Posted By: diesel (pajaro peligroso) on 'CZflames'
Title:     Re: Honda
Date:      Wed Mar 12 14:52:58 2014

> Mila Hondicko,
> osm let a 156 tisic kilometru jsme spolu a zacinam toho mit tak akorat dost.
> 
> Vyrobili te v Japonsku, coz melo byt zarukou kvality, vevodila jsi zebrickum
> 
> spolehlivosti a musim rici, ze i 7 let jsi me vozila tak, ze jsem byl 
> spokojenej. Vloni to ale zacalo. Nejprve jsi neubrzdila pred srnou, ktera se
> 
> pred nami zcistajasna zjevila, i kdyz uznavam, ze na tom mam taky svuj podil
> 
> viny. Stalo to 8,5 tisice. Budiz. Jenze v lete ti chcipla klimatizace, 
> protoze byla udajne cela prozrana od soli. Dalsich skoro 10 tisic v trapu. 
> Vcera jsi se trapne nechala vyhodit od technicke z duvodu nesoumerneho 
> brzdeni rucni brzdy a dneska mi servis oznamil, ze to bude stat dalsich vic 
> jak 8 tisic jen za novy brzdic, coz ani nevim co je. Celou dobu jsem ti 
> dopraval znackovou peci, pravidelne ti menili olej, filtry, svicky, brzdove 
> desticky, zarovky, pravidelne jsem te prezouval, dopraval jsem ti projizdky,
> 

Dacii ani omylem, ty auta jsou levna a opravdu osizena. Treba slavne pruchodky 
dratu Dusteru, ke kabelovy svazek dre o ostry plech a prodreni a zkrat je 
otazka casu.
 To co popisujes je normalni opotrebeni, nasledovat budou loziska, 
civky, tlumice a hromada dalsiho. 8 let a 160 kkm je dost, ted uz to bude 
chtit vymenu opotrebenych dilu. Auto se bud da provozovat nove s znackovou 
udrzbou, nebo stare s garaznikem. 8miletou hondu je nesmysl servisovat ve 
znackovem servisu. Moznosti mas dvoji:
-koupit nove slusne auto
-provozovat stare s garazniky

Mam oboje, novou Octavii v zaruce a 12 let starou Fabii na LPG. Ta Fabie je 
jednoduche auto, kde se nema co vysypat, nema to ani klimu, kdyz se rozpadl 
mechanicky zamek, nechal jsem namontovat cinsky central za 2000, protoze to 
bylo levnejsi. Nedavno u garaznika vymena komplet prednich brzd - 3500 Kc.
U tvy hondy pocitej v autorizaku kolem 15000. 
Ony ty zebricky kvality jsou dost zavadejici. Prakticky prvni polovina 
zebricku se lisi v ramci statisticke chyby, teprve ke konci jsou experti typu 
Kia Carnival nebo Renault Laguna II, kde opravdu clovek nevi dne ani hodiny, 
kdy se to zas vysere. 

Obecne plati, pokud chces provozovat stare auto, at je to jednoducha lokalni 
masovka, Fabia I je ideal.  S Hondou se nyni na servisu nedoplatis, dily jsou 
drahe a garaznici s tim neumi. Presne to same jsem si prozil s Focusem I po 
prekroceni hranice 200kKm. Nasypal jsem do toho 100 litru, nez jsem se 
rozhoupal koupit nove auto. 

diesel
 

Search the boards