Posted By: Quasimodo (Quasimodo) on 'CZmuds' Title: Re: A nedam si pokoj Date: Tue Jan 23 09:00:33 2001 > A nebylo by lepsi vymyslet algoritmus, kterej ti ten svet nejakym vice ci > mene > nahodnym zpusobem vygeneruje sam? Ja mam s MUDama stejne tu zkusenost, ze > popisky roomu nikdo necte, maximalne nazvy roomu (asi hlavne proto, ze jsou > tam vetsinou nepodstatne informace, coz by nebyla pravda, kdyby ty popisky > generoval primo MUD podle parametru terenu). Dalsi vec, ktera se tim resi, > je > zmena popisku podle rocniho obdobi. > > Duke Mno, ze popisky lidi prilis nectou mas pravdu, ale myslim, ze to uzce souvisi s tim, ze oba myslime lidi z cech a hrajou MUD v cizim jazyce. I kdyz nekdo umi anglicky dobre, presto je to trochu unavne prekladat si to. Po pravde receno, ja jsem si taky cetl popisky ze zacatku, zjistil jsem, ze mi nic moc nerikaji, pak jsem dlouho hral tim stylem, ze me zajimaly jen obj a monstra, ale pak jsem se do nich zase zacetl. Ono to je obcas docela i zabava - kdyz si nekdo da praci s tou zonou. Na tohle je idealni zahrat si nejake Diku napr. typu Hexonyx nebo prave ted modni Wolf(mno, mozna ho podcenuju, moje zkusenost s nim cita radove 6-8 hodin), kde popisky opravdu cist v podstate neni treba a potom nejake LP typu Holy mission, Enigma nebo Nirvana. Ty sice jakz takz lze hrat stylem hack'n'slash, ale daleko se nedostanes. Spousta podstatnych informaci je v popiscich (bezne by me nenapadlo kopat do tramu, abych pohrbil jinak prakticky nesmrtelne monstrum). Krome toho dobra zona vypravi pribeh. Ten, i kdyz neni nutny znat k vymlaceni monster aby z nich clovek dostal XP a equip, posouva celou hru nekam dal za bezduche mlaceni. Samozrejme ze jsou i spojovaci zony, ktere se muzou proste vygenerovat (lesy, pouste, nicnerikajici cesty), ale neda se z nich postavit MUD. Takze si myslim, ze kdyz delam hru pro cechy v cestine, tak snad to lidi i cist budou. Zalezi na tom, jestli se nam podari ji napsat nejak pritazlive. Co se tyce stridani rocnich obdobi, to sice zatim nemam (nemam jeste ani urceni data v tomhle svete), ale stridani dennich dob se da resit v popiscich celkem snadno asi takhle: Podival$s(,a,o) ses nahoru a dirou ve strese vidis $d(slunce,hvezdy) ktere $d(osvetluje stred mistnosti,prislis svetla neposkytuji). To uz funguje. Vyresit rocni doby pujde obdobne. Pokud se rozhodnu je tam pridat - zda se mi, ze ty pro hru nejsou nijak zvlast podstatne. Mimochodem rozhodnul jsem se nedavat tam spani, ale F/M regeneraci nechat tak vysokou, aby nebylo zapotrebi. Pripada mi, ze to je zabity cas, ktery hru nijak zvlast neozivuje. Jestli bude nutne jist a pit si jeste rozmyslim, zatim myslim ze ano, ale implementovane to neni. - Clovek je nejpomalejsi zname zarizeni typu I/O. Quasimodo