Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway' Title: Re: 230 km/h Date: Sun Nov 25 20:56:01 2001 Ahoj! Je jasne ze useky s pomalou jizdou brzdi nejvic, ale tech 230 by vyznam melo. Je to bezne v zapadni Evrope. Nemci, Italove a Francouzi jezdi i rychleji uz ted. Vezmete si, ze staty se spojuji a jezdit se bude na delasi vzdalenosti (Warsawa - Viden ...) cimdal vic. Je to ekologictejsi nez letadlo a pri techto rychlostech na vzdalenosti do 1000 km a solidnich cenach i relativne slusne konkurenceschopne. Pri techto rychlostech je li na na vetsine usecich, mzuete dosahnout cestovni ryclost v prumeru do max. 200 kilometru v hodine, coz je uz rychlejsi nez auto. Tech 160 uidela cestovni rychlost max 140, coz auto na dalnici jedouci stejnou drahu tak zhruba vyrovna a je-li draha vlakem (coz casto byva) jeste delsi pripadne ji predchazi a nasleduje jeste pomalejsi napojeni na koridor nejakou lokalni trati (byt jen par km) tak se vlak uz tezce necape a ma vyznam jen pri nizsi cene, vyssim pohodli a dalsich vecech, ktere maji casto az druhorady motivacni vliv. Uvazujte to, ze dalnice budou castem dost vsude. Jinak se nmi tech 230 ale moc nezda. I kdyby to slo z hlediska kompenzace odstrediveho zrychleni pomoci naklapeni, tak to IMHO nepujde z hlediska signalizacni techniky. Tj.: Nevim, zda by to bylo pripustne z hlediska zabrzdne vzdalenosti (technicky asi jo - jsou velky rezervy, predpisove asi ne), ale temer jiste by to neslo z hlediska reakcnich casu na navesti atd... a to by bylo drahy predelat. ************************************************************************** O o /|/| Lap / /| e-mail: matous@student.upce.cz Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.