Posted By: pivomil (prijemnej malej hobit) on 'CZdungeon' Title: Pravidla svazuji ?? Date: Wed Mar 15 20:02:58 2000 Ahoj, jsem rad, ze ne vsichni zapomneli a ze diskuze uz zase proudi. Ad. Pravidla. ============= Chtel jsem jenom podotknout, ze detailni pravidla nejsou na skodu. Hraci, kteri za nimi nevidi nic a berou je pouze jako svatost, at si je tam klidne maji. Pouze nekteri tato pravidla pochopi a mozna take pochopi to, ze pravidla jsou to od toho, aby hrace vedla a ne od toho aby je svazovala. Takze takova detailni pravidla (napsana formou stabilniho temer neviditelneho zakladu s morem volitelnych oprav, casto i docela zasadnich) mohou usnadnit zacatecnikum zivot a veterani oceni mozne dodatky. Kazdemu se libi neco jineho, nekomu boj, nekomu kouzleni, nekomu logicke hadanky ( na ktere neni potreba mit extra pravidla, jenom fantasii ). Takova spravna pravidla by mela byti dostatecne modularni, prave proto aby uspokojila co nejvice ruznych typu hrace. O neco takoveho jsme se prave snazili pri tvorbe Drakobijce. Minimalni system s maximalnim poctem nepovinnych oprav. Snad chybi jenom navod, jak si vytvorit vlastni moduly (napr. ktere opravy byste meli pouzit pro Storytelling-like hru a ktere pro velmi propracovany hack'n'slash). Kdo by mel snad nahodou zajem si pravidla Drakobijce otestovat (ale jenom vazne nabidky), napiste mi. Ad Storytelling. ================ Co se tyka hrani cisteho Storytellingu, mam na nej dvojaky nazor. Casto se takove hry zucastnuji ruzne 'vychovani' hraci. Nekdo radsi Tolkiena, jiny Szapkowskeho, nekdo zase treba Edingse. Takze se casto setkaji v rozepri, ktera neni nijak zasadni (svet kazdeho z autoru se lehce lisi), ale muze narusit hru, ktera az do te doby probihala docela klidne a harmonicky. Takze takova ciste Storytellerska hra je sice o dost hezci, ale je o necem docela jinem, nez klasicke RPG. Ale kdyz se sejdou zkuseni hraci, nejsou po ruce zadna pravidla, ani papir a tuzka, proc si tedy nezahrat neco takoveho ? Ad MUDy. ======== Ve svem prispevku jsem nechtel ani v nejmensim prohlasit, ze VSECHNY MUDy jsou pouze o cislech (sam jsem Discworld hral !). Nicmene vetsina hracu, se kterymi pak hrajete jsou skutecne odchovanci MUDu typu LiT (kdyby jeste hrali Midnight Sun, kde jsou alespon nejake questy na urovni - kecam SKORO VSECHNY jsou good, teda bejvaly .... v roce 1996 :>> ). Nicmene kdyz se mi pak snazi takove veci prenest i do hry a PJ se s nim "nechce dohodnout" na lepsi postave (jeko to nekdy delali wizardi na nekterych MUDech). Ale dost jiz haneni a plisneni. Stejne si za to vlastne muzeme sami. Ze jsme jeste nevytvorili vlastni MUD, kterej by poskytoval vsechno, co chceme (neco jako prvni ceskej MUD s grafickym rozhranim :)), protoze nic jinyho bych dneska uz asi nehral (jsem proste zmlsanej). To je asi tak vsechno, co jsem chtel napsat (kdyby to bylo delsi, asi byste to stejne necetli :)) Prijemny zbytek zivota Vam preje Vas Pivomil, hobit v nejlepsich letech ... /=============================== _/|http://home.pf.jcu.cz/~stedrp00|- -=| stedrp00@home.pf.jcu.cz |/=-