Posted By: mart_law (madmax) on 'CZmilitary' Title: Re: Ako obabrat aktivny sonar? Date: Mon Jan 27 10:14:40 1997 Jen par poznamek. > Dalsim prostredkem ke snizeni radaroveho prurezu je elektromagneticke vlny > pohlcujici vrstva na povrchu vnejsich ploch. Bude to asi takovy material > jako > ferit.. > Motory myslim take nejsou jako u obycejneho proudoveho letadla, ale > vystupni > plyny jsou jeste nejak ochlazovany nebo jinak specialne upravovany. > > To je asi tak vsechno, co vim, cau, > Stodman. > > http://home.zcu.cz/~stodman - welcome in the Stodman's world ! Jako material se pouziva hlavne med. Ta ma tu vlastnost, za pohlcuje elektromagneticke vlny a vytvari teplo, to se pak odvadi na konce kridel a vylucuje do prostredi. Pod povrchem letadla to vypada jako dejme tomu hmyzi oci, takova spousta malych medenych kulicek. Dalsi metoda pohlceni elmag vln je, ze trup je jakoby vroubkovan. Ty drazky odrazeji vlnu dal a dal dovnitr do toho vecka (jednodussi nakreslit nez popsat). Tenhle system neni moc ucinny. No a posledni varianta ja pouziti transparentnich materialu, dnes hlavne karbonoveho vlakna. Asi nejlepsi je kombinace vseho. U B-2 a F-22 je vetsina trupu z karbonu, a motory jsou kryty medi. Je to velice ucinne. Plyny nejsou ochlazovane (co ja vim) ale vystupy z motoru jsou peclive kryty konstrukci letadla. (Plyny jsou dost horke, ale rakety na ne nenavedes, jsou prilis nestabilni na neustalou navigaci. Musel bys skutecne odpalit raketu letadlu primo za zadkem, aby se navigovala na motor). Motory jsou jine nez u civilnich letadel, hlavne vydrzi zasah raketou. Ne bez poskozeni samozrejme, ale budou dal pracovat se (silne) snizenym vykonem, nebo alespon ihned nevybuchnou. Hiya. BeMadWithMadMax :))) mail to madmax@students.zcu.cz or madmax@hermes.zcu.cz