Posted By: Snoopy (Snoopy) on 'CZdungeon' Title: Re: DrD - hotova tazeni od Altaru Date: Tue Nov 17 09:30:58 1998 Cau, no to je vec nazoru, nekdo si mysli ze DrD je shit, nekdo ze GURPS je shit protoze je na vsechno a na nic, nekdo ze oba jsou shit a ShadowRun je to ono, nekdo je na Vampire atd... kazdopadne JE TO VEC NAZORU... faktem je ze velka vyhoda DrD je ze je v cestine (neni jedina, ale je jedina, ktera ma perspektivu, Stiny mece povazuju na zoufaly prvni pokus, pricemz o druhy se uz nikdo ani nesnazil, Shadow Run byl prelozen, ale jak jsem se bavil s jednim obchodnikem tak mi naznacil, ze pro maly zajem se vybec u nas asi bude s preklady koncit (nejen ShadowRun)) a proto ho jako vlastenec podporuji, a za druhe, ze je jednoduchy na pochopeni (aspon zakladni pravidla, takovy PPE-Svet je vskutku narocna cetba)... Co se tyka modulu pro DrD: - Prokleti Karaku Jedna se o obrovsky dungeon plny mnoha slabych potvor... Vseobecny nazor je, ze se moc nepovedl, ale jedna se o prvni pokus, takze to je celkem normalni (osobne nedoporucuji kupovat - nehratelne) - Ostrov Ssarg (nebo tak nejak) Nemam tuseni jestli vysel a je rozprodany nebo ani nevysel nebo co, kazdy rika neco jineho... - Sedm sosek Alamiru No jedna se o "svet" (coz samotne trva vytvorit velmi dlouho) a o sadu "dobrodruzstvi"... obe bych posuzoval oddelene SVET - kazdy kdo se o neco podobneho pokusil, vi ze je to MNOHEM tezsi nez to na prvni pohled vypada; svet z Alamiru mi pripada velmi propracovany celkem do velkych podrobnosti a de-fecto je to prvni svet vydany pro DrD (o zadnem jinem nevim) DOBRODRUZSTVI - no jsme teprve na zacatku a hodnotil bych spise prumerne, protoze nektera jsou velmi dobra (zajimavy napad a prubeh (take zasluha PJ)) nektera jsou spatna.. zde bych ale opet upozornil na VLASTNI NAZOR... nekoho bavi boj, nekoho silene taktizovani... nektere z nich jsou spise bojove jine takticke... nektere jsou (bohuzel) opet typu velka mistnost plna malych potvor -> zij a nenechej zit, jinde se jedna o nahaneni loupezniku po lese (nevim kdo je zde na vine, jestli svet nebo PJ, ale asi po 3 taktickych planech, kdy jsme v noci nespali apod. a po nich ani vidu ani slechu jsme konecne prisli na to jak je konecne najit)... Celkove bych hodnotil Alamir 2 na stupnici 1 (nejlepsi) - 5 (nejhorsi), protoze ve srovnani s Karakem se jedna o krok (spise poradny skok) v kvalite, ale rekl bych ze se da porad zlepsovat.. a tesim se na dalsi moduly a urcite si je koupim, protoze jestli se autori opet poucili z chyb tak jako mezi Karakem-Alamirem bude je se jednat o zarivou kvalitu s vuni citronu... ;)) ..ZDE BYCH RAD JESTE JEDNOU PRIPOMENUL MUJ POSTOJ - HRAC, TZN. NECETL JSEM TO A V DOBRODRUZSTVI JSME SE ZATIM DOSTALI K TOMU ZE JSME VYCISTILI "STRED" ZEME, TZN. FAKTICKY (REKL BYCH) 1/3 (POPR. 1/4) HRY, TZN SE SOSKAMI JSEM ZATIM DO KONTAKTU NEPRISEL A NEVIM JAK JE TAZENI ZPRACOVANO DALE... Jeste poznamka k "DrD v1.5 - nekupujte to".. pokud jste zaprisahlym odpurcem DrD pak udelate jen dobre (ja si taky nekupuju GURPS, kdyz ho nehraju), ale pokud DrD hrajete a PPP mate v1.0 nebo vubec (pozn. ono to vyjde nastejno) jako ja, potom si je opravdu kupte, protoze se od te doby za tech 5 let "neco" zmenilo... Tomas