Posted By: Kotec (Brr, to je zima) on 'CZrailway'
Title:     Re: Zdrazovani!
Date:      Fri Nov 30 09:13:47 2001


> Ceske 
> > drahy nemeli tak nadavat. Ano, transformace CD je vec, ktera asi se hned
> tak
>   vtipe... Pokud tou Evropou myslis Ukrajinu, tak budiz. I na tom 
>   Slovensku si v kazde dire koupis mezinarodni jizdenku a zaplatis ji 
>   kreditkou - uz asi tak tri roky. CD maji jedinou pokladnu, kde se da 
>   platit kreditkou - Praha hl.n. a jeste se tim CHLUBI v magazinu pro 
>   cestujici. Pridavam par zkusenosti z Holandska a z CR. 
Toz dobra, ja to trochu upresnim (zda se, ze obecne proklamace prilis 
nezabiraji).
Na Slovensku se opravdu da koupit jizdenka na kreditku, coz ocenuji, nebot 
jsem to jednou dokonce i pouzil. Obecne je to vsak spis tim, ze v pouziti 
karet je Slovensko trochu pred CR (tyka se i vyberu a procenta obchodu, kde se 
kartou da platit apod.).
Moje zkusenosti z drah se opravdu netykaji Holandska (pouze mi o nem kazdy 
basni), ale vetsinou statu prilehlych ci vychodnich. Tedy, abych to 
vyjmenoval, jedna se o Nemecko, Rakousko, Slovinsko, Slovensko, Polsko, 
Ukrajina, Madarsko, Litva, Bulharsko, Turecko, castecne tez Italie. Je 
samozrejme pravda, ze se nekde jezdi rychleji, a to treba i dost vyrazne. 
Podle mne vsak rychlost neni jedinym kriteriem, jak by se zeleznice mela 
posuzovat. 
   
>   Ochota personalu? Co ze to vlastne je? Jazykove schopnosti zamestnancu 
>   mezinarodnich pokladen? Nechte si to blbe rypani, vy zas mlatite cernochy.

Warszawa Wschodnaja (pro nezasvecence - srovnatelne provozem s 
Praha-Holesovice) - v mezinarodni pokladne neumi ani slovo nepolsky (ani 
slovo, podotykam!!). O mensich nadrazich v PL ani nemluve. Situace v Slovinsku 
o neco lepsi, ne o moc. O Madarsku radsi pomlcim (psal o tom Lap). Je to spis 
jazykovymi znalostmi naroda. Samozrejme, i mne stve, ze na informacich u nas 
je casto znalost cizich jazyku mizerna, nicmene treba Plzen hl.n. mne v 
mezinarodni pokladne pozitivne prekvapili (stejne tak tim, ze mi dokazou 
jizdenku nakombinovat tak, aby byla co nejlevnejsi!). Je to zrejme dano 
nabidkou platu v informacnich sluzbach a konkurenci.
Nicmene - stranka holandskych zeleznic, je nekde v necem jinem, nez v te 
jejich hatmatilce? (Jestli ano, tak jsem to nenasel.) Maji tam nekde odjezdy 
vlaku? (Stejny problem.) 

>   Objednat si jizdenku po telefonu a nechat si ji poslat domu nebo si ji 
>   vyzvednout? Ha ha ha. To spojeni ti v NL vytiskne kazdy pruvodci...
>   V Praze trva vystaveni jednoduche mezinarodni jizdenky i pul hodiny.

V Plzni na hlavaku asi tak petactyricet vterin.
Myslim, ze u nas by po takove sluzbe (objednavka po telefonu)  ani nebyla 
dostatecna poptavka. Ono je to opravdu o tom, ze u nas jsou urcite veci zazite 
jinak nez na "zapade". Nebo snad nekdo soudite, ze by u nas byl o objednavku 
po telefonu/internetu zajem nejak vyrazny (tj. ne par lidi, kvuli kterym se 
nevyplati sluzbu zrizovat?).

> Prijel
>   jsem vecer z Kodane, EC pres hodinu zpozdeni (nabrano v CR), chtel jsem si
Kdyz uz jsme u toho zpozdeni, situace se vyrazne zlepsila v poslednich 
mesicich, nejvetsi zpozdeni z vlaku, kterymi jsem jel, mel R 206 Praha-Krakow 
a nabral to, protoze v Polsku na trat spadl strom (zpozdeni cca 3h 20 min). O 
dochvilnosti vlaku v Polsku se radeji ani nebudu zminovat, jeste stesti, ze 
posledni autobus do Bialowieze na zpozdeny osobak z Warszawy do Hajnovky cekal 
asi 1h a 30 min (! - zrejme jsou na to tam zvykli). Litva = stat, ktery chce 
vstoupit do EU, nema na (pohranicnim!) nadrazi k sehnani nikoho, kdo by vedel 
a) kdy jede vlak b) kolik stoji. Jizdni rad a cenik nekde verejne vystaveny - 
o tom si nechte jen zdat. (A to plati casto i pro to Rakousko.)

>   Jedine s cim souhlasim je kvalita on-line jizdniho radu. Na ceskem jizdnim
>   radu jsou vsechny nase vlaky do posledniho. Z legrace jsem si dal vyhledat
> 
>   Amsterdam-Haarlem a pekne mi sklaplo, kdyz mi to bez problemu vyjel i se 
>   vsemi detaily... 
> 
>   Ted v utery v NL dosl k havarii, ktera totalne odrizla pulku Amsterdam CS,
>   coz je asi nejdulezitejsi nadrazi v zemi. A to tu pulku, pres kterou 
>   vyjizdeji vsechny mezinarodni vlaky. 

Kdyz jsem jel R 893 Bezdrev z CB do Mostu, nekde za Piskem spadl na trat 
strom. Vylezl z vlaku chlapek s motorovkou, udelal rizy rizy a trat byla do 5 
minut volna. :-))  

>   spadlo vedeni. Okamzite (do hodiny) se vsude vyrojily haldy lidi ve 
>   zlutejch vestach s napisem "informace". Metro na ostatni nadrazi bylo 
>   mozno pouzit se zeleznicni jizdenkou, pendelbusy do Utrechtu za hodinu v 
>   provozu, nikde zadny velky zmatky, nahradni doprava neprecpana... 
>   Netvrdim, ze to nenastve, ale kdyz si predstavim, co by se delo treba v 
>   Praze, kdyby sly do haje trate do HK a Pardubic... 

Jezdilo by se, jak by to slo. Vzpomen na povodne a specialne vypravovane 
vlaky, ktere objizdely pulku Moravy, mely ustavicne zpozdeni, ale to tehdy 
(skoro) nikomu nevadilo, protoze hlavne JEZDILY. (A to tehdy byl skoro zazrak.)
Pravda, casto nikdo nevedel, kdy a kam to vlastne jede, ale to uz patri k 
veci. :-))

> > 3. Cena jizdenky je jedna z nejnizsich v Evrope, levnejsi jsou snad 
> > jedine ti Ukrajinci. Navic existuji rozsahle systemy slev (zpatecni 
>   Porovnavej podle parity kupni sily. Kolik km ujedes za prumerny (a pokud
>   budu jedovaty tak za nejcastejsi) plat? Jo taky mam holandsky kamarady,
>   kteri si pochvaluji jak jsou CD levny - pro ne.   Mimochodem - 
Dobre. Ujedu vic nez v PL, HU, SK, SI, AT, asi tak stejne jako v LT a UA 
(Litva a Ukrajina). Co se tyce Nemecka, nevybavuji si takhle z hlavy, kolik je 
prumerny plat, takze srovnani nevim. Nicmene srovnani auto vs. vlak vychazi 
na CD urcite nejprizniveji.  

>   IC v Holandsku neexistuji, v EC je v prvni tride kafe zadarmo (tak je to 
>   treba i v UK nebo Dansku), u JLV stoji 72 Kc. 

Jo, Rakousko take nema priplatek na IC, ale pri cenach zeleznice se ani 
nedivim. On by to nepouzival potom vazne nikdo. (Cena zeleznice i po prepoctu 
na paritu kupni sily je tam asi 2x az 2,5x vyssi nez nase. Bez prepoctu asi 
8x az 10x.) 
Napr. v Polsku a Slovinsku maji rychliky vyssi jizdne (neni to priplatek, ale 
asi o 40% vyssi!). Na Slovensku tusim stale existuje rychlikovy priplatek 
(nebo uz se mylim?). CD vybiraji priplatek jen u IC a EC, a to jeste u IC 
celkem snesitelny.
Cena kafe v JLV se mi zda premrstena, Urbik nabizi "turka" za 15 Kc (informace 
z rychliku Vysocina), v roznasce stoji tusim stejne.
 
>  A mimochodem - 80% cestujicich 1. tridy tvori zamestnanci CD s rezijnimi 
>  jizdenkami 1 tridy - ani ten doplatek si nemusi platit :-O No nic, jeste ze
>  ten bordel uz nepomaham financovat ze svych dani...

V Rakousku pry cca 40 - 50% cestujicich VE VLAKU (tj. vcetne druhe tridy) 
tvori zeleznicari a jejich pribuzni (+ zeleznicari ze zahranici, se kterymi 
maji OBB dohodu). Hmm, komu potom slouzi zeleznice tam, nevim ... 

> warthog 
  
                                   
               Zivot je nakazliva a smrtelna choroba.
   Prenasi se pohlavnim stykem a jeste nikdo z ni nevyvazl zivy ...

                                       Z jiznich Cech vas zdravi Kotec  
                       LukasK@tix.bf.jcu.cz - http://www.bf.jcu.cz/tix/lukask

Search the boards