Posted By: Dxxx (C.V.O.K.) on 'CZrailway' Title: Re: Jak vlakem do Sofie Date: Thu Jun 13 20:44:29 2002 > Ahoj, > > chci se v lete podivat vlakem do Sofie za znamym, ktery tam bydli. Nemam > ale zadny prehled v systemu mezinarodnich jizdenek studentskych slev, > atd. Proto bych se rad zeptal zkusenejsich, jaka je nejlevnejsi cesta > ziskani zpatecni jizdenky, pokud predpokladam, ze by celkova delka cesty > mohla byt tak kolem deseti dnu. > > Mam JP ISIC a tim padem i platnou ISIC kartu. > > Diky za tipy... > > Martin Od jednech hranic k dalsim, jak tu kdosi napsal je timhle smerem docela dobrej napad, jednou jsem takhle jel z Rumunie do Prahy :), kdyz me na stopu prepadl bacil a nemel jsem moc penez. Madarsky drahy jsou ale podstatne drazsi, nez ty cesky, takze by se mozna vyplatilo EuroDomino - nevim uz presne, kolik to stoji, ale funguje to asi takhle: Koupis si ho pro nejakej stat, v nem muzes bud 3 nebo 5 dni (jsou dve verze) jezdit doaleluja + mas narok na zpatecni jizdenku z ceskych hranic na hranice toho statu s 50% slevou. Na cesky hranice muzes jet samozrejme s ceskou jizdenkou na JP :). Tusim ze pro Rumunsko to stalo snad okolo 1200 Kc pred tremi lety, ale presne to nevim, bo ja o tom jenom slysel, nikdy jsem si to nekoupil. Bulharsko bude asi podobny. Kdyz chces po Balkane jezdit dele, vyplati se asi InterRail - to je univerzalni, tusim bud 14denni, nebo 21denni (zase je na vyber) jizdenka, se kterou muzes litat po celym Balkane (nebo jinde, Evropa je pro InterRail rozdelena na asi 7 zon) jak se ti zachce. Z Cech na hranice zony je zase nejaka sleva z bezne mezinarodni jizdenky. Slevy na jizdenky na dojeti na hranice zeme nebo zony asi nepujde kombinovat s ruznou optimalizaci ceny na zaklade prestupovani v hranicnich bodech a jezdeni na vnitrostatni jizdny :), proste si musis koupit mezinarodni jizdenku a hotovo :). Jo, a v tehle koncinach jezdi vetsina dalkovych vlaku v noci, ve dne je v lete moc vedro. Jel jsem kousicek (asi 30 km) po Rumunsku odpoledne jakymsi rychlikem do Budapesti, vagony byly nove, nebo snad renovovane ve stylu tech ceskych z Mova Plzen, misto poctivych oteviracich oken jenom takovy ty 10 cm vysoky vyklapeci casti, polovina tech okynek byla navic nadrazackou klickou zamcena a z te druhe poloviny to vubec nefucelo, pac vlak jel 40kou, nebo stal. Proste parada. toz tak. cvok