Posted By: Doug (I love Square Dance!!!) on 'CZrailway' Title: Re: Prazsky S bahn Date: Fri Nov 1 09:38:01 2002 > Cetli jste o projektu na zavedeni prazseho S-bahnu, ktery by ve spicce v > intervalu 15 minut jezdil na sest stran (Poricany, Lysa, Cercany, Beroun, > Kladno a tusim Kralupy > Navic vy to mela doplnit pravidelna doprava Smichov - Hlavak - Bechovice. Jo, to byl zajimavy clanek. Psali tam i o myslence znovu zprovoznit nektera nadrazi (Praha-Vysehrad) a dokonce o napadu pouzivat vlakove soupravy, ktere by mohly jezdit i po tramvajovych kolejich... Cilem zrejme je nabidnout rozumnou dopravu vlakem i po Praze a pretahnout tak nejake "zakazniky" Dopravnimu podniku. Netusite nekdo, jak by se to mohlo odrazit v cenach a tarifech? > V soucasnost drahy urcite nemaj na to procpat tolik vlaku na kladno a hlavne > z Hlavaku do Libne a Bechovic, ale maji se budovat dunely a zdvojkolejnit a > optimalizovat trat do Kladna (pres letiste). Tohle me extremne zajima, nevis, jestli se o tom neda nekde najit neco vic? > To by Praze vyrazne pomohlo, zvlaste kdyz by se u techto trati vybudovala > bezplatna hlidana parkoviste a od techto parkovist by se za jednu jizdenku > dalo jet do centra. (od veci by nebylo zavest zvyhodnene autojizdenky pro > celou posadku auta za cenu napr 1,5 nasobku celodenni jizdenky) Ono by to dost pomohlo i Kladnu a okoli. Problem je v tom, kde ta parkoviste postavit - ted to sice neni moc aktualni, protoze metro A neni uplne funkcni, ale spousta lidi jezdila autem az do centra Prahy jen z toho duvodu, ze v Dejvicich nebylo kde rozumne parkovat... > Prusvih je, ze takovahle opatreni maji nejvetsi ucinnost, kdyz se realizuji > jako komplex a pochybuju, ze se v brzke dobe na projekt najdou penize, i > kdyz si troufam odhadovat, ze by byl nejen ekologictejsi ale z celonarodniho > hlediska i levnejsi nez ztraty vznikle ze zacpy a nehod. > > /|/| Lap Naprosto souhlasim. Doug