Posted By: Dxxx (C.V.O.K.) on 'CZrailway'
Title:     Re: Jak vlakem do Sofie
Date:      Thu Jun 13 20:44:29 2002

> Ahoj,
> 
> chci se v lete podivat vlakem do Sofie za znamym, ktery tam bydli. Nemam
> ale zadny prehled v systemu mezinarodnich jizdenek studentskych slev,
> atd. Proto bych se rad zeptal zkusenejsich, jaka je nejlevnejsi cesta
> ziskani zpatecni jizdenky, pokud predpokladam, ze by celkova delka cesty
> mohla byt tak kolem deseti dnu.
> 
> Mam JP ISIC a tim padem i platnou ISIC kartu.
> 
> Diky za tipy...
> 
> Martin

Od jednech hranic k dalsim, jak tu kdosi napsal je timhle smerem docela dobrej 
napad, jednou jsem takhle jel z Rumunie do Prahy :), kdyz me na stopu prepadl 
bacil a nemel jsem moc penez. Madarsky drahy jsou ale podstatne drazsi, nez ty 
cesky, takze by se mozna vyplatilo EuroDomino - nevim uz presne, kolik to 
stoji, ale funguje to asi takhle: Koupis si ho pro nejakej stat, v nem muzes 
bud 3 nebo 5 dni (jsou dve verze) jezdit doaleluja + mas narok na zpatecni 
jizdenku z ceskych hranic na hranice toho statu s 50% slevou. Na cesky hranice 
muzes jet samozrejme s ceskou jizdenkou na JP :). Tusim ze pro Rumunsko to 
stalo snad okolo 1200 Kc pred tremi lety, ale presne to nevim, bo ja o tom 
jenom slysel, nikdy jsem si to nekoupil. Bulharsko bude asi podobny. Kdyz 
chces po Balkane jezdit dele, vyplati se asi InterRail - to je univerzalni, 
tusim bud 14denni, nebo 21denni (zase je na vyber) jizdenka, se kterou muzes 
litat po celym Balkane (nebo jinde, Evropa je pro InterRail rozdelena na asi 7 
zon) jak se ti zachce. Z Cech na hranice zony je zase nejaka sleva z bezne 
mezinarodni jizdenky.  Slevy na jizdenky na dojeti na hranice zeme nebo zony 
asi nepujde kombinovat s ruznou optimalizaci ceny na zaklade prestupovani v 
hranicnich bodech a jezdeni na vnitrostatni jizdny :), proste si musis koupit 
mezinarodni jizdenku a hotovo :).
 Jo, a v tehle koncinach jezdi vetsina dalkovych vlaku v noci, ve dne je 
v lete moc vedro. Jel jsem kousicek (asi 30 km) po Rumunsku odpoledne jakymsi 
rychlikem do Budapesti, vagony byly nove, nebo snad renovovane ve stylu tech 
ceskych z Mova Plzen, misto poctivych oteviracich oken jenom takovy ty 10 cm 
vysoky vyklapeci casti, polovina tech okynek byla navic nadrazackou klickou 
zamcena a z te druhe poloviny to vubec nefucelo, pac vlak jel 40kou, nebo 
stal. Proste parada. 

toz tak.
cvok

Search the boards