Posted By: snake (:q!) on 'CZlaws'
Title:     Re: Sklep
Date:      Mon Dec 18 11:13:45 2006

> Musis rozlisovat statni spravu a samospravu. Jako prislusny predstavitel
> obce 
> (nejaky organ zastupitelstva nebo primo zastupitelstvo) muzes prodat obecni 
> majetek za jakou cenu chces a dokud pri tom napriklad neosulis stat na
> danich, 

Ne, to opravdu rozlisovat nemusis. Z hlediska zakona jsou si "rovni". 
Spravovat cizi majetek mas povinnost ze zakona stejnou u statu jako u mesta. 
Ono by to take moc neslo, kdyz by s rozhodovanim nebyla spojena zadna 
zodpovednost.

> nikdo te za to nezavre, maximalne te priste znova nezvoli.

Tak tohle plati i o statnich penezich a do znacne miry i o firemnich, 
minimalne tedy u leckterych statnich podniku. To ale mluvis o praxi a ne o 
pravu (pravo rika, jak by to melo byt, a protoze v realite je tomu 
obcas/casto jinak, jsou v pravnim radu zakotveny i tresty). 

> ze obecne nizsi nez cena te same nemovitosti, ve ktere nebydli nikdo. Ten 
> rozdil se blizi k nule s ocekavanim toho, ze se zrusi regulace najemneho
> ale vzdycky zatim nejaky byl. Takze se obavam, ze to ze prodas obsazeny
> byt 'pod cenou' neobsazeneho neni nic neobvykleho. Navic, viz. vyse, pokud
> jsi obecni samosprava, nenaseres si volice tim, ze prodas byty ve kterych
> bydli nekomu jinemu nez jim.


S temi politickymi duvody naprosto souhlasim, take jsem je konec koncu sam 
zminoval. U te ceny to bylo ale trochu jinak: baraky se prodavaly pod cenou i 
po zapocitani toho faktu, ze jsou v nich najemnici. Cili pokud by barak sel 
do aukce ci pokud by byl prodan za rovnych podminek, byl by vynos vyrazne 
vyssi (ne o procenta, ale o desitky a velmi casto i stovky procent). S 
predkupnim pravem najemniku lze z politickych duvodu souhlasit (pokud jsou 
ochotni nemovitost koupit), s jejich vyraznym cenovym zvyhodnovanim ovsem jiz 
nikoli.

Jak jsem jiz psal: uz v te dobe byla cena jen toho mista takova, ze kdyby se 
barak zboural, bude to mit vetsi cenu nez dostali. 

A k Adamove poznamce o Polsku: nebyla rec o aktualnim stavu, ale o vystavbe 
nove silnice ci dalnice. A tady vychazime ve srovnatelnych podminkach 
(nejdrazsi jsou samozrejme mosty ci tunely) priblizne 2x draz nez zapadni 
stavari. Mne ale prekvapilo, ze to plati i vuci Polsku, kde je pokud vim 
korupce nejmene na srovnatelne urovni jako u nas. Stav jejich infrastruktury 
je skutecne tragicky, ale to je holt dedictvi z minulosti a bude jim trvat o 
par desitek let dele nez nam nez to zmeni. Az se budes projizdet ale po 
americkych dalnicich, pak teprve pochopis, v cem je tragedie nasi D1 a 
zpusobu, jakym se na ni stavi. Projel jsem Staty skrznaskrz a to, co mne tam 
dostalo nejvic, nebyla samotna kvalita. Clovek by rekl, ze za penize se 
proste lepsi kvalita dostane - omyl, i oni staveji levneji nez my. To, co mne 
ale dostalo nejvic, byla rychlost, s jakou se vykonavaly opravy a jejich 
zpusob: pracovalo se doslova naplno a v mistech, kde by se muselo z velke 
dalky objizdet, byla silnice prujezdna s omezenim i pri praci. Proste na 
jedne lajne ze dvou velmi rychle pracovali, z kazde strany chlapek s 
vysilackou ridici provoz (zadne pitome semafory), a ten samy den cestou 
zpatky jsem jel po druhe strane. Asfalt byl jeste horky, ale auto v nem zadne 
"koleje" nenechavalo. A neslo o par metru, ale proste o na roky (!) dopredu 
planovanou obmenu/udrzbu (tj. po te stare vozovce se jeste dalo bez problemu 
jezdit, nebyla v havarijnim stavu, jenze kdyby se cekalo az na ten havarijni 
stav, pak treba jine useky to budou potrebovat jeste vice atd apod.) nekolika 
kilometru v delce. Delalo se 24/7 a za cca tyden byl cely usek opet v plnem 
provozu. Jak to funguje u nas a jak dlouho to trva, nemusim urcite popisovat, 
pritom kvalita te nove lokalni silnice byla nejmene srovnatelna s tim, co po 
oprave najdes na nasich dalnicich, kdyz se oprava opravdu povede...

Ale to uz patri spis na czexperience nez na czlaws....

snake 

Search the boards