Posted By: LuEn (TheOnlyWayToWinIsCHAT) on 'CZflying' Title: Nabeh rotoru Date: Mon Jun 16 15:05:07 1997 Kdyz uz se tu mluvilo o zapornym nabehu rotoru, slysel jsem taky o tomhle pouziti: Pri havarijni situaci (vysadi motor nebo dojde fuel) a pri dostacne vysce se da udelat nasledujici: Pri padu vrtulniku a pri kladnem uhlu nabehu se rotor jeste chvili otaci a brzdi pad vrtulniku. V jistem okamziku se ale zastavi a zacne se otacet na druhou stranu, nicmene stale brzdi pad (asi jako kdyz k budraku privazete niti :-)) No a da se udelat to (snad se uz k tomu dostanu), ze jakmile pilot zjisti ze se mu stroj posral a vrtulnik zacina padat, zmeni uhel nabehu na zapornej, tim se otacky rotoru pri padu nebrzdi ale zrychluji a rotor nabira kinetickou energii. ve vhodny vysce (nejlip jeste nad zemi) prestavi uhel nabehu zase na kladny, rotor zacne pad vrtulniku silne brzdit, pilot v pohode pristane, vystoupi a da si doutnik. ByE LuEn P.S. Nevidel jsem to ani ve filmu