Posted By: tft (tft) on 'CZreligion'
Title:     Re:Lumo a dobro
Date:      Mon May 13 20:38:33 1996

>Cauky,
>
>opet souhlasim s tft v tom, ze Buh a Dobro bychom meli ztotoznovat - nebo
>aspon Dobro zaradit jako cast Boha. Nelibi se mne ovsem uz postup, kdy se
>dobro nebude poznavat "lidskymi kriterii", nybrz slepou virou, "pres Boha",
>jak rika tft. Zvlaste proto, ze ve skutecnosti by takove rozhodovani bylo na
>cirkevnich mocnarich, kteri maji moc interpretovat Bibli... o logicky smysl
>slov v Pismu prilis nejde, jak cca napsal tft na CZchristiani.

Ja jsem nepsal nic o tom, jak se dobro poznava. Jen jsem tvrdil, ze clovek
neni posledni instanci, ktera presne rozhodne, co je dobre a co ne.
To jsem psal proto, ze jsem nesouhlasil s tim, ze by Satan mohl delat neco
dobreho, lepe receno, ze by se tim dalo argumentovat.
>
>Jednak tft mozna nevi, ze uzil prave vetu, o ktere byly mnohatydenni debaty,
>zda je v ni carka nebo ne a kde. :) A pak chci rici, ze v tomhle ukazal Jezis
>"sverazny smysl pro spravedlnost", ktery si treba Jezis muze dovolit, OK, ale
>rozhodne by si podobne jednani nemel dovolit pozemsky soudce. Pokud to
>nekterym vericim je tezke prijmout, doplnim primitivni vysvetleni, ze totiz
>pokud se chova pozemsky soudce napovrch jako Jezis, nemusi byt podstata stejna
>jako u Jezise.

Kdo mluvi o pozemskych soudcich? Ja jsem tou vetou jen dokumentoval, ze
clovek neni soudcem ve vecech dobra a zla. Pozemsti soudci nikoho nesoudi
proto, ze by byl dobry nebo zly, nybrz proto, ze porusil dana pravidla hry,
zakon.
Moc se mi take libi to "sverazny smysl ...". O to prave mi slo, ze se to
muze nekomu zdat sverazne. Ja to ovsem nazvu, ze jsem ja nepochopil, podle
ceho jsou lide souzeni a co presne je dobro, misto abych z toho usoudil,
ze Jezis je "sverazny" :)

>
>Jednoduse argumentuji pro to, ze ve vsech pozemskych pripadech by se melo dat
>na staleti budovany smysl pro spravedlnost, ktery aspon trochu funguje.

Souhlasim.
>
>Jak jsem tedy naznacil, to "C" je imaterialni. Predstav si treba nejaky
>abstraktni svet - rekneme Lumovu animovanou jeskyni... Objekty v teto jeskyni
>se mohou ptat, jake jsou vztahy mezi nimi, odpovidat, ... (az ve vyssi verzi
>Netscapu co?) :) - a to je veda. Tvoje volani po nalezeni "C" je otazka
>typu "na jakem pocitaci nebo kde ta stranka bezi". Takova otazka nema smysl,
>protoze muze bezet na temer jakychkoliv pocitacich, ktere si predstavis.
>(Ve jmenovanem pripade by to mela byti aspon pentia, co?) :-)
>
>Jeskyne muze bezet na Win3.1 (islam), Win95 (krestanstvi), Linux (ateismus)
>atp. Pokud je to vsude dobre naprogramovane (tj. pokud ruzni verici nerikaji
>hovadiny), funguje to vsude. Zadna odpoved neni z vyssiho hlediska nadrazena
>jinym. Nadrazena se muze stat jen diky politickym tlakum - napr. windows95
>(...) zacnou prevladat diky ruznym slozitym okolnostem...
>

Me volani po nalezeni C je predevsim otazka PROC to na tom pocitaci bezi.
Jaky je smysl toho behu a co se vlastne ocekava treba od programu tft, ktery
obsahuje neuveritelne mnozstvi ridicich struktur zvanych vetveni :)
Zadna odpoved neni z NIZSIHO hlediska nadrazena jinym, nebot procesy
nemaji zadnou autoritativni rutinu VER, jejiz volani vrati typ pocitace
a OS. Ale z VYSIIHO hlediska je jedna odpoved nadrazena, protoze jeskyne
na necem skutecne bezi.

>> Spatne je az kdyz ji zacneme...
>> ...povazovat za jediny smysl a puvod vseho, pokud ji zacneme UCTIVAT.
>Kdyz me takhle provokujes, budiz :) necham se vyprovokovat. JA VEDU UCTIVAM.

Jsem rad, ze si to aspon priznas :)

>Rozhodne neni jediny smysl nasich zivotu - mozna takove lidi bychom
>potrebovali :), ale mozna je puvodem vseho - to ostatni, co je puvodem vseho,
>radim do "poezie".

Ano, to je vec viry, co je smysl nasich zivotu. Jak v mem, tak ve Tvem
pripade. Dobra, vec nazoru, presvedceni, kdyby Ti vadila vira.

>
>> A uz samotne uzivani slova magie ukazuje, ze se nejedna pouze o
>> vyuzivani nebo pozorovani vedecky dosud nevysvetlenych jevu, a proto
>> bych se priklanel k nazoru, ze magie je spatna.
>
>Absolutne nechapu, proc by pozorovani dosud nevysvetlenych jevu melo byt
>spatne. Naopak je velmi, velmi zadouci. Akorat k tomu dodavam, ze ve
>skutecnosti zadne jevy asi nikdo nepozoruje a dotycni jen vydelavaji na
>hlouposti lidi. To je vsechno, co mam proti magii. Nic vic!

Ne, tos nepochopil. Nemyslel jsem, ze pozorovani nevysvetlenych jevu je
spatne, a souhlasim dokonce, ze naopak je velmi zadouci :)
Myslel jsem to takhle: samotne uzivani slova magie ukazuje (nebo aspon
me to tak pripada!) , ze ti, kdo
to slovo uzivaji maji na mysli ne pouze nejake jevy, ale ze je magie
pro ne zivotnim nazorem, ze magii uctivaji, a to povazuji za spatne, jak
jsem drive vysvetlil.

>Myslim, ze se to stalo hezkou, demokratickou frazi, ale ja ji proste neverim.
>Otevrene priznavam, ze pisi zcasti proto, aby jini lide byli obohaceni
>(protoze trochu citim, ze nekteri maji cim) - a aby potom mohli zpetne
>obohacovat me. (Coz se jiste da negativne nazvat "vnucovanim".)
>
>Moc neverim tomu, ze tft nebo nekdo jiny je v tomhle jiny - a ze pise jen
>svoje nazory, bez jakekoliv touhy po tom, aby je nekdo zacal sdilet. Proste
>jen tak. Mozna se mylim...
>
No, to je tezka otazka, proc neco delam (obecne). Souhlasim, ze proste jen
tak ne. Tou frazi jsem proste minil to, ze tady vysvetluju svuj nazor, ze
sveho pohledu, jak to nejlip umim. A kdyz nahodou by z toho melo plynout,
ze nazor nekoho jineho je spatny, neznamena to, ze bych mu ho chtel brat,
ani kdybych MOHL.


tft

-------------------------------------------
Pravda vitezi, ale jen kdyz se ji chce ...

Search the boards