Posted By: Quasimodo (Quasimodo) on 'CZgames' Title: Re: PROBLEMy-libb Date: Wed Mar 13 15:01:45 2002 > Prepocitavani penez na hodiny neni si myslim az tak namiste. > Natocit film stoji dejme tomu rok prace u velkofilmu treba odhadem pro > 300 lidi +naklady na kostymy a tak. Vyvinout hru je prace pro 10 lidi (nebo > treba 20) je to jedno a trva jim to treba taky rok nebo 2. > Tedy srovnatelne s filmem. Za dobrou zabavu dobra odmena-mozna i stejna pro > lidi co se na te zabave podileli. > Takze podle mych intuitivniiich odhadu to opravdu nejde srovnat. > > btw. vam pripada v poradku aby sowtware byl takhle nekrestansky drahy? > mne ne. Az budu vydelavat nekresetanske penize, tak pak budu platit za > software taky nekrestanske penize. > Do te doby NASRAT > > aZog Hm, hlavne zes nekomu pred chvili vycital hrubsi vyrazivo. Co se tyce poctu lidi, kteri delaji dneska hry - obetuj nekdy trosku casu aspon na to, aby ses podival na credits. Budes prekvapen. Jasne ze se da napsat hra v deseti lidech. Dokoce i solo. Ale tezko to bude hotove za rok a tezko to bude nejaky velky hit. Gamesa chce napad a provedeni. Potrebujes sice teoreticky jednoho cloveka na programovani, jednoho vytvarnika, jednoho cloveka na hudbu a nekoho, kdo tu hrau vymysli - napise pribeh, stanovi pravidla apod. ale pokud to bude takhle malo lidi, tak se s tim budou patlat nejmin pet let a do te doby pokroci hw tak, ze bud muzou psat soft znova a po dalsich dvou letech zase znova, nebo to vydat jak je a lidi jako ty na to stitive ukazou a ohrnou nos. Na cenu samotneho vyvoje se jeste nabalujou dalsi veci - musis zaplatit za samotne medium, ktere dostanes, manual a baleni. Musi se zaplatit distribuce. Kdyz uz se tu zavedlo srovnavani ceny softu a filmu, (osobne si myslim, ze kazdy priklad z jineho oboru vzdycky trochu zavadi,) je taky zapotrebi vzit do uvahy, kolik lidi ti pujde na film do kina nacerno. Asi moc ne. co? Pokud nechteji za film tolik platit, musi si pockat, az bude v televizi, ktera za promitani zaplati. Presne tohle ma obdobu v tech hrach z casopisu. Srovnej proste kolik prace/penez stoji nejakou hru vytvorit a kolik lidi si ji koupi. Cim vic lidi ji jenom uwarezi, tim vyssi cena bude pro ty, kdo si ji poctive kupujou. Taky do toho kina prijde x-krat vic lidi, nez kolik lidi si dneska hraje s pocitacem (i kdyz malo nas taky neni). Taky bych nejradsi, aby soft byl gratis, ale prece jenom srovnani kvality her, ktere produkuji drahe firmy a toho, co je k mani jako public ukazuje, ze kvalita obvykle neco stoji. To rikam z pohledu gamesnika i programatora (hry za penize nepisu a nikdy jsem nepsal, a dneska bohuzel uz ani zadarmo - neni cas ani chut). - Clovek je nejpomalejsi zname zarizeni typu I/O. Quasimodo