Posted By: Kotec (Brr, to je zima) on 'CZrailway' Title: Re: Zdrazovani! Date: Fri Nov 30 09:13:47 2001 > Ceske > > drahy nemeli tak nadavat. Ano, transformace CD je vec, ktera asi se hned > tak > vtipe... Pokud tou Evropou myslis Ukrajinu, tak budiz. I na tom > Slovensku si v kazde dire koupis mezinarodni jizdenku a zaplatis ji > kreditkou - uz asi tak tri roky. CD maji jedinou pokladnu, kde se da > platit kreditkou - Praha hl.n. a jeste se tim CHLUBI v magazinu pro > cestujici. Pridavam par zkusenosti z Holandska a z CR. Toz dobra, ja to trochu upresnim (zda se, ze obecne proklamace prilis nezabiraji). Na Slovensku se opravdu da koupit jizdenka na kreditku, coz ocenuji, nebot jsem to jednou dokonce i pouzil. Obecne je to vsak spis tim, ze v pouziti karet je Slovensko trochu pred CR (tyka se i vyberu a procenta obchodu, kde se kartou da platit apod.). Moje zkusenosti z drah se opravdu netykaji Holandska (pouze mi o nem kazdy basni), ale vetsinou statu prilehlych ci vychodnich. Tedy, abych to vyjmenoval, jedna se o Nemecko, Rakousko, Slovinsko, Slovensko, Polsko, Ukrajina, Madarsko, Litva, Bulharsko, Turecko, castecne tez Italie. Je samozrejme pravda, ze se nekde jezdi rychleji, a to treba i dost vyrazne. Podle mne vsak rychlost neni jedinym kriteriem, jak by se zeleznice mela posuzovat. > Ochota personalu? Co ze to vlastne je? Jazykove schopnosti zamestnancu > mezinarodnich pokladen? Nechte si to blbe rypani, vy zas mlatite cernochy. Warszawa Wschodnaja (pro nezasvecence - srovnatelne provozem s Praha-Holesovice) - v mezinarodni pokladne neumi ani slovo nepolsky (ani slovo, podotykam!!). O mensich nadrazich v PL ani nemluve. Situace v Slovinsku o neco lepsi, ne o moc. O Madarsku radsi pomlcim (psal o tom Lap). Je to spis jazykovymi znalostmi naroda. Samozrejme, i mne stve, ze na informacich u nas je casto znalost cizich jazyku mizerna, nicmene treba Plzen hl.n. mne v mezinarodni pokladne pozitivne prekvapili (stejne tak tim, ze mi dokazou jizdenku nakombinovat tak, aby byla co nejlevnejsi!). Je to zrejme dano nabidkou platu v informacnich sluzbach a konkurenci. Nicmene - stranka holandskych zeleznic, je nekde v necem jinem, nez v te jejich hatmatilce? (Jestli ano, tak jsem to nenasel.) Maji tam nekde odjezdy vlaku? (Stejny problem.) > Objednat si jizdenku po telefonu a nechat si ji poslat domu nebo si ji > vyzvednout? Ha ha ha. To spojeni ti v NL vytiskne kazdy pruvodci... > V Praze trva vystaveni jednoduche mezinarodni jizdenky i pul hodiny. V Plzni na hlavaku asi tak petactyricet vterin. Myslim, ze u nas by po takove sluzbe (objednavka po telefonu) ani nebyla dostatecna poptavka. Ono je to opravdu o tom, ze u nas jsou urcite veci zazite jinak nez na "zapade". Nebo snad nekdo soudite, ze by u nas byl o objednavku po telefonu/internetu zajem nejak vyrazny (tj. ne par lidi, kvuli kterym se nevyplati sluzbu zrizovat?). > Prijel > jsem vecer z Kodane, EC pres hodinu zpozdeni (nabrano v CR), chtel jsem si Kdyz uz jsme u toho zpozdeni, situace se vyrazne zlepsila v poslednich mesicich, nejvetsi zpozdeni z vlaku, kterymi jsem jel, mel R 206 Praha-Krakow a nabral to, protoze v Polsku na trat spadl strom (zpozdeni cca 3h 20 min). O dochvilnosti vlaku v Polsku se radeji ani nebudu zminovat, jeste stesti, ze posledni autobus do Bialowieze na zpozdeny osobak z Warszawy do Hajnovky cekal asi 1h a 30 min (! - zrejme jsou na to tam zvykli). Litva = stat, ktery chce vstoupit do EU, nema na (pohranicnim!) nadrazi k sehnani nikoho, kdo by vedel a) kdy jede vlak b) kolik stoji. Jizdni rad a cenik nekde verejne vystaveny - o tom si nechte jen zdat. (A to plati casto i pro to Rakousko.) > Jedine s cim souhlasim je kvalita on-line jizdniho radu. Na ceskem jizdnim > radu jsou vsechny nase vlaky do posledniho. Z legrace jsem si dal vyhledat > > Amsterdam-Haarlem a pekne mi sklaplo, kdyz mi to bez problemu vyjel i se > vsemi detaily... > > Ted v utery v NL dosl k havarii, ktera totalne odrizla pulku Amsterdam CS, > coz je asi nejdulezitejsi nadrazi v zemi. A to tu pulku, pres kterou > vyjizdeji vsechny mezinarodni vlaky. Kdyz jsem jel R 893 Bezdrev z CB do Mostu, nekde za Piskem spadl na trat strom. Vylezl z vlaku chlapek s motorovkou, udelal rizy rizy a trat byla do 5 minut volna. :-)) > spadlo vedeni. Okamzite (do hodiny) se vsude vyrojily haldy lidi ve > zlutejch vestach s napisem "informace". Metro na ostatni nadrazi bylo > mozno pouzit se zeleznicni jizdenkou, pendelbusy do Utrechtu za hodinu v > provozu, nikde zadny velky zmatky, nahradni doprava neprecpana... > Netvrdim, ze to nenastve, ale kdyz si predstavim, co by se delo treba v > Praze, kdyby sly do haje trate do HK a Pardubic... Jezdilo by se, jak by to slo. Vzpomen na povodne a specialne vypravovane vlaky, ktere objizdely pulku Moravy, mely ustavicne zpozdeni, ale to tehdy (skoro) nikomu nevadilo, protoze hlavne JEZDILY. (A to tehdy byl skoro zazrak.) Pravda, casto nikdo nevedel, kdy a kam to vlastne jede, ale to uz patri k veci. :-)) > > 3. Cena jizdenky je jedna z nejnizsich v Evrope, levnejsi jsou snad > > jedine ti Ukrajinci. Navic existuji rozsahle systemy slev (zpatecni > Porovnavej podle parity kupni sily. Kolik km ujedes za prumerny (a pokud > budu jedovaty tak za nejcastejsi) plat? Jo taky mam holandsky kamarady, > kteri si pochvaluji jak jsou CD levny - pro ne. Mimochodem - Dobre. Ujedu vic nez v PL, HU, SK, SI, AT, asi tak stejne jako v LT a UA (Litva a Ukrajina). Co se tyce Nemecka, nevybavuji si takhle z hlavy, kolik je prumerny plat, takze srovnani nevim. Nicmene srovnani auto vs. vlak vychazi na CD urcite nejprizniveji. > IC v Holandsku neexistuji, v EC je v prvni tride kafe zadarmo (tak je to > treba i v UK nebo Dansku), u JLV stoji 72 Kc. Jo, Rakousko take nema priplatek na IC, ale pri cenach zeleznice se ani nedivim. On by to nepouzival potom vazne nikdo. (Cena zeleznice i po prepoctu na paritu kupni sily je tam asi 2x az 2,5x vyssi nez nase. Bez prepoctu asi 8x az 10x.) Napr. v Polsku a Slovinsku maji rychliky vyssi jizdne (neni to priplatek, ale asi o 40% vyssi!). Na Slovensku tusim stale existuje rychlikovy priplatek (nebo uz se mylim?). CD vybiraji priplatek jen u IC a EC, a to jeste u IC celkem snesitelny. Cena kafe v JLV se mi zda premrstena, Urbik nabizi "turka" za 15 Kc (informace z rychliku Vysocina), v roznasce stoji tusim stejne. > A mimochodem - 80% cestujicich 1. tridy tvori zamestnanci CD s rezijnimi > jizdenkami 1 tridy - ani ten doplatek si nemusi platit :-O No nic, jeste ze > ten bordel uz nepomaham financovat ze svych dani... V Rakousku pry cca 40 - 50% cestujicich VE VLAKU (tj. vcetne druhe tridy) tvori zeleznicari a jejich pribuzni (+ zeleznicari ze zahranici, se kterymi maji OBB dohodu). Hmm, komu potom slouzi zeleznice tam, nevim ... > warthog Zivot je nakazliva a smrtelna choroba. Prenasi se pohlavnim stykem a jeste nikdo z ni nevyvazl zivy ... Z jiznich Cech vas zdravi Kotec LukasK@tix.bf.jcu.cz - http://www.bf.jcu.cz/tix/lukask