Posted By: warthog (warthog) on 'CZrailway'
Title:     Re: Zdrazovani!
Date:      Thu Nov 29 17:42:48 2001

> Ne, to byl vtip. Cestoval jsem hodne po Evrope a myslim, ze bychom na Ceske 
> drahy nemeli tak nadavat. Ano, transformace CD je vec, ktera asi se hned tak
  vtipe... Pokud tou Evropou myslis Ukrajinu, tak budiz. I na tom 
  Slovensku si v kazde dire koupis mezinarodni jizdenku a zaplatis ji 
  kreditkou - uz asi tak tri roky. CD maji jedinou pokladnu, kde se da 
  platit kreditkou - Praha hl.n. a jeste se tim CHLUBI v magazinu pro 
  cestujici. Pridavam par zkusenosti z Holandska a z CR. 
 
> 1. Hustota zeleznicni site CD - jedna z nejvyssich v Evrope. Velkoplosne 
> ruseni trati se nastesti nekonalo a zeleznice jezdi stale i do malych der. A
  Priletim v patek odpoledne do Prahy, je tam skoro dve hodiny dira v jakemkoli
  spojeni do Pardubic nebo Hradce Kralove. Dostanu se do Pardubic - dira pres 
  hodinu smerem na HK. Lonsky jizdni rad, ted to snad ma byt lepsi...
  V NL jezdi vlaky na hlavnich tratich s intervalem 10 az 15 minut. Z 
  belgickych hranic na blind do Amsterdamu se dvema prestupy, cekani 5 a 7 
  minut. O vikendu. Kdyby byla mezi Utrechtem a Amsterdamem pulhodinova   
  dira ve spojeni, pulka cestujicich zacne psat petice a dozadovat se napravy.
  
> 2. Kvalita informacnich sluzeb - vysoka. Temer na kazdem nadrazi se dozvite,
> kdy co kam jede, vytisknou vam spojeni z pocitace, muzete si i zavolat 
> telefonem. Existuje www server www.vlak-bus.cz. Mnohe jine staty nemaji ani 
  Ochota personalu? Co ze to vlastne je? Jazykove schopnosti zamestnancu 
  mezinarodnich pokladen? Nechte si to blbe rypani, vy zas mlatite cernochy. 
  Objednat si jizdenku po telefonu a nechat si ji poslat domu nebo si ji 
  vyzvednout? Ha ha ha. To spojeni ti v NL vytiskne kazdy pruvodci...
  V Praze trva vystaveni jednoduche mezinarodni jizdenky i pul hodiny. Prijel
  jsem vecer z Kodane, EC pres hodinu zpozdeni (nabrano v CR), chtel jsem si na
  mezinarodni pokladne nechat vratit priplatek. Stala tam u jedineho 
  otevreneho okenka fronta asi deseti lidi. Zenska za okenkem neumela ani 
  nemecky ani anglicky (s vyjimkou Ja-Nein) a podle tech lidi, co tam cekali 
  vystavovala tak jednu jizdenku za tri ctvrte hodiny. 

  Jedine s cim souhlasim je kvalita on-line jizdniho radu. Na ceskem jizdnim 
  radu jsou vsechny nase vlaky do posledniho. Z legrace jsem si dal vyhledat 
  Amsterdam-Haarlem a pekne mi sklaplo, kdyz mi to bez problemu vyjel i se 
  vsemi detaily... 

  Ted v utery v NL dosl k havarii, ktera totalne odrizla pulku Amsterdam CS, 
  coz je asi nejdulezitejsi nadrazi v zemi. A to tu pulku, pres kterou 
  vyjizdeji vsechny mezinarodni vlaky. Aby toho nebylo malo, na druhe strane 
  spadlo vedeni. Okamzite (do hodiny) se vsude vyrojily haldy lidi ve 
  zlutejch vestach s napisem "informace". Metro na ostatni nadrazi bylo 
  mozno pouzit se zeleznicni jizdenkou, pendelbusy do Utrechtu za hodinu v 
  provozu, nikde zadny velky zmatky, nahradni doprava neprecpana... 
  Netvrdim, ze to nenastve, ale kdyz si predstavim, co by se delo treba v 
  Praze, kdyby sly do haje trate do HK a Pardubic... 

> 3. Cena jizdenky je jedna z nejnizsich v Evrope, levnejsi jsou snad jedine
> ti Ukrajinci. Navic existuji rozsahle systemy slev (zpatecni jizdenky, 
  Porovnavej podle parity kupni sily. Kolik km ujedes za prumerny (a pokud 
  budu jedovaty tak za nejcastejsi) plat? Jo taky mam holandsky kamarady, 
  kteri si pochvaluji jak jsou CD levny - pro ne.   Mimochodem - priplatky za 
  IC v Holandsku neexistuji, v EC je v prvni tride kafe zadarmo (tak je to 
  treba i v UK nebo Dansku), u JLV stoji 72 Kc. 

> zeleznici porad. Zato u nas se zpatecni jizdenka vyplati kazdemu a Junior 
> pas vlastnikovi ISIC karty po dvou, trech jizdach (dle vzdalenosti).
  to se na CD teprve zacina zlepsovat. Ale pro jistotu zavedli to "obvykle" 
  jizdne. prece jen sem tam blbej cizinec... 

> 4. Navaznost spoju a reseni hlavnich koridoru nekdy sice pokulhava, ale 
> situace se opravdu zlepsuje (a to je bez diskusi), zatimco jizda automobilem 
> trva dele a dele, jak rostou zacpy. 
  Navaznost spoju se zlepsuje veelmi pomalu. Zacpy - jeden z hlavnich duvodu 
  proc jezdim vlakem (krome toho, ze ve vlaku se na rozdil od auta neda 
  pracovat). Ale v CR to jeste nedospelo tak daleko (s moznou vyjimkou 
  Pha-Brno). 

  A jeste jeden postreh:
  Koupim si v Pardubicich jizdenku do Hamburgu (rekord, jen dvacet minut). A 
  dostanu informaci, ze nemuzu jet vlakem, ktery prijizdi 25 minut pred 
  odjezdem toho EC, protoze bych to nemusel stihnout. Doslova citovano jsem 
  "povinnen" jet o vlak driv. Na namitku ze ja jsem zakaznik a oni jsou snad 
  povinni jezdit podle jizdniho radu jsem se dozvedel, co ze si to o sobe 
  myslim...  S takovymto pristupem se to asi bude zlepsovat jen velmi velmi 
  pomalu. 

 A mimochodem - 80% cestujicich 1. tridy tvori zamestnanci CD s rezijnimi 
 jizdenkami 1 tridy - ani ten doplatek si nemusi platit :-O No nic, jeste ze 
 ten bordel uz nepomaham financovat ze svych dani...
 
 
warthog 

Search the boards