Posted By: LuEn (TheOnlyWayToWinIsCHAT) on 'CZflying'
Title:     Nabeh rotoru
Date:      Mon Jun 16 15:05:07 1997

 Kdyz uz se tu mluvilo o zapornym nabehu rotoru, slysel jsem taky o tomhle 
pouziti: Pri havarijni situaci (vysadi motor nebo dojde fuel) a pri dostacne 
vysce se da udelat nasledujici: Pri padu vrtulniku a pri kladnem uhlu nabehu 
se rotor jeste chvili otaci a brzdi pad vrtulniku. V jistem okamziku se ale 
zastavi a zacne se otacet na druhou stranu, nicmene stale brzdi pad (asi jako 
kdyz k budraku privazete niti :-)) No a da se udelat to (snad se uz k tomu 
dostanu), ze jakmile pilot zjisti ze se mu stroj posral a vrtulnik zacina 
padat, zmeni uhel nabehu na zapornej, tim se otacky rotoru pri padu nebrzdi 
ale zrychluji a rotor nabira kinetickou energii. ve vhodny vysce (nejlip jeste 
nad zemi) prestavi uhel nabehu zase na kladny, rotor zacne pad vrtulniku silne 
brzdit, pilot v pohode pristane, vystoupi a da si doutnik.

                                                         ByE LuEn

P.S. Nevidel jsem to ani ve filmu 

Search the boards