Posted By: Neuromancer (... bright eyes ...) on 'CZprogram' Title: Re: Zivot objektu v C++ Date: Tue Dec 17 23:52:13 2002 > Ahoj, > > zjistil jsem, ze prilis nerozumim zivotnosti objektu v C++. > Pochopil jsem, ze kazdy objekt vytvoreny new musim v C++ > nekde pomoci delete zrusit. Co ale v nasledujicim pripade? > Ano, kazdy objekt vytvoreny pres new musis uvolnit pres delete. Pokud na to nechces myslet, muzes pouzit std::auto_ptr<> (doporucuji prostudovat zdrojak nebo alespon dokumentaci, usetri ti to prekvapeni ohledne prirazovani), pripadne si napsat svuj smart pointer. V tebou uvedenem pripade jde celkem rozumne pouzit i alternativn i reseni, tj. vytvaret oibjekty na zasobniku. Predpokladam, ze ty matice nemaji 800x800 elementu. Matice > Mam mMatice1; Matice mMatice2; mMatice1.VytvorPosuniti(...) etc. Tyhle objekty zaniknou automaticky po skonceni metody (presneji receno po uzavreni scope v kterem se nachazeji). Je jen otazka, jak to chces delat s vysledkem (soucin matic) - rychlejsi predavani (tj. alokovat ji) nebo jednodussi manipulaci (predavat ji jako objekt). Sorry za pripadne preklepy, terminal mi vali rychlosti 5 znaku za dekadu. > --------------------------------------------------------------------/ | ICQ 20529980 Neuromancer | | Take me far away, where the dragons fly, | /------------ leave me to my dreams, or just let me die. ------------