Posted By: mah (amorfni hmota) on 'CZflying'
Title:     Re: F22...
Date:      Thu Dec 14 11:40:43 2000

> Nemyslel. Nicmene F-18 je skutecne vyvijen jako tezky palubni stihac. To s 
> sebou nese urcity specifika, ktery nejsou prilis OK.
> Treba zpevnena konstrukce podvozku, odolnost proti pusobeni morske vody a
> tak 

To uz zni lip :)

> Naopak nevadi slozitost obsluhy, nebot na letadlovkach se tomu da lecos 
> prizpusobit.
> Naopak Izraelci potrebuji letadlo, ktery pristane skoro vsude, ma nenarocnou
> obsluhu a je dost lehky. 

Domnivam se, ze jednoducha obsluha je vseobecny pozadavek kdekoliv (tedy i na 
lodi) ze zjevnych duvodu: levnejsi provoz, moznost rychleho poslani do 
dalsiho letu, vyssi procento letadel schopnych operacniho nasazeni apod.. 

A lehke letadlo? Proc? teda spis proc by jej mel chtit vice Izrael nez kdo 
jiny?
Samozrejme ma vyhody: mensi RL odraz, mensi sance zasazeni, levnejsi 
provoz...ale taky to ma sve nevyhody: mensi operacni schopnosti (vseobecne). 
Domnivam se ze pro Izrael je nejdulezitejsi schopnosti daneho stroje...

> Kdyby nebylo orientace na USA, urcite by Grippen patril k favoritum.

Grippen je maxiamlne orientovan na jednoduchost a rychlost obsluhy a levny 
provoz. Domnivam se ale, ze to omezuje jeho bojove moznosti... primo bych 
rekl ze z nove generace je tohle (co se tyce bojovym moznosti) nejhorsi..
 
 vzdy spolehlive informace ze zahrobi...   .---. 
                                          /       
                                          | mah | 
                                          |     |
                                          |     |
                             \\\\\\\\////////////////  

Search the boards