Posted By: Hofy (Rebel zdviha vlajku) on 'CZmidi' Title: Pocitacova hudba 2. cast Date: Thu Mar 7 19:16:11 1996 ............Ten obsahuje 128 melodiskych a 128 bicich nastroju, keter jsou vzdy pravidelne usporadany. Napr. v melodicke bance je cislo jedna vzdy acoutic grand piano, cislo dve bright acoustic piano atd. Bohuzel na vetsine levnejsich MIDI zarizenich jako jsou ruzne keyboardy "samohrajky" a halvne zvukove karty je obsazeno jen neco kolem 50-ti bicich. Melodicke zvuky nastesti byvaji vsechny. Naproti tomu drazsi nastroje, GM podporujici, nekdy obsahuji vice melodickych banku, diky nimz lze ziskat stejne nastroje ve vice podobach. General MIDI take podporuje vetsina zvukovych karet, a proto se hudba doprovazejici hry casto tvori v tomto formatu. Pro zapis MIDI skladeb existuje nekolik editoru. No, existuje jich spousta, ale jen par z nich stoji za to mit. Jako doplnek ke zvukovym kartam se nejcasteji dodava MIDISoft Recording Session. Tento editor vyuziva k zapisu skladeb noty, coz je sice velice pekne na pohled, ale po delsi dobe se jejich neustale zadavani stava peklem. Profesionalni hudebnici a tedy i tvurci hudby urcene pro hry (zda-li jsou ci nejsou profesionalove po prvnim poslechu pozna kazdy sam) vetsinou pouzivaji tzv. MIDI sekvencery jako je Cakewalk-PC, Cubase-PC, ATARI ST, ci notator-ATARI ST. V nich lze take hudebni napady zadavat v notach,ale nabizi i zpusob zapisu pomoci tzv. MIDI eventu (event=udalost), ktery je prijemnejsi. Vetsinou vsak tyto editory pouzivaji jiny format ulozeni dat a nabizeji pouze vysledny export do MIDu. Hudebni format MOD je v MIDu v mnohem podobny. Lisi se pouze tim, ze v souboru MOD jsou nejen ulozeny informace typu jaky ton se ma kdy prehrat a s jakym nastrojem a efektem, ale i vlastni nastroje. To sice zvysuje ruznorodost techto skladeb, ale take jejich velikost. Prumerna delka souboru MOD se pohybuje kolem 200 kilobytu, coz je asi desetkrat vice nez MIDu, Ale ani 800 kilobytove moduly nejsou az takovou vyjimkou. pokracovani priste..... bye Hofy