Posted By: Dxxx (C.V.O.K.) on 'CZexperience'
Title:     Re: Ceske drahy ...
Date:      Fri Jul 24 10:42:04 1998

Baf,
  Bouranej rychlik sumava me pripomel moji podzimni triumfalni jizdu z 
Prahy  do 
 Chvaletic (vesnice asi 20 km za Kolinem na tahu Kolin - Pardubice). Sranda 
 zacala jednu listopadovou sobotu lehce pred poolednem...tusim ze bylo 11.20.
 
 Prisel jsem na nastupiste v Praze na Masarycce a mile prekvapen faktem 
 ze pantak tam uz stoji s otevrenymi dvermi a ceka jsem usoudil ze je prave 
 cas na jedno cigarko. Na ceduli se skvel cas odjezdu 11.29. Nasel jsem 
 cigaretu, zapalil, bylo 11.21. V 11.22 se vlak bez jakychkoli predchozich 
 varovani splasil, zavrel dvere a odjel. Koukal sem na to jako puk, lidi
 okolo 
 taky - ti kteri stacili nastoupit i ti na perone. V 11.34 se vlak po 
 zbesile jizde nadrazim priritil na jine nastupiste. Neprodlene jsem 
 nastoupil a v 11.40 kupodivu obvyklym smerem odjizdime. Chtel jsem napred 
 informovat pruvodciho o mem podezreni ze vlak ma asi vzteklinu, pak jsem se 
 ovsem zacetl a na celou vec zapomel. Do tvrde reality Ceskych drah me uvedlo
 
 nekolik uderu jakoby do strechy vlaku. Tento nasledne zastavil a stal.
 Dvacet 
 minut se nic nedelo, pak vylezl strojvudce ze svy kabiny (byl sem hned 
 vepredu, tak to vim), nejak si otevrel prvni dvere, na pul ustniho otvoru 
 prohlasil "Je to v prdeli, vsechny ctyri sberace strzeny" a odesel tema 
 dverma neznamo kam. Ve me se probudily objevitelske pudy a tak jsem vyrazil 
 za nim - se mnou odkracelo veskere osazenstvo prvniho vagonu (jinyy nez ty 
 prvni dvere zkratka otevreny nebyly). Pruzkumem zjistuji, ze vlak stoji 
 300m pred nadrazim v Ceskem Brode a ze pantak ma skutecne vsechny sberace 
 nebojaxetemvecemnastreserika...no ze je proste nema. Bylo to na fungl 
 novym useku kooridoru, temer rovna trat, zjevny priciny zadny,  ale 
 nejsem  studovanym  ajzbonakem, tak nechci soudit. 
  Dosel jsem na nadrazi, kde se zacinaly kupit davy. 15 minut se nic nedeje.
 30 
 minut se nic nedeje. 45 minut - komusi povolily nervy a zacina se dobyvat do
 
 kancelare vypravciho. 60 minut. Rozzureny dav premlouva vypravciho aby s tim
 
 neco delal. Ten se zrejme skutecne  snazil a jeho prace prinasi prvni 
 vysledek: jest hlaseno ze rychlik, kterej by zachvili mel projizdet nebude 
 projizdet, le'brz~ zastavi a odveze cestychtive zajmece do Kolina - ty,
 kteri 
 uz maji listek pak poveze zdarma :). Zahy se na obzoru objevuje svetlo (uz
 se 
 stmivalo a navic bylo zatazeno) a pote masina.  Hlaseni oznamuje ze to je
 ten 
 rychlik a dav v dychtivem  ocekavani pristupuje na okraj nastupiste. O
 minutu 
 pozdeji se rychlik bez nejmensich znamek brzdeni proriti okoolo nastupiste. 
 Pak teprve zastavuje - vetsina vlaku uz kdesi dalekoo,  posledni dvere 
 posledniho vagonu jsou na konci peronu. Dav se jako jeden  muz dava do
 pohybu, 
 vsichni pevne rozhodnuti dosahnout tech poslednich dveri. Nastupuju do tech 
 dveri a zjistuji nasledujici fakta: Posledni vagon je prvni trida a lidem 
 se 
 ve vstupu do vlaku snazi marne zabranit pruvodci. Jenze byl sam proti davu a 
 tak brzo podleha. Lide se zahy rozptyluji po kupe 1. tridy a vubec po 
vagonech. 
 
 Zustavam na  chodbicce, vlak se pomalu rozjizdi. Pruvodci se mezitim 
 oklepal 
 a vyrazi do utoku. S odhodlanym vyrazem a drzic si cepici vrazi do prvniho 
 kupe. Neslysim ani nevidim co se tam deje, po chvili se pruvodci objevuje na
 chodbicce a spolu s nim i nejake devce, kteremu pruvodci nevybirave sdeluje
 ze 
 na listek druhe tride neni mozne cestovat v prvni tride. Prinejmensim
 podivny chovani, rikam si...pruvodci zahy mizi v dalsim kupe a pokousi se 
vytahnout  ven dalsi obet. Tou byl zrejme nekdo asertivnejsi, a pruvodci 
nasledne   proletava zpet na  chodbicku, odrazi se od okna a chvili vravora 
sem a tam.  Pak se vzpamatuje, upravi se kravatu, narazi cepici do cela,  
vyhruzne  zacvaka 
 klestickama a podnika dalsi, ted uz jen verbalni ofenzivu na ono kupe. Pri
 tom 
 pronasi "My jsme  tu vubec nemuseli zastavit, to bylo jenom proto ze na 
 navestidle byla cervena, pane, kdyby to treba jenom blikalo, tak uz by to 
 stacilo na to abychom jeli dal". Prvnim okolostojicim cestujicim dochazi ze 
 ten dobry muz nevi co se stalo. Spolecnymi silami se mu to pokousime 
 vysvetlit, ale on nereaguje, misto toho rekognoskuje v davu onu divku,
 kterou 
 predtim vyhodil z kupe a vyzyva ji, aby okamzite opustila chodbicku vagonu 
 prvni tridy, protoze s jizdenkou pro druhou tridu zde nema narok cestovat. 
 Nenecha si nic vysvetlit, jeste nekoolikrat se pokousi vyhodit lidi z 1. 
 tridy, castecne se mu to i dari. Prichazi ke me, ja mu ukazuju listek a
 sdeluju mu ze se odsud hnu nejdriv az budu vystupovat. Slibuje mi, ze na me 
 zavola  vlakovou cetu, zeleznicni policii, ktera me zavre aspon na deset let 
a jeste nekoho, kdo zaridi abych se dostal do zeleznicniho podpekli. Na me 
jeho rec  nenechava zadne nasledky a pruvodci posleze odchazi jinam. Cesta do 
Kolina  probihala pak celkem hladce.  V Koline vystupuji a zkoumam moznosti 
jak se  dopravit do Chvaletic. Po deseti minutach rozhlas hlasi ze rychlik se 
kterym  
 jsem prijel pojede az do Pardubic jako zastavkovy vlak. Tak jo. Vracim se do
  rychliku, tentokrat radsi do druhe tridy a rozjidime se. Skutecne 
 zastavujeme 
 na prvni zastavce. A stojime. Porad stojime. A furt stojime. Zacinam patrat
 po pricinach a zjisuji pruvodciho ve dverich vagonu, ktery marne mava baterkou
 do  tmy k lokomotive. Cini tak delsi dobu, pote jde podel vlaku k lokomotive 
a  cosi vola. Vlak se rozjizdi a tato procedura se opakuje na kazde zastavce. 
 (Pozdeji sem se dovedel ze pruvodci musi provest nekolik presne definovanych
 pohybu tou baterkou, aby strojvudce mohl ten vlak rozjet - pruvodci z  
 rychliku tohle zrejme neumeli).    
Po 6 prijemnych hodinach s CD dorazim do 
 Chvaletic. Podle listku je to 85 kilometru, prumerna rychlost cini teda cosi
  jako 14,2 km/h. 
 
 Toz asi tak...s Ceskymi Drahami.:)) 
 
 
 cvok

Search the boards