Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title:     Re: Excelsior (Re: Z noveho JR)
Date:      Mon May 10 19:43:39 1999

> > POSLEDNIM SOKEM
> 
> Pro mne to byl taky sok. Podival jsem se na trat 170, kde ve stanici Stribro
> nastupuji k pravidelnym jizdam po svete :-) a vidim - oni zrusili Excelsior!
> 
> I hledal jsem ho jinde, az i nasel. Jenze narozdil od Lapa s timto presunem 
> silne nesouhlasim: 

Ja nevim, trochu me to zarazilo. Nemohu rici, ze jsem jednoznacne pro, nemam 
dost informaci. Jen mi to prijde jako zajimavy napad a cas ukaze jaky byl.
 

> > Prahy i bez tohoto vlaku toho jede na Slovensko stale dost. Perfektni bude
> Jenze Praha je (vlastni zkusenost, timto vlakem jsem mnohokrat jel) jednim
> z nejvyznamnejsich vystupnich / nastupnich mist, stejne jako Plzen, kterou 
> vlak takto zcela mine (o Stribre ani nemluve). Cestujici prichazeji o ranni 
> rychle spojeni z Prahy na Plzen (prip. dal), s puvodnim odjezdem z Prahy v 
> 4.19, dost vyuzivane. Dale je tim oslabeno spojeni Plzne, Mar. Lazni a 
> dalsich zapadoceskych mest se Slovenskem (my jsme Excelsiorem jezdili kazdy 
> rok v lete na Slovensko a mivali jsme mistenky - jinak bychom si nesedli). 
> Puvodni model 16-vagonoveho rychliku, ktery se v Praze rozdelil na dva 
> 8-vagonove, jeden pres Usti a K. Vary a druhy pres Plzen a Mar. Lazne, byl 
> IMHO mnohem vhodnejsi. (Sam jsem to povazoval za nejpromakanejsi vlak
> Ceskych drah.)

Zrejme Praha --> Plzen neni prioritou a pokud zrychleni pritahne par 
cestujicich ze Slovenska v cele dlouhe trase CD se to vyplati.

> Stale to na mne pusobi dojmem, ze CD se snazi vytlacit nocni dopravu z 
> Prahy ve snaze zabranit bezdomovcum spat na hlavaku / Holesovicich (Saxonia
> - IMHO opet podivne, protoze co uz ta Saxonia spojuje, kdyz ne Prahu se
> svetem). 

Nemecko s Jihovychodem. Pro Prahu jsou jine rychliky. O Excelsioru muzeme 
diskutovat, ale Saxonia ma jiny ucel. Navic po pulnoci by jako vyjezd na 
delsi cesty stejne nemohla byt prilis atraktivni.
Je to rychlik, ktery Cechy predevsim projizdi. Zbavme se uz domnenky, ze to 
vseucelove je nejlepsi --- nebyva ro pravda! 

> > nocniho spojeni mezi velkymi mesty na techto tratich. Navic ma Excelsior
> > primy pripojny vuz z Decina (doufejme, ze kvuli tomu nebudou zpozdeni, ale
> > nejsis ne, protoze v useku Decin - Usti vlak zrovna nechvata)! 
> 
> Jezdi lidi vic z Decina na Slovensko nez z Plzne a Prahy?

Nemam JR zrovna u sebe, ale nejezdi i v novem JR pres Plzen Cassovia nebo neco 
podobneho? 

> > Jen mesta mezi Ustim nad Labem a Prahou (Kralupy...) prijdou o prime nocni
> > spojeni se Slovenskem a zbyde tu jen ve dne jedouci Vsacan, ktery konci uz
> > v Ziline.
> Take zapadni Cechy. Tam tedy zustane Becva, ktera jede nekdy pred Vsacanem.

a co ta cassovia. BTW: do prahy jezdi primne rychliky...

Jo melnik, Nymburk, Brandys... jsou jen stredne velka mesta, ale protoze toto 
spojeni z nich je radove vyhodnejsi nez jina, muzou se casem i ona stat 
vyznamnymi body. Uvidime, cas ukaze.

Mozna by bylo perspektivni zavedeni primych vozu z vice mist (neco treba i 
pres Prahu) nebo alespon rychlych pripoju, ale jiste nemusim pripominat, ze to 
zvysuje pravdepodobnost zpozdeni. 

> >       /|/|                                           Lap

> 
>                                                           Kotec
> P.S. Chystam delsi post (7k cca) na analyzu noveho JR, tak doufam, ze ho RA 
> nesmaze. :-) 

Bude-li vecny, coz tve posty byvaji, tek si bud jisty, ze ne.

Do toho!

**************************************************************************

       O  o                                           
      /|/|                                           Lap
      / /|                             e-mail: matous@student.upce.cz
 Zbytecne casti replikovanych postu mazte! Ctrl-K pro smazani cele radky.

Search the boards