Posted By: BlueBear (Modry medvidek) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Smutek nad Temnou Vezi
Date:      Mon Dec 14 19:03:32 1998

[...]
> pro Vypravece - viz treba obsahly bestiar. 

To je legrace... kdyz jsem ho daval do pocitace, tak jsem si zoufal nad tim, 
jak malo potvor v nem je... :-) Diky za pochvalu.

> 1) Je to prilis slozite. Spousta "zbytecnych" pravidel. Moje skusenost pravi
> jakakoli pravidla zavadet, az kdyz jsou treba. Tedy nezatezovat se rychlosti
> pohybu postav, kolik toho unesou atd., dokud nenastane situace, kde z 
> nejakeho duvodu je pravidlo nezbytne. Tyto pravidla by mely byt a) co 
> nejjednodussi b) vetsinu z nich uvadet mimo zakladni texty pravidel pro 
> hrace c) u kazdeho se zamyslit, zda by to stejne dobre bez pravidel 
> nevyresila uvaha Vypravece. 

Souhlasim, prohledneme to. Misty jsme to asi prilis prekombinovali.
Pohyb je opravdu rozpitvany hodne, ale myslim, ze konkretne u nej je to 
potreba, protoze i kdyz se po devet desetin hry pravidla pro pohyb 
nepouzivaji, v krizove situaci je dobre mit je co nejpresnejsi.
Na zacatku kapitoly o pohybu je ale myslim poznamka, ze se pouzivaji jen v 
pripade, kdy je to opravdu potreba... 

> 2) Pres podstane vylepseni vuci DrD a spol. to vytvari "pocitacovy"
> charakter hry. Tedy pravidel je tolik, ze by dokazala (temer) presne popsat, 
> jak by se system implementoval na pocitaci. To je podle mne priznak 
> prebujelosti pravidel.

Za to asi muzu ja osobne... finalni verzi jsem do pocitace prepisoval ja
a snazil jsem se to formulovat co nejpresneji a nejlogicteji. Asi nemoc z 
povolani.

Konzultuju to s ostatnimi - mozna by bylo lepsi ta mene uzivana pravidla
presunout do zvlastni prirucky, neco jako "prirucka pro pokrocile hrace"
nebo "dodatky k prirucce pro hrace"?

> 3) Chtelo by to lip popsat tvorbu postavy z pohledu hrace. Doporucoval bych 
> vzor ze Shadowrunu : knihovnu pripravenych postav a postup jak tvorit
> postavy nove.

OK. Doplnime.

> 4) MAGIE : Dal bych prednost magii, kde se kouzla sesilaji s ruznou
> intenzitou (a la Shadowrun) a tedy ne spevne dannym mnoztvim potrebne 
> energie. Na druhou stranu tento sustem je jednodussi, coz je velka vyhoda. 

Ano, o to tu slo... system magie prodelal dost dlouhy a bourlivy vyvoj
(jedna z veci, kvuli ktere jsme si tu a tam malem vjeli do vlasu),
nakonec zvitezila jednodussi varianta. Nejsem si jist, jestli by bylo
dobre to ted menit, vzhledem k tomu, ze uz zakladni pravidla jsou dost
slozita..

> Nemam osobne rad kouzla, ktera vytavreji/povolavaji nejakou bytost, pokud 
> nejde o duchy, astralnu bytosti ap. nebo o vytvareni nemrtvych. Jsou pomerne 
> hodne zavisle na konkretni podobe sveta a pak (spise filosoficka namitka) : 
> vytvorit zivou bytost pripadne priteleportovat a zaroven ovladnout ziveho 
> tvora mi prijde jako moc presahuji moznosti, ktere by mela mit bezna magie 
> hracu. Svou podstatou (ne ucinky) se to blizi zazraku.

To je pravda... touhle casti jsme si nebyli zrovna jisti, ale nakonec jsme
to tam zaradili s tim, ze jediny, kdo zna seznam vsech kouzel, bude Pan Osudu,
takze pro nej nebude problem ta kouzla, ktera se mu nelibi, potichoucku
vyradit ze hry. Ale asi jsme to tam meli vic zduraznit - opravime.

> Jak je v TV dobrym zvyke, zaklinadel je habadej a jsou detailne popsana. Co
> mi chybi je "ritualni" magie (a la Shadowrun, taky by se tam daly radit 
> theurgovy schopnosti z DrD). V mytech i historii magie tvori "rychla" 
> zaklinadla PODSTATNE mensi cast nez magicke ritualy pusobici na dalku, 
> ovlivnujici osud, umoznujici predvidat atd. 

Chystali jsme neco takoveho, ale zatim se nam nepodarilo to sladit
s existujicimi pravidly magie. Pokud to pujde, doplnime to tam.

> 5) Seznam dovednosti by snesl doplneni o plavani, lekarstvi atd. a bylo by 
> treba zduraznit, ze tento seznam je mozne (nutne) pri hre doplnovat. 
> Postava povolanim kapitan bude potrebovat namorni navigaci atd. Uplne mi
> chybi socialni schopnosti - np. schopnost se pohybovat v urcite spolecvenske
> vrstve.

Hmmm... moment, mam dojem, ze Plavani, Lecitelstvi a Spolecenske vystupovani
tam jsou (plavani a lecitelstvi v "obecne.rtf", Spolecenske vystupovani
v "zlodej.rtf")

[Ajaj, ze ja trulant uploadnul starou verzi?!!]

> 6) Pri vytvareni postavy bych dal prednost tomu, aby bylo detailneji 
> rozpracovano investovani bodu napr. do dovednosti, vystroje, spolecenskeho 
> postaveni, zvlastnich schopnosti nemovitosti ap.

Doplnime.

> 7) Nezda se mi, ze postupove body jsou primo umerne inteligenci postavy. 
> Nemyslim si, ze np. uceni se plizeni by na ni melotakto zaviset (byl Glum 
> inteligetni ?).

Ano, to je pravda. Ta zavislost na inteligenci je spis matematicka konstrukce 
nez logicke pravidlo. Vychazeli jsme z toho, aby kazda vlastnost mela 
priblizne stejnou vahu. Logictejsi by asi bylo u fyzickych vlastnosti 
pouzivat obratnost, ale ta uz ma vliv na obranu a rychlost - meli jsme obavu,
ze by se stala preferovanou.

> 8) Chybi mi pohled na rozvijeni postavy z pohledu pribehu. Vysvetleni
> hracum, jak muze vypadat vyvoj postavy, povzbuze ni k vytvareni "hlubokych" 
> postav.

Hmmm... zkusime, ale v tomhle bode si nejsem jisty, jestli to pomuze.
Mam dojem, ze to zalezi nejvic na fantazii hrace (a koneckoncu i gamemastera),
nevim, jak moc se to da naucit z nejakeho navodu...
 
> 9) Soubor boj.rtf nejak nemuzu z archivu rozpakovat. Jen z toho co mam mi to
> ale prijde prilis slozit. neslo by zredukovat pocet potrebnych hodu, pocet 
> cisel nutnych k popisu zbrane atd. ? Jinak je jasne, ze rozhodovani, ma-li 
> pri kazdem (uspesnem) utoku hazet dvakrat kostkou utocnik i obrance je tezke
> a obe reseni maji sve vyhody a nedostatky. 

[Herdek, ja asi opravdu uploadoval tu starsi verzi!]

Ten archiv prebalim, doufam, ze tam bude uz v patek plne funkcni verze.
Se soubojem je problem... opravdu je dost komplikovany, ale kdyz zmensime
pocet hodu, snizi se i pocet vlastnosti pro zbrane a potom by byly
zbrane zamenitelne (jako v DrD - chteli jsme se vyhnout tomu, aby nektere
zbrane byly jasne na pendrek a nektere zjevne lepsi).

> 10) Bylo by hezke casem mit obecny postup pro vytvareni novych ras.

Doplnime.

> 11) Do podoby, ktera by mohla komercne vyjit jeste neco chybi (doplnit 
> zakladni tipy na vytvareni dobrodruzstvi a vedeni hry ap.), ale asi to jsou 
> vesmes veci neprilis zavisle na konkretnim systemu a snadno doplnitelne.

Aha, ano... to asi znas sam... dokud neni system alespon priblizne hotov,
nikomu se nechce psat s recmi typu "jak ridit hru". Doplnime to.
 
> P.S.: Pokud to neni tajne - jak dlouho a kolik lidi to vytvarelo a jak
> dlouho je tenhle system testovany ?

Hmmm... no, na napad vytvorit jinou hru nez DrD jsme prisli asi pred
sedmi lety, ale tehdejsi verze TV byla uplne, ale uplne jina...
Tahle TV je asi tak rok a pul stara (od uplneho zacatku).
S testovanim je to slabsi... mame zoufale malo testplayeru,
v podstate jsme testovali jenom na conech a tam je zase zoufale malo casu.
Brzy na tu stranku vrazim hlasku, ze hledame testplayery...
nechteli jsme ji tam ale davat driv, nez jsme meli alespon nejake ohlasy.

> P.S.S.: Doporucoval bych k pravidlum pripojit licenci, ktera by zakazovala 
> komercni vyuziti casti TV jinym clovek. Nejsem zastancem politiky
> prisvojovani 
> si jednotlivych napadu v RPG (stejne kazdy opisuje od kazdeho), ale byla by 
> skoda, kdyby to nejaky blbec jako celek vzal, mirne upravil, vydal a na Vas
> se 
> vy$... 

To je pravda... udelame to.
 
> V hluboke ucte k vykonane praci na TV

:-)

Diky za cenne pripominky a jeste jednou diky za chvalu....

Modry medvidek.
(zapisovatel pravidel jakoz i tvurce webove stranky :-)

-----------------------------------------------------------------------------
Bud praci cest vsi, ktera dobro plodi,       | Ahoj, chcete se mnou kamaradit?
at mava kladivem ci ridi pluh,               |     
at prachem, blatem klopotne se brodi         | mailto:dluhosj@vscht.cz
ci perem vzletnym at ji kona duch...         | http://users.vscht.cz/~dluhosj

Search the boards