Posted By: velimsky (velimsky) on 'CZhistory' Title: Re: Mnichov - letectvo Date: Tue Nov 5 17:37:39 1996 > Nechci se hadat, ale v roce 38 meli nemci jako standardni stihacku He-51, > coz > byl dvouplosnik, jehoz parametry byly nizsi nez u nasich Avii B-534, a co se > > tyce Bf-109, ty se tenkrtat vyskytovaly v nedovarene verzi, ona slavna verze Mas sice pravdu, ze nase Avie se mohly srovnavat s He-51, ale Bf-109 starsich verzi (B,C,D), ktere uz tehdy Luftwaffe ve vyzbroji mela, by je spolehlive deklasovaly. Zatahovaci podvozek, jednokridelna konstrukce, vysoky vykon motoru a tim i mnohem vyssi rychlost - bylo to uz zkratka letadlo jine generace. > E, ktera davala na zadek spojencum jeste nebyla u jednotek. No a o > vycvicenosti letcu si taky nedelete iluze - nasi letci suverenne vyhravali > skoro vsecky letecke souteze uz nekolit let po sobe a nemci meli jen par > pilotu z I.sv valky a to co si vycvicili ve Spanelsku. No a tam se nasi > piloti vycvicili taky (teda nekteri), ale predevsim nase letectvo bylo > elitou > armady s nejlepsim vycvikem a velkym zazemim zalozniku ( viz akce "tisic > pilotu republice" apod.). Nasi letci nevyhravali vsechny souteze, prave Nemci byli jejich rovnocenni a casto i lepsi souperi. Hitler kladl na letectvo velky duraz, piloti se cvicili uz dlouho pred otevrenym zahajenim zbrojeni v ruznych "sportovnich" a brannych organizacich i na tajnych bazich v SSSR. A ve Spanelsku bylo urcite mnohem vice nemeckych, nez nasich letcu. Takze Luftwaffe byla take elitou nemecke branne moci. > Je pravda, ze nase bombardery za moc nestaly, ale > my se meli branit, a ne utocit. A na obranu vzduchu jsou prece stihacky, ze. Neni uplne pravda. Licencni lehke bombardery SB-2 (puvodni sovetsky nazev, nase oznaceni si nepamatuji) se radily k nejlepsim strojum predvalecneho obdobi. Na druhou stranu, francouzske licencni Blochy MB-200 opravdu nestaly za moc. > V dobe, kdy nemci masove nasazovali Messerschmitty Bf109E, tak v te dobe > Avia > vyrabela na vyvoz stroje Avoa B-135, ktere jeste slusne slouzily v Rumunsku, Avia B-135 se zacala seriove vyrabet az v roce 1939. Do pripadnych boju v zari 1938 by vubec nezasahla. Dokonce i starsi subverze B-35 (jednoplosnik bez zatahovaciho podvozku) nebyla v zari 1938 u bojovych utvaru. > Jeste ke kvalite nasich pilotu: nejlepsi stihac bitvy o Francii - Perina, > nejlepsi stihac bitvy o Britanii: J. Frantisek. Co dodat? Nesmirne si vazim nasich pilotu, kteri bojovali a umirali v boji proti nacismu, ale zkus srovnat jejich skore napr. s vysledky es Luftwaffe (z pocatecniho obdobi valky napr. Galland a Moelders). Nemci nebyli zadni zabari. > Dagobert Ackoliv si myslim, ze branit jsme se meli, vzdusnou prevahu by nase letectvo nejspise nevybojovalo, presto mohlo dat Luftwaffe poradne zabrat. ------------------------------------------------------------------ | Jakub VELIMSKY | velimsky@karel.troja.mff.cuni.cz | ------------------------------------------------------------------ | http://karel.troja.mff.cuni.cz/students/velimsky/velimsky.html | ------------------------------------------------------------------