Posted By: warthog (warthog) on 'CZrailway' Title: Re: Zdrazovani! Date: Thu Nov 29 17:42:48 2001 > Ne, to byl vtip. Cestoval jsem hodne po Evrope a myslim, ze bychom na Ceske > drahy nemeli tak nadavat. Ano, transformace CD je vec, ktera asi se hned tak vtipe... Pokud tou Evropou myslis Ukrajinu, tak budiz. I na tom Slovensku si v kazde dire koupis mezinarodni jizdenku a zaplatis ji kreditkou - uz asi tak tri roky. CD maji jedinou pokladnu, kde se da platit kreditkou - Praha hl.n. a jeste se tim CHLUBI v magazinu pro cestujici. Pridavam par zkusenosti z Holandska a z CR. > 1. Hustota zeleznicni site CD - jedna z nejvyssich v Evrope. Velkoplosne > ruseni trati se nastesti nekonalo a zeleznice jezdi stale i do malych der. A Priletim v patek odpoledne do Prahy, je tam skoro dve hodiny dira v jakemkoli spojeni do Pardubic nebo Hradce Kralove. Dostanu se do Pardubic - dira pres hodinu smerem na HK. Lonsky jizdni rad, ted to snad ma byt lepsi... V NL jezdi vlaky na hlavnich tratich s intervalem 10 az 15 minut. Z belgickych hranic na blind do Amsterdamu se dvema prestupy, cekani 5 a 7 minut. O vikendu. Kdyby byla mezi Utrechtem a Amsterdamem pulhodinova dira ve spojeni, pulka cestujicich zacne psat petice a dozadovat se napravy. > 2. Kvalita informacnich sluzeb - vysoka. Temer na kazdem nadrazi se dozvite, > kdy co kam jede, vytisknou vam spojeni z pocitace, muzete si i zavolat > telefonem. Existuje www server www.vlak-bus.cz. Mnohe jine staty nemaji ani Ochota personalu? Co ze to vlastne je? Jazykove schopnosti zamestnancu mezinarodnich pokladen? Nechte si to blbe rypani, vy zas mlatite cernochy. Objednat si jizdenku po telefonu a nechat si ji poslat domu nebo si ji vyzvednout? Ha ha ha. To spojeni ti v NL vytiskne kazdy pruvodci... V Praze trva vystaveni jednoduche mezinarodni jizdenky i pul hodiny. Prijel jsem vecer z Kodane, EC pres hodinu zpozdeni (nabrano v CR), chtel jsem si na mezinarodni pokladne nechat vratit priplatek. Stala tam u jedineho otevreneho okenka fronta asi deseti lidi. Zenska za okenkem neumela ani nemecky ani anglicky (s vyjimkou Ja-Nein) a podle tech lidi, co tam cekali vystavovala tak jednu jizdenku za tri ctvrte hodiny. Jedine s cim souhlasim je kvalita on-line jizdniho radu. Na ceskem jizdnim radu jsou vsechny nase vlaky do posledniho. Z legrace jsem si dal vyhledat Amsterdam-Haarlem a pekne mi sklaplo, kdyz mi to bez problemu vyjel i se vsemi detaily... Ted v utery v NL dosl k havarii, ktera totalne odrizla pulku Amsterdam CS, coz je asi nejdulezitejsi nadrazi v zemi. A to tu pulku, pres kterou vyjizdeji vsechny mezinarodni vlaky. Aby toho nebylo malo, na druhe strane spadlo vedeni. Okamzite (do hodiny) se vsude vyrojily haldy lidi ve zlutejch vestach s napisem "informace". Metro na ostatni nadrazi bylo mozno pouzit se zeleznicni jizdenkou, pendelbusy do Utrechtu za hodinu v provozu, nikde zadny velky zmatky, nahradni doprava neprecpana... Netvrdim, ze to nenastve, ale kdyz si predstavim, co by se delo treba v Praze, kdyby sly do haje trate do HK a Pardubic... > 3. Cena jizdenky je jedna z nejnizsich v Evrope, levnejsi jsou snad jedine > ti Ukrajinci. Navic existuji rozsahle systemy slev (zpatecni jizdenky, Porovnavej podle parity kupni sily. Kolik km ujedes za prumerny (a pokud budu jedovaty tak za nejcastejsi) plat? Jo taky mam holandsky kamarady, kteri si pochvaluji jak jsou CD levny - pro ne. Mimochodem - priplatky za IC v Holandsku neexistuji, v EC je v prvni tride kafe zadarmo (tak je to treba i v UK nebo Dansku), u JLV stoji 72 Kc. > zeleznici porad. Zato u nas se zpatecni jizdenka vyplati kazdemu a Junior > pas vlastnikovi ISIC karty po dvou, trech jizdach (dle vzdalenosti). to se na CD teprve zacina zlepsovat. Ale pro jistotu zavedli to "obvykle" jizdne. prece jen sem tam blbej cizinec... > 4. Navaznost spoju a reseni hlavnich koridoru nekdy sice pokulhava, ale > situace se opravdu zlepsuje (a to je bez diskusi), zatimco jizda automobilem > trva dele a dele, jak rostou zacpy. Navaznost spoju se zlepsuje veelmi pomalu. Zacpy - jeden z hlavnich duvodu proc jezdim vlakem (krome toho, ze ve vlaku se na rozdil od auta neda pracovat). Ale v CR to jeste nedospelo tak daleko (s moznou vyjimkou Pha-Brno). A jeste jeden postreh: Koupim si v Pardubicich jizdenku do Hamburgu (rekord, jen dvacet minut). A dostanu informaci, ze nemuzu jet vlakem, ktery prijizdi 25 minut pred odjezdem toho EC, protoze bych to nemusel stihnout. Doslova citovano jsem "povinnen" jet o vlak driv. Na namitku ze ja jsem zakaznik a oni jsou snad povinni jezdit podle jizdniho radu jsem se dozvedel, co ze si to o sobe myslim... S takovymto pristupem se to asi bude zlepsovat jen velmi velmi pomalu. A mimochodem - 80% cestujicich 1. tridy tvori zamestnanci CD s rezijnimi jizdenkami 1 tridy - ani ten doplatek si nemusi platit :-O No nic, jeste ze ten bordel uz nepomaham financovat ze svych dani... warthog