Posted By: Haribolo (Wothan pan z Haribola) on 'CZmilitary'
Title:     Re: Ako obabrat aktivny sonar?
Date:      Mon Jan 27 12:25:15 1997

>   Plyny nejsou ochlazovane (co ja vim) ale vystupy z motoru jsou 
> peclive kryty konstrukci letadla. (Plyny jsou dost horke, ale rakety na ne 
> nenavedes, jsou prilis nestabilni na neustalou navigaci. Musel bys skutecne 
> odpalit raketu letadlu primo za zadkem, aby se navigovala na motor). Motory 
> jsou jine nez u civilnich letadel, hlavne vydrzi zasah raketou. Ne bez 
> poskozeni samozrejme, ale budou dal pracovat se (silne) snizenym vykonem,
> nebo alespon ihned nevybuchnou.

- Tak taky neco dodam...pred casem jsem psal neco o infra navadenych raketach
  pouzivanych v soucasne dobe v nasi armade a jejich hrubych parametrech.

- Takze jeste jednou k nekterym vecem:

1. Zamereni .... je pomerne citlive (zamerili jsme na 15-20m zapalene cigaro)
   a provadi se vesmes na dva rezimy - tzv. automat a rucni. Automat je neco 
   na zpusob pocitace co sam vyhodnoti drahu letu, nastavi si drobny predbeh a
   navede se na cil....rucni rezim predpokladal odaretovani gyroskopu a 
   nasledne rucni zamereni na cil...nastaveni predbehu a nadbehu a strelbu.
 
2. Chlazeni....u letadel se to vetsinou resi tak jak psal madmax....pripadne u
   vrtulniku existuji specialni chladice vyfukovych plynu (tam se ostatne 
   strela navadi...pomerne dost presne primo na vyfuk)

3. Ochranu pred pod. raketami vetsinou zajistuji tzv. lapace strepin, takze
   klasicka S-2 M nebo i S-10 s nalozi trinitrotoluenu kolem 30 dk nema prilis
   velkou sanci na uspech....rozhodne 1 raketa letadlo nesunda....maximalne
   muze poskodit motor natolik (v nekterych pripadech) ze bude nucen pilot
   ukoncit akci a vratit se nouzove zpatky....nebo to trosku snizi vykon.

4. Doporucuje se pri pouziti podobnych zbrani (treba prenosna S-2) palit na
   letadlo pri startu, nebo pri pristani, kdy je co do vykonu motoru logicky
   nejzranitelnejsi...a tudis, je to uz spise otazka diverze a partizanske
   valky (starsi verze S-2 (nevim bohuzel uz oznaceni) se pouzivali i ve
   Vietnamu) ale pouzit se da samozrejme jeste s docela slusnym vysledkem na
   vrtulniky (ovsem za soucasneho stavu naloze jedine salvou :-) ) i pri 
   klasickem zarazeni do systemu protivzdusne obrany. Proudova letadla
   uz jsou preci jen prilis rychly a obtizne zameriteny cil pro tento dnes
   uz dost zastaraly typ strely (je to analogicke k systemu Stinger), takze
   se to uz hodi spis na vrtulniky....a i tam, jak jsem psal spise 
   salvou...vzhledem k tomu, ze vetsina vrtulniku ma vyfuk za rotorem a pokud
   neni zrovna chlazen, muze byt salva napr. 5 raket docela neprijemna 
   zalezitost....ovsem....dostanete-li k ni vubec prilezitost. Kdysi jsme na
   vojne rikali...."Kdyz uvidis Apache (nebo dneska klidne i Mi 24), dobre se
   divej....je to pravdepodobne posledni vec, kterou v zivote uvidis! " :-)))

5. Kdyz z toho budete strilet...dejte si do usi spunty...je to strasliva
   jebaaaa :-)

P.S: bude-li mit nekdo vubec zajem...muzu sem zase prsknout parametry alespon
     te S2 M...a neco malo o S 10....ale myslim ze se to da najit v nekterem ze
     starsich postu.

>    Hiya.  BeMadWithMadMax :)))



Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo!   .     .       .  WWWW .  .   /  |<<
.    Vas posledni pohan z usvitu veku      .       .     [##] ..  .  II  | .
   .          .     Wothan z Haribola                .  #-#-#-#-#-#-#-##-#-#
      .                                .      .         [##|#II/II#|#####|]
E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz                        . [##|#II  II#|#####|]
Hpege:http://ketupa.ktk.vslib.cz/~tomic/valhalla.html   [##|#II  II#|#####|]

Search the boards