Posted By: lap (fakt Lap) on 'CZrailway'
Title:     Re: Zeleznicni vs. automobilova - nemate pravdu!
Date:      Mon Mar 15 13:05:06 1999

> Me prijde ze stavba koridoru je jenom zpusob jak si nacpat kapsu ze statni 
> pokladny. Az se dostavi, tak stejne budou vsichni jezdit jenom autama - tam
> se  da zase vic vydelavat na danich z pohonnych hmot, na pojisteni, na
> dalnicnich znamkach,mastit si kapsu na stabe dalnic a benzinek...

Tedy pravdu mate pouze v tom, ze by koridor sel vybudovat levneji, ALE
my koridory a zeleznici vubec potrebujeme:

PROC?

a) automobilova doprava neni vselek. Podivejte se na Nemecko, kde je husta sit 
silnic a dalnic a ty jsou velmi casto (na rade mist naprosto pravidelne - 
osobni zkusenost) ucpane. Silnice jiz neni schopna rostouci zajem o dopravu 
vstrebat. Mimochodem nemusime chodit do ciziny. U nas je sice aut zatim o 
mnoho mene, presto stoji za to projet si obcas ve spicce nektere z center 
velkych mest.

b) Prirodu mame jen jednu a tu je treba chranit. Zeleznice, v pripade, ze je 
jeji kapacita vyuzivana je dalece nejekologictejsi (konkurovat ji muze jen 
ricni doprava :-)). To ze je v nasi zemi draha silene zanedbana znamena, ze 
ma-li byt pro cestujici a dalsi zakazniky atraktivni potebuje investice.

c) nejakych 160 Km/h neni zadny super nadstandart vyspele evropske staty 
Nemecko, Francie, Italie ... buduji i trate s dvojnasobnou rychlosti a v 
dlouhodobem vyhledu se da pocitat, ze zeleznice bude nejefektivnejsim 
(cas, vykon, cena) dopravnim prostredkem pro rychlosti do 400 - 450 km/h a 
vzdalenosti cca 150 - 900 Km.

d) draha ma i v Cechach v dnesni dobe a dnesni zbedovane poloze stale klicovy 
vyznam. Z pohledu prepravenych tun i tunokilometru je nejdulezitejsim stale
dopravcem, prestoze objem prepravy klesa. 

e) mezinarosni preprava a tranzit muze prinest nemale zisky. V pripade, ze zde 
budou pomale a nekvalitni (vlaky nicici trate) bude se nam trazit vyhybat).
Jsme na rade tras, z nichz nejdulezitejsi jsou: Berlin - Praha - Viden 
(Budapest) a Warsava - Viden.

f) vlakova doprava je jednim z nejbezpecnejsich druhu dopravy (i v soucasnem 
nicmoc stavu - natoz pozdeji (snad)). 

g) Kapacita vlakovych cest je velmi vysoka.


> Teda pokud nikdo nic neudela pro to aby zeleznice byla konecne vyhodnejsi, 
> cistsi, bezpecnejsi a tak. Bohuzel v tomhle state se to asi nepovede,
> protoze clovek co to ma na starosti se pro to nesnazi ani za tech 
> 150.000.- mesicne. 

Tady se zkusim trochu zastat soucasneho managementu, ktery se zda zatim 
vyrazne lepsim nez ten minuly - no uvidime.

> Ono staci, ze vsichni ti zeleznicari maji plat. Mozna ze CD nechavaji 
> upadat, aby si pak na jejich znovuzrozeni nejaky politik vybudoval 
> karieru....                                                              

Treba ja :-))

>  Parik 


****************************************************************************

      O    o                                           
     /|  /|                                        Lap
     /   /|                          e-mail: matous@student.upce.cz

Search the boards