Posted By: tft (tft) on 'CZreligion' Title: Re:Lumo a dobro Date: Mon May 13 20:38:33 1996 >Cauky, > >opet souhlasim s tft v tom, ze Buh a Dobro bychom meli ztotoznovat - nebo >aspon Dobro zaradit jako cast Boha. Nelibi se mne ovsem uz postup, kdy se >dobro nebude poznavat "lidskymi kriterii", nybrz slepou virou, "pres Boha", >jak rika tft. Zvlaste proto, ze ve skutecnosti by takove rozhodovani bylo na >cirkevnich mocnarich, kteri maji moc interpretovat Bibli... o logicky smysl >slov v Pismu prilis nejde, jak cca napsal tft na CZchristiani. Ja jsem nepsal nic o tom, jak se dobro poznava. Jen jsem tvrdil, ze clovek neni posledni instanci, ktera presne rozhodne, co je dobre a co ne. To jsem psal proto, ze jsem nesouhlasil s tim, ze by Satan mohl delat neco dobreho, lepe receno, ze by se tim dalo argumentovat. > >Jednak tft mozna nevi, ze uzil prave vetu, o ktere byly mnohatydenni debaty, >zda je v ni carka nebo ne a kde. :) A pak chci rici, ze v tomhle ukazal Jezis >"sverazny smysl pro spravedlnost", ktery si treba Jezis muze dovolit, OK, ale >rozhodne by si podobne jednani nemel dovolit pozemsky soudce. Pokud to >nekterym vericim je tezke prijmout, doplnim primitivni vysvetleni, ze totiz >pokud se chova pozemsky soudce napovrch jako Jezis, nemusi byt podstata stejna >jako u Jezise. Kdo mluvi o pozemskych soudcich? Ja jsem tou vetou jen dokumentoval, ze clovek neni soudcem ve vecech dobra a zla. Pozemsti soudci nikoho nesoudi proto, ze by byl dobry nebo zly, nybrz proto, ze porusil dana pravidla hry, zakon. Moc se mi take libi to "sverazny smysl ...". O to prave mi slo, ze se to muze nekomu zdat sverazne. Ja to ovsem nazvu, ze jsem ja nepochopil, podle ceho jsou lide souzeni a co presne je dobro, misto abych z toho usoudil, ze Jezis je "sverazny" :) > >Jednoduse argumentuji pro to, ze ve vsech pozemskych pripadech by se melo dat >na staleti budovany smysl pro spravedlnost, ktery aspon trochu funguje. Souhlasim. > >Jak jsem tedy naznacil, to "C" je imaterialni. Predstav si treba nejaky >abstraktni svet - rekneme Lumovu animovanou jeskyni... Objekty v teto jeskyni >se mohou ptat, jake jsou vztahy mezi nimi, odpovidat, ... (az ve vyssi verzi >Netscapu co?) :) - a to je veda. Tvoje volani po nalezeni "C" je otazka >typu "na jakem pocitaci nebo kde ta stranka bezi". Takova otazka nema smysl, >protoze muze bezet na temer jakychkoliv pocitacich, ktere si predstavis. >(Ve jmenovanem pripade by to mela byti aspon pentia, co?) :-) > >Jeskyne muze bezet na Win3.1 (islam), Win95 (krestanstvi), Linux (ateismus) >atp. Pokud je to vsude dobre naprogramovane (tj. pokud ruzni verici nerikaji >hovadiny), funguje to vsude. Zadna odpoved neni z vyssiho hlediska nadrazena >jinym. Nadrazena se muze stat jen diky politickym tlakum - napr. windows95 >(...) zacnou prevladat diky ruznym slozitym okolnostem... > Me volani po nalezeni C je predevsim otazka PROC to na tom pocitaci bezi. Jaky je smysl toho behu a co se vlastne ocekava treba od programu tft, ktery obsahuje neuveritelne mnozstvi ridicich struktur zvanych vetveni :) Zadna odpoved neni z NIZSIHO hlediska nadrazena jinym, nebot procesy nemaji zadnou autoritativni rutinu VER, jejiz volani vrati typ pocitace a OS. Ale z VYSIIHO hlediska je jedna odpoved nadrazena, protoze jeskyne na necem skutecne bezi. >> Spatne je az kdyz ji zacneme... >> ...povazovat za jediny smysl a puvod vseho, pokud ji zacneme UCTIVAT. >Kdyz me takhle provokujes, budiz :) necham se vyprovokovat. JA VEDU UCTIVAM. Jsem rad, ze si to aspon priznas :) >Rozhodne neni jediny smysl nasich zivotu - mozna takove lidi bychom >potrebovali :), ale mozna je puvodem vseho - to ostatni, co je puvodem vseho, >radim do "poezie". Ano, to je vec viry, co je smysl nasich zivotu. Jak v mem, tak ve Tvem pripade. Dobra, vec nazoru, presvedceni, kdyby Ti vadila vira. > >> A uz samotne uzivani slova magie ukazuje, ze se nejedna pouze o >> vyuzivani nebo pozorovani vedecky dosud nevysvetlenych jevu, a proto >> bych se priklanel k nazoru, ze magie je spatna. > >Absolutne nechapu, proc by pozorovani dosud nevysvetlenych jevu melo byt >spatne. Naopak je velmi, velmi zadouci. Akorat k tomu dodavam, ze ve >skutecnosti zadne jevy asi nikdo nepozoruje a dotycni jen vydelavaji na >hlouposti lidi. To je vsechno, co mam proti magii. Nic vic! Ne, tos nepochopil. Nemyslel jsem, ze pozorovani nevysvetlenych jevu je spatne, a souhlasim dokonce, ze naopak je velmi zadouci :) Myslel jsem to takhle: samotne uzivani slova magie ukazuje (nebo aspon me to tak pripada!) , ze ti, kdo to slovo uzivaji maji na mysli ne pouze nejake jevy, ale ze je magie pro ne zivotnim nazorem, ze magii uctivaji, a to povazuji za spatne, jak jsem drive vysvetlil. >Myslim, ze se to stalo hezkou, demokratickou frazi, ale ja ji proste neverim. >Otevrene priznavam, ze pisi zcasti proto, aby jini lide byli obohaceni >(protoze trochu citim, ze nekteri maji cim) - a aby potom mohli zpetne >obohacovat me. (Coz se jiste da negativne nazvat "vnucovanim".) > >Moc neverim tomu, ze tft nebo nekdo jiny je v tomhle jiny - a ze pise jen >svoje nazory, bez jakekoliv touhy po tom, aby je nekdo zacal sdilet. Proste >jen tak. Mozna se mylim... > No, to je tezka otazka, proc neco delam (obecne). Souhlasim, ze proste jen tak ne. Tou frazi jsem proste minil to, ze tady vysvetluju svuj nazor, ze sveho pohledu, jak to nejlip umim. A kdyz nahodou by z toho melo plynout, ze nazor nekoho jineho je spatny, neznamena to, ze bych mu ho chtel brat, ani kdybych MOHL. tft ------------------------------------------- Pravda vitezi, ale jen kdyz se ji chce ...