute zasahove plochy a to tak, ze jsou zranitelni od kolen a loktu vyse. Dale ovladaji umeni lecitelstvi. Lecit mohou vsak pouze sebe a pouze mimo boj. Saman je pravou rukou vudce. Je take jedinym, kdo vudce primo neposloucha. V kazdem tabore bude jeden. Saman bude jedinou kouzlici postavou ve hre. Bude se ridit podle spec. pravidel, ktera vysvetlim az na miste. Zatim mohu prozradit, ze bude schopen lecit zraneni a vyvolavat nemrtve bytosti. Krast se bude moci jen par specialnich veci pro to urcenych. Jednou z nich o ktere jsem se jiz zminil bude symbol boha. Pokud nektera z armad prijde o svuj symbol, tak se budou jeji clenove ozivovat o 5 minut dele, coz znamena 15 minut. Zraneni se v tabore bez symbolu take nebudou moci lecit, takze jedinou zachrannou bude Saman. Armada, ktera symbol ukradla ho muze schovat kamkoli, i tak aby nebyl videt, takze vcelku jedina moznost, jak ho dostat zpet bude ta, ze nepratelske armade ukradne jeji. Ten jim vsak neda zadne vyhody, ale muzou nepratelsky symbol vymenit za svuj. Casti tela na ktera se nesmi utocit - U luku je to pevne stanovene - hlava a krk (to neznamena, ze pokud na Vas bude nekdo mirit lukem, ze si hlavu nebudete kryt s tim, ze zasah na hlavu neplati - mohlo by se Vam to vymstit). - U zbrani na blizko to je trosku komplikovanejsi. Na hlavu, krk a rozkrok by se utocit nemelo, ale skoncilo by to tak, ze by si tyto casti nikdo nekryl. Takze udery na tyto citlive casti budou s omezenimi povoleny a budou vedeny s nejvetsi opatrnosti. Platne budou jen do te doby nez to nekdo prezene. Napr. kdyz povedu nekomu uder na hlavu a on ten uder nevykryje, tak musim uder pred jeho hlavou zastavit, maximalne se ho dotknout, on pak padne "mrtvy" k zemi. Pokud bych uder prehnal a pres hlavu ho pretahl, tak je uder neplatny, on ma plne pravo me rozbit me hubu. Bodani - Bodat se smi pouze mecem, ci dykou, nikoli sekerou, jak uz jsem taky na par bitvach videl. Bodat se nesmi na hlavu a krk. Na ostatni casti tela se sice bodat smi, ale kazdy by pri bodani mel davat velky pozor, protoze se muze stat, ze ten na koho bodate si nedopatrenim Vasi zbraņ vyrazi primo do obliceje. Stava se to DOST casto. Zasahy na ruce a nohy - jako jedine (krome zakazanych ploch) neznamenaji okamzitou smrt. 1. Pokud nekdo inkasuje uder na nohu, tak musi okamzite padnout na zem. Pokud se tak stane nekomu, kdo bojuje sam bez spolubojovniku a ani zadne spolubojovniky nema v dohledu, tak bez pomoci "vykrvaci", nebo jeste rychleji zemre zbrani sveho soupere, kteremu teļ nic nebrani v tom, aby zraneneho "dodelal". Pokud ma zraneny u sebe nejake spolubojovniky, tak ho zaprve muzou branit pred neprateli a take ho muzou odnest do tabora. Musi ho vsak odnest nejkratsi moznou cestou, s tim, ze se zranenym nesmi bezet, aby mu nepritizili. V tabore pak zraneny vycka 1 minutu. Pote je zraneni vyleceno a dotycny se muze opet zapojit do hry. 2. Pri zraneni ruky postizeny okamzite pusti vec, kterou v ruce trima na zem. Do vyleceni nesmi zranenou ruku pouzivat. Pokud nekdo pouziva obourucni zbraņ a ma zranenou jednu ruku, tak je docela v pytli, protoze jak uz sam nazev napovida, tak se tato zbraņ jednou rukou ovladat neda. Da se maximalne v jedne ruce nosit, ale neda se s ni jednou rukou bojovat. Pokud dostal pri souboji uder na ruku ke ktere ma pridelany stit, ktery nemuze hned odhodit, tak ruku se stitem svesi podel tela. Az dobojuje (pokud nebude zabit), tak stit z ruky sunda. Zraneny musi jit nejkratsi cestou do tabora. Nesmi diky svemu zraneni behat a bojovat muze jenom pokud je nekym napaden. Opet v tabore se mu zraneni uzdravi po vyckani jedne minuty. Pokud je pritomen Saman, muze samozrejme zraneni ruky ci nohy vylecit a to jeste rychleji. Cistota uderu - Vsechny udery musi byt vedeny z naprahu (to vubec neznamena, ze musite dat velkou ranu), nestrpim zadne kvedlani, protoze bojujete stredovekou zbrani, ne vareckou. Zbraņ se musi o dotycneho zastavit, to znamena, ze neplati skrabnuti spickou. To same plati i u luku; sip se musi o dotycneho zarazit. Ti kdo neumi sermovat nemusi mit strach. Vsem takovym dame rychlokurs v sermovani. Staci jen chtit. Sila uderu se neda pevne stanovit. Kdo nema zadne zkusenosti bude muset projit takovym malym skolenim, protoze kdo by to pak neustale prehanel, tak by se mohl sbalit a jet domu. Nocni akce - Na nocnich akcich budou platit trochu odlisna pravidla nez normalne.Prvni odlisnosti je pouzivani zbrani. Povoleny budou za noci pouze dyky s tim, ze kazdy muze pouzivat najednou pouze jednu dyku, nikoli jednu v kazde ruce. Ostatni zbrane vcetne luku a stitu budou prisne zakazany. · V noci se bojovnici v tabore rozdeli na dve skupiny. Prvni z nich budou vrazi, druzi strazni. Pocet vrahu bude stanoven glejty (takove vrahovske vysvedceni). Glejty budou v kazde armade 3 (nebo i jiny pocet, to bude zaviset na ucasti). Kdo bude mit u sebe glejt, stava se vrahem a muze se volne pohybovat po udoli. Strazny se muze pohybovat pouze ve svem tabore a jeho nejblizsim okoli tj. max. do 10m. · Dalsi odlisnosti je to, ze v noci nebude fungovat ozivovani, takze pro toho kdo je zabit hra konci a jde povinne spat. To plati jak pro strazce, tak vrahy. Vrah jeste pred tim nez pujde spat muze predat svuj glejt nekteremu ze zivych strazcu. · Zasahy v noci budou platit pouze na telo a ruce po lokty, s tim, ze zasah kamkoliv na tyto plochy bude znamenat smrt. · Saman pres noc ztraci sve schopnosti kouzlit a to hlavne z tech duvodu, ze by se vse ve tme velice spatne organizovalo. Nemejte strach, ze budeme nekoho na nasi akci omezovat, nebo nekomu poroucet. Ve stredoveku vladl sice jeden panovnik, ale ne u nas. U nas bude demokracie. Tedy krome organizacnich veci. Do tech si moc kecat nenechame. Tato pravidla nejsou jeste uplna a vubec jsou jeste dost zmatena, protoze jsou psana na rychlo, ale nemusite se bat. Do zacatku cele akce bude vse vypilovano k dokonalosti. Pokud chcete na Hioscyamus opravdu jet a vite ze na 100% mate v datum konani cas, napiste na adresu: Robert Richter Bartoņova 832 530 12 Pardubice a uveļte svoji presnou adresu a popr. kolik lidi chcete prihlasit. Do dopisu prilozte postovni znamku, abych vam mohl napsat vsechny podrobnosti. Pokud mate telefon, tak mi ho do dopisu prosim pripiste. Specialni pozvani maji ode mne tito lide: Haradsky (mozna skreti) bojovnik z Pana prstenu, ktery se po bitve utkal v pratelskem souboji s mym skotskym bratrem Hamischem. "Prazak", ktery byl s nami na Lukove v Pardubickem demolicnim tymu. Nakonec jsem si nechal mou lasku velikou a tim je Sauron, ktery si me taky urcite oblibil na Panu prstenu.