Posted By: Neuromancer (... bright eyes ...) on 'CZprogram'
Title:     Re: Zivot objektu v C++
Date:      Tue Dec 17 23:52:13 2002

> Ahoj,
> 
> zjistil jsem, ze prilis nerozumim zivotnosti objektu v C++. 
> Pochopil jsem, ze kazdy objekt vytvoreny new musim v C++
> nekde pomoci delete zrusit. Co ale v nasledujicim pripade? 
>

Ano, kazdy objekt vytvoreny pres new musis uvolnit pres delete. Pokud
na to nechces myslet, muzes pouzit std::auto_ptr<> (doporucuji 
prostudovat zdrojak nebo alespon dokumentaci, usetri ti to prekvapeni ohledne
prirazovani), pripadne si napsat svuj smart pointer.

V tebou uvedenem pripade jde celkem rozumne pouzit i alternativn i reseni, 
tj. vytvaret oibjekty na zasobniku. Predpokladam, ze ty matice nemaji 800x800 
elementu.

Matice
 > Mam mMatice1;
Matice mMatice2;
mMatice1.VytvorPosuniti(...)

etc.
Tyhle objekty zaniknou automaticky po skonceni metody (presneji receno po 
uzavreni scope v kterem se nachazeji).
Je jen otazka, jak to chces delat s vysledkem (soucin matic) - rychlejsi
predavani (tj. alokovat ji) nebo jednodussi manipulaci (predavat ji jako 
objekt).

Sorry za pripadne preklepy, terminal mi vali rychlosti 5 znaku za dekadu.

> 
--------------------------------------------------------------------/
|       ICQ 20529980                               Neuromancer       |
|              Take me far away, where the dragons fly,              |
/------------ leave me to my dreams, or just let me die. ------------

Search the boards