Posted By: KrupickaM (Temnet:194.228.200.90) on 'CZscience' Title: Re: auto na vzduch Date: Wed Oct 2 02:51:36 2002 Stran vypoctu je to spravne, dal jsem si tu praci a prepocital a je to dobre :) Ten motorek, co jsem koukal, tak vyuzivaji nejakych fint, aby prave vyuzili co nejvic prace nastradane v tom plynu, takze zadne napodobeni spalovaciho, ani turbinky, ale pekne vymyslene. Teda, napodobeni spalovaciho to je, protoze se ten stlaceny vzduch pouziva jako palivo. A to tak, ze do valce, ve kterem se stlaci vzduch, tim padem stoupne jeho teplota se vstrikne vzduch ze zasobniku, o bezne teplote. Ten, diky tomu, ze se ohreje o okolni vzduch provede expanzi a pootoci valcem. Takze velmi mala spotreba stlaceneho vzduchu na dosazeni konecneho efektu. Ohledne vykonu, nekde tam pisou, ze 50HP (36kW) motor je ve finalni fazi vyvoje, takze by to asi docela odpovidalo tvemu referencnimu autu s tim, ze to bude o dost lehci. Ovsem zajimave je, ze palivo je porad zhruba stejne tezke - odhadem plne nafouknuta nadrz vazi 60 kg, nehlede k vaze flasky, ktera to udrzi. A pak nejake ty blbiny :) Jediny problem, co me zarazi je, ze na idnes maji, ze ve valci, ve chvili vstriknuti vzduchu je tlak 20 bar, cimz se vyrazne snizuje jak kompresni pomer, cimz by ponekud klesla ucinnost a taky dojezd, protoze cinny obsah nadrze bude pouze rozdil mezi obsahem pri 300 a 20 bar. Horsi je to s tim pomerem, protoze to razem neni 30/0.1 ale 30/2, coz po ln dava 2.7 misto 5.7, takze pokles zhruba na polovinu. Ale asi to maji nejak pak vykompenzovane, prace schovana v tom plynu odpovida puvodnimu vypoctu. A maji tam peknou poznamku, ze to je pomerne ekologicky a ucinny zpusob, jak uchovavat energii, pokud teda vynalezli i prijatelne ucinny kompresor. Martin ==- Martin Krupicka -===- martin@pinknet.cz -===- ChatNick: savec -== Signature last changed: 31.05.2000 --- nezbylo misto na citat Signature administrator: martin@vscht.cz --- jen seriozni nabidky