Posted By: snake (:q!) on 'CZinternet'
Title:     Re: Rychlost pripojeni
Date:      Fri Mar 23 14:29:50 2007

Jenze timhle vsim zajistis vlastne jedine (pominu-li tedy vytky, ktere jsem 
psal v predchozim postu, cili ze downlink z principu dokonale ovladat nejde 
atd.): data potrebna pro hru _jednou_ projdou. Cili v prumeru a pokud se 
necha rozumna rezerva mas zajisteno, ze pohyby postavy prolezou jak na 
downlinku, tak uplinku. Ale to nic nerika o tom, jestli prolezou vcas. Nekdy 
jo, nekdy ne. Cili jitter a trhane pohyby vlastni postavy u jinych stejne 
jako cizi postavy u mne. A u strilecek, kde jsou podstatne i rady desitek 
milisekund (napr. nektere LCD panely maji lag v radu vice desitek ms a to ho 
diskvalifikuje pro hrani strilecek; proti cloveku s CRT by proste nemel 
sanci) by to bylo absolutne nepouzitelne, pricemz i pro MMORPG ci podobne by 
to znamenalo nezanedbatelnou nevyhodu (stovky ms jsou proste jiz prilis)...

snake 

> Znam porty na kterych hra komunikuje. O DL mi az tolik nejde, spis o UL 
> [imho - pri hrani je imho objem komunikace obema smery podobny, coz je 
> problem na asymetrickych linkach, pokud ucpu pomaly UL]. Vyrobim dve fronty 
> [queues] na filtrovacim stroji pro kazdy smer. Cast [treba vetsinu] vyhradim
> 
> pro hru, zbytek pro ostatni komunikaci s tim, ze v pripade nehrani by si ta 
> 'ostatni' fronta potrebnou kapacitu pujcila od te herni.
> 
> Tohle bych zkusil a videl bych :) btw firewalluju na OpenBSD ktere popsane 
> umi, neznam filtrovaci moznosti na jinych OS/HW. 
> 
>  
>                                                   -Dzon
> 
> ##    Windows se aktivnim pouzivanim postupne stava nepouzitelnym,     ##
> ##   naopak linux se aktivnim pouzivanim postupne stava pouzitelnym.   ##

Search the boards