Posted By: Bohousek (Bohousek) on 'CZrailway'
Title:     Re: Zeleznicni vs. automobilova
Date:      Sat Mar 13 14:09:05 1999

Priklad konkurence vidim na budovani tzv. koridoru. Shodou nahod totiz po jeho 
casti jezdim. Behem nekolika let se prostavelo x miliard na stavbe prvniho 
koridoru Breclav-Decin (ci kam to vede).
Pokud vezmu lidi, co jezdi vlakem do prace, tak si nemyslim, ze by uspora casu 
v radu 10% oproti stare trati znamenala nejaky skok. Kdo s nim jezdil, ten 
jezdi dal, kdo je navyklej na autobus, tomu je to jedno.
Pokud pojedu z Brna do Prahy, tak je me vlak taky ukradenej. Vlak jede jednou 
za par hodin, autobus kazdou pul hodinu (minimalne). Vlak po uprave trati 
projede tuto vzdalenost za 2:50, autobus za 2:20. Predpokladam, ze vlak je uz 
dnes drazsi nez autobus. Do autobusu mam rovnou mistenku, do vlaku musim 
dokoupit, je-li mozno.
Kdyz to tak pozoruju, tak nevidim duvod, proc by normalni clovek jel vlakem a 
ne autobusem, pokud se mu naskytne moznost vyberu. Neco jineho je pohodli ve 
vlacich EC/IC, ale zase ta cena.
Takze kvuli osobni doprave ten koridor nestaveli (doufam). Takze nakladni. O 
te ale zase nic nevim. Osobne bych ale spise duveroval nakladaku, kterej ridi 
clovek, kteryho platim, nez vlaku, kde se k zasilce dostane x lidi, ktery 
neznam. Takze by me nalakala jedine cena. Nezna nekdo tohle porovnani?? Jake 
jsou vlastne "dodaci lhuty" zeleznice??
Nekolikrat jsem se snazil poslat z male zastavky zasilku, protoze jsem ji 
potreboval dopravit na vzdalenost 30 km co nejdrive. Jednoduse hnus....

                                       Bohousek 

Search the boards