Posted By: Dxxx (C.V.O.K.) on 'CZexperience' Title: Re: Ceske drahy ... Date: Fri Jul 24 10:42:04 1998 Baf, Bouranej rychlik sumava me pripomel moji podzimni triumfalni jizdu z Prahy do Chvaletic (vesnice asi 20 km za Kolinem na tahu Kolin - Pardubice). Sranda zacala jednu listopadovou sobotu lehce pred poolednem...tusim ze bylo 11.20. Prisel jsem na nastupiste v Praze na Masarycce a mile prekvapen faktem ze pantak tam uz stoji s otevrenymi dvermi a ceka jsem usoudil ze je prave cas na jedno cigarko. Na ceduli se skvel cas odjezdu 11.29. Nasel jsem cigaretu, zapalil, bylo 11.21. V 11.22 se vlak bez jakychkoli predchozich varovani splasil, zavrel dvere a odjel. Koukal sem na to jako puk, lidi okolo taky - ti kteri stacili nastoupit i ti na perone. V 11.34 se vlak po zbesile jizde nadrazim priritil na jine nastupiste. Neprodlene jsem nastoupil a v 11.40 kupodivu obvyklym smerem odjizdime. Chtel jsem napred informovat pruvodciho o mem podezreni ze vlak ma asi vzteklinu, pak jsem se ovsem zacetl a na celou vec zapomel. Do tvrde reality Ceskych drah me uvedlo nekolik uderu jakoby do strechy vlaku. Tento nasledne zastavil a stal. Dvacet minut se nic nedelo, pak vylezl strojvudce ze svy kabiny (byl sem hned vepredu, tak to vim), nejak si otevrel prvni dvere, na pul ustniho otvoru prohlasil "Je to v prdeli, vsechny ctyri sberace strzeny" a odesel tema dverma neznamo kam. Ve me se probudily objevitelske pudy a tak jsem vyrazil za nim - se mnou odkracelo veskere osazenstvo prvniho vagonu (jinyy nez ty prvni dvere zkratka otevreny nebyly). Pruzkumem zjistuji, ze vlak stoji 300m pred nadrazim v Ceskem Brode a ze pantak ma skutecne vsechny sberace nebojaxetemvecemnastreserika...no ze je proste nema. Bylo to na fungl novym useku kooridoru, temer rovna trat, zjevny priciny zadny, ale nejsem studovanym ajzbonakem, tak nechci soudit. Dosel jsem na nadrazi, kde se zacinaly kupit davy. 15 minut se nic nedeje. 30 minut se nic nedeje. 45 minut - komusi povolily nervy a zacina se dobyvat do kancelare vypravciho. 60 minut. Rozzureny dav premlouva vypravciho aby s tim neco delal. Ten se zrejme skutecne snazil a jeho prace prinasi prvni vysledek: jest hlaseno ze rychlik, kterej by zachvili mel projizdet nebude projizdet, le'brz~ zastavi a odveze cestychtive zajmece do Kolina - ty, kteri uz maji listek pak poveze zdarma :). Zahy se na obzoru objevuje svetlo (uz se stmivalo a navic bylo zatazeno) a pote masina. Hlaseni oznamuje ze to je ten rychlik a dav v dychtivem ocekavani pristupuje na okraj nastupiste. O minutu pozdeji se rychlik bez nejmensich znamek brzdeni proriti okoolo nastupiste. Pak teprve zastavuje - vetsina vlaku uz kdesi dalekoo, posledni dvere posledniho vagonu jsou na konci peronu. Dav se jako jeden muz dava do pohybu, vsichni pevne rozhodnuti dosahnout tech poslednich dveri. Nastupuju do tech dveri a zjistuji nasledujici fakta: Posledni vagon je prvni trida a lidem se ve vstupu do vlaku snazi marne zabranit pruvodci. Jenze byl sam proti davu a tak brzo podleha. Lide se zahy rozptyluji po kupe 1. tridy a vubec po vagonech. Zustavam na chodbicce, vlak se pomalu rozjizdi. Pruvodci se mezitim oklepal a vyrazi do utoku. S odhodlanym vyrazem a drzic si cepici vrazi do prvniho kupe. Neslysim ani nevidim co se tam deje, po chvili se pruvodci objevuje na chodbicce a spolu s nim i nejake devce, kteremu pruvodci nevybirave sdeluje ze na listek druhe tride neni mozne cestovat v prvni tride. Prinejmensim podivny chovani, rikam si...pruvodci zahy mizi v dalsim kupe a pokousi se vytahnout ven dalsi obet. Tou byl zrejme nekdo asertivnejsi, a pruvodci nasledne proletava zpet na chodbicku, odrazi se od okna a chvili vravora sem a tam. Pak se vzpamatuje, upravi se kravatu, narazi cepici do cela, vyhruzne zacvaka klestickama a podnika dalsi, ted uz jen verbalni ofenzivu na ono kupe. Pri tom pronasi "My jsme tu vubec nemuseli zastavit, to bylo jenom proto ze na navestidle byla cervena, pane, kdyby to treba jenom blikalo, tak uz by to stacilo na to abychom jeli dal". Prvnim okolostojicim cestujicim dochazi ze ten dobry muz nevi co se stalo. Spolecnymi silami se mu to pokousime vysvetlit, ale on nereaguje, misto toho rekognoskuje v davu onu divku, kterou predtim vyhodil z kupe a vyzyva ji, aby okamzite opustila chodbicku vagonu prvni tridy, protoze s jizdenkou pro druhou tridu zde nema narok cestovat. Nenecha si nic vysvetlit, jeste nekoolikrat se pokousi vyhodit lidi z 1. tridy, castecne se mu to i dari. Prichazi ke me, ja mu ukazuju listek a sdeluju mu ze se odsud hnu nejdriv az budu vystupovat. Slibuje mi, ze na me zavola vlakovou cetu, zeleznicni policii, ktera me zavre aspon na deset let a jeste nekoho, kdo zaridi abych se dostal do zeleznicniho podpekli. Na me jeho rec nenechava zadne nasledky a pruvodci posleze odchazi jinam. Cesta do Kolina probihala pak celkem hladce. V Koline vystupuji a zkoumam moznosti jak se dopravit do Chvaletic. Po deseti minutach rozhlas hlasi ze rychlik se kterym jsem prijel pojede az do Pardubic jako zastavkovy vlak. Tak jo. Vracim se do rychliku, tentokrat radsi do druhe tridy a rozjidime se. Skutecne zastavujeme na prvni zastavce. A stojime. Porad stojime. A furt stojime. Zacinam patrat po pricinach a zjisuji pruvodciho ve dverich vagonu, ktery marne mava baterkou do tmy k lokomotive. Cini tak delsi dobu, pote jde podel vlaku k lokomotive a cosi vola. Vlak se rozjizdi a tato procedura se opakuje na kazde zastavce. (Pozdeji sem se dovedel ze pruvodci musi provest nekolik presne definovanych pohybu tou baterkou, aby strojvudce mohl ten vlak rozjet - pruvodci z rychliku tohle zrejme neumeli). Po 6 prijemnych hodinach s CD dorazim do Chvaletic. Podle listku je to 85 kilometru, prumerna rychlost cini teda cosi jako 14,2 km/h. Toz asi tak...s Ceskymi Drahami.:)) cvok