Posted By: Farflame (Spici paladin. Vzbud se!) on 'CZdungeon' Title: Re: Telling adventure Date: Mon Mar 16 18:16:17 1998 > - jo to je fakt...neni to tak davno co jsem tam GM delal ja :-)...tedy > GM v tehle hre znamena mimo jine hrat (alespon u mne to tak bylo) > i ruzne prapodivne predmety s jeste prapodivnejsim nazorem na svetove > deni....napr. nudici se krapnik....v zemi spiciho krtka do pribehu > nikterak nezasahujiciho a pro pribeh nepodstatneho apod. :-)) Jisteze a nemusi to byt zrovna nudici se krapnik ani ospaly krtek ;), jde o to, ze GM popisuje prostredi a situaci a zpestruje dobrodruzstvi urcitymi zajimavymi popisy (pokud ho to napadne ;), takze hraci si to lip predstavuji a taky jsou ty predstavy trochu jednotnejsi (rict ze jsou postavy v lese je dost obecne, kazdy si predstavi neco jineho), zalezi uz na schopnostech GM vzit se a, kdyz to prezenu, realtimeove popisovat trochu jako autor nejake fantasy knihy. > - jo musim uznat, ze i po varovani ze se bude zabijet za chyby to bylo > potreba snad jen jednou a to se ten clovek vlastne nechal zabit spis > schvalne....nicmene zranenim jsem nesetril....obcas byl ale problem > aby si hraci uvedomovali ze zraneni neni barevna kolonka na dispeji > ktera ubyva a pribyva bez prime souvislosti s konkretnim zranenim > ale ze se kazde nejak projevi...kazde jinak....nekterym lidem vadilo > me upozornovani emkem na to ze se nechovaji dostatecne "zranene" > ale celkove myslim to bylo i docela realisticke... > - vetsi problem ve vypatych situacich za realtimu delal ale laaag No, pokud by se hodnotila realnost hry podle umrti kladnych postav a poctu zraneni pri boji atd. tak by ta nase byla docela realna, coz si myslim potvrdi vsichni, co uz ji nejaky ten patek hraji. Umrely nam v tom dlouhem pribehu co ted hrajeme uz dve hracske postavy, pravdou je, ze se neobjevovaly stabilne a spise patrily k pratelum, ktere druzina castejui potkava, ale i tak to neni nemozne a zraneni ze souboju si kazdy utrzil dost. I obycejna tlupa skretu nam da docela zabrat... hrdinovce se pak musi delsi dobu lecit v nejake vesnici ;). A o mnohem nebezpecnejsich nepratelich ani nemluvim... pred cernymi jezdci jsme museli utect a to jeste nas zachranila jen jedna magicka vecicka... a bylo to opravdu o fous ;). S tim upozornovanim zraneni je to zcela v poradku, kdyz je hrac zraneny tak by se to melo nejak projevit, samozrejem nehrajem uplne realne, nicmene nikdo z nas nedela nejake zazraky (a to ani kdyz neni zraneny). > - lokalni napady byli celkem vzdy prima zpestreni....ale nesmi odvadet > pozornost od hlavni linie pribehu.....napr. kdyz nekoho honite a on > ma fest naskok nemzete si v puli cesty vymyslet nejake zdryeni vlastnim > tlachani o blbostech kdyz nekomu tekla krev proudem...nebo kdyz uz > bzlo 5 minut po dvanacte :-)))) Tady tak docela nemas pravdu. V realu se i behem honicky za nekym muze stat neco, co ti do toho vleze a ty na to musis zareagovat, pokud chces dotycneho stuj co stuj chytit tak se proste zdrzovat nesmis, ale zase taky pro tebe muze byt v tu chvili prednejsi neco jineho. To o cem tady pises nejs neni vetsinou nejake hloupe zdrzeni, ale normalni "jev" v pribehu. Ty neznas zase uplne vse, co jsme odehrali ,takze nevis nektere drobnosti, diky kterym se to deje (napr. ze je postava neicm pronasledovana, nebo ji pritahuje temna moc ap.) > _ nevim jak je to ted...ja jsem celkem arogantne ignoroval vsechny > na real-history pojmy...v podstate vsechny na lidi...pozadi na historii > Paladin=rytir, Elfka=zena, Trpaslik=mensi zavality zbrojnos apod. > snad jedina vyjimka byli jednou skreti a pak obcasne ruzna zjeveni > mimojdoucich bohu s patricnym efektem...a nejaci magove :-)) > ted to mozna Fare zase vrati zpatky do mnou neprilis oblibene kulisy > DrD....ale i tak to muzu doporucit....pokud mate zajem zkuste to. Tohle me docela rozesmalo. Nemyslim si, ze jde o DRD, ale i kdyby my nikdy nerikali, ze to nekdy bylo jinak (popravde receno, i za tveho GM to byl ostejne nezlob se ;))))). Elfy a trpasliky nehrajeme jako mythol. skritky z jasneho duvodu. Nemohli by se dost dobre pridat k druzine a jit s ostatnimi. A nikdo z nas nerika, ze tahle polidstena forma elfu a trpasliku ej ta nejlepsi, to vubec ne (aspon to rikam sam za sebe). Ale nam jde hlavne o pribeh, atmosferu a dobrodruzstvi, ne o nejakou prehnanou realnost. A pokud ta tam je a pokud nekdo elfy zahraje jako skritky tak to bude o to lepsi ! ale neni to nejake pravudlo, ze to tak musi byt. BTW: nebylo by zle nekdy takhle treba elfa zkusit zahrat ;) > * Wothan Magnus von Haribolo * #####-#-#-#-#-#-#-#-## Farflame