Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway' Title: Re: Zeleznicni vs. automobilova - nemate pravdu! Date: Mon Mar 15 13:05:06 1999 > Me prijde ze stavba koridoru je jenom zpusob jak si nacpat kapsu ze statni > pokladny. Az se dostavi, tak stejne budou vsichni jezdit jenom autama - tam > se da zase vic vydelavat na danich z pohonnych hmot, na pojisteni, na > dalnicnich znamkach,mastit si kapsu na stabe dalnic a benzinek... Tedy pravdu mate pouze v tom, ze by koridor sel vybudovat levneji, ALE my koridory a zeleznici vubec potrebujeme: PROC? a) automobilova doprava neni vselek. Podivejte se na Nemecko, kde je husta sit silnic a dalnic a ty jsou velmi casto (na rade mist naprosto pravidelne - osobni zkusenost) ucpane. Silnice jiz neni schopna rostouci zajem o dopravu vstrebat. Mimochodem nemusime chodit do ciziny. U nas je sice aut zatim o mnoho mene, presto stoji za to projet si obcas ve spicce nektere z center velkych mest. b) Prirodu mame jen jednu a tu je treba chranit. Zeleznice, v pripade, ze je jeji kapacita vyuzivana je dalece nejekologictejsi (konkurovat ji muze jen ricni doprava :-)). To ze je v nasi zemi draha silene zanedbana znamena, ze ma-li byt pro cestujici a dalsi zakazniky atraktivni potebuje investice. c) nejakych 160 Km/h neni zadny super nadstandart vyspele evropske staty Nemecko, Francie, Italie ... buduji i trate s dvojnasobnou rychlosti a v dlouhodobem vyhledu se da pocitat, ze zeleznice bude nejefektivnejsim (cas, vykon, cena) dopravnim prostredkem pro rychlosti do 400 - 450 km/h a vzdalenosti cca 150 - 900 Km. d) draha ma i v Cechach v dnesni dobe a dnesni zbedovane poloze stale klicovy vyznam. Z pohledu prepravenych tun i tunokilometru je nejdulezitejsim stale dopravcem, prestoze objem prepravy klesa. e) mezinarosni preprava a tranzit muze prinest nemale zisky. V pripade, ze zde budou pomale a nekvalitni (vlaky nicici trate) bude se nam trazit vyhybat). Jsme na rade tras, z nichz nejdulezitejsi jsou: Berlin - Praha - Viden (Budapest) a Warsava - Viden. f) vlakova doprava je jednim z nejbezpecnejsich druhu dopravy (i v soucasnem nicmoc stavu - natoz pozdeji (snad)). g) Kapacita vlakovych cest je velmi vysoka. > Teda pokud nikdo nic neudela pro to aby zeleznice byla konecne vyhodnejsi, > cistsi, bezpecnejsi a tak. Bohuzel v tomhle state se to asi nepovede, > protoze clovek co to ma na starosti se pro to nesnazi ani za tech > 150.000.- mesicne. Tady se zkusim trochu zastat soucasneho managementu, ktery se zda zatim vyrazne lepsim nez ten minuly - no uvidime. > Ono staci, ze vsichni ti zeleznicari maji plat. Mozna ze CD nechavaji > upadat, aby si pak na jejich znovuzrozeni nejaky politik vybudoval > karieru.... Treba ja :-)) > Parik **************************************************************************** O o /| /| Lap / /| e-mail: matous@student.upce.cz