Posted By: snake (:q!) on 'CZinternet' Title: Re: Rychlost pripojeni Date: Fri Mar 23 12:05:13 2007 > ja bych zkusil proste cast pasma vyhradit pro tu hru A jak bys to chtel udelat? Jde mi o tohle: za prvy downlink nikdy dokonale neorezes, at delas co delas, protoze rezat bys to musel uz u providera a ty mas moznost az na svym pocitaci (OK, samozrejme ze to pomuze, ale je to hodne limitovany - pokud Ti proste nekdo neco posle, musis to zacit odmitat ci ignorovat - a do te doby je linka "nechranena"). Ale dokonce i odchozi komunikace neni uplne v pohode: musel by se zkombinovat traffic shaping s prioritizaci paketu a jeste mozna s fragmentaci (resp. omezeni na dostatecne male pakety). Protoze u takhle pomaly linky staci, aby prochazel jeden jedinej delsi paket, na ktery zrovna prisla rada, a uz to laguje az o stovky milisekund, i kdyz je vsechno jinak prioritizovano i orezano (priznam se, ze netusim, jestli PPP respektuje poradi paketu nebo dokaze posilat i "dva najednou"). A to pomijim jeste uplne posledni vec: totiz ze hodne zavisi na tom, jak ma nastavene vse provider. Protoze provider agreguje, a to s dost desivym pomerem (1:20 az 1:50). A tak i kdyz dela asi ledacos, aby clovek cekal co nejkratsi dobu, musi za tim byt nejake rozhodovaci schema, ktere pri vetsim prutoku opet musi stanovovat priority (a zatimco o potlaceni DC klientu a uprednostneni napr. webu lze ocekavat, uz zdaleka si nejsem tolik jisty tim, ze bude prioritizovany online gamesi port oproti webu)... snake P.S. Nakonec nezbude stejne nic jineho nez vsechny moznosti vyzkouset, ale tipuji, ze jestli skutecne i 20% vytizeni jiz zpusobuje neprijemne lagy, bude je zpusobovat i comp manzelky, at jiz nasadi na svem routeru cokoli.