Posted By: Melkor (Ten ktery povstava v moci) on 'CZdungeon' Title: Re: generace postavy Date: Mon Mar 2 12:42:04 1998 Chtel bych sem napsat neco malo o mem fungujicim (a rekl bych dobre fungujicim) systemu hrani ,bez cisel'. Nekolikrat jste zde rikali, ze takovyto system je/musi byt strasne narocny na Pj. Verte nebo ne neni. Ja delam Pj asi sest let a za tu dobu jsem prosel radou hernich systemu od DrD po AD&D, a mam dojem, ze za tu chvilku jsem si stihl vytvorit hodnotny nazor na RPG a vytvorit vlastni system, ktery by byl dynamicky, castecne realny a hlavne zabavny. Jak tu jiz postoval Feldon postavu si tvori hrac sam, proste rekne co chce a ja to upravim, takze hracum reknu jejich atributy fe forme sila - prumer, obratnost- vysoka atd... (pritom vychazim ze sveho okoli, vezmu nekolik lidivim kolik zhruba uzvednou a vyhlasim je za prumer, i kdyz kazdy ma jinou silu.) Hraci pak reknu neco z jeho zivota jako napriklad: Jednou jsi mel dobrou formu a pomahal jsi opravovat kolo u vozu. Uplne sam jsi nadzvedl vuz a drzel jsi ho tak dlouho, nez ostatni nasadili nove kolo. Pekne jsi se pri tom zapotil, ale v rolnikovi mas dobreho pritele ............ . Takhle nejak postoupim u vsech vlastnosti. K sobe si vsak zapisu Absolutni, oparametrovanou hodnotu treba 12 (jinak pouzivam rozsah od 3 do 18) takhle 12ctka sebou nese udaje o tom kolik toho postava uzvedne atd.... nechavam si vsak rezervu pro ruzne modifikace, treba se dnes neciti atd.... Kdyz dodelam atributy (cele to trva asi tricet minut, kdyz se snazim) naznacim postave ma-li nejaky talent treba je dobry bezec, nebo ma hudebni sluch .... zalezi pak na postave jestli mi rekne, ze se ucila hrat za loutnu, nebo kazdy den po ranu behala okolo vesnice, nebo proste nedelala nic a nechala talent zakrnet. Potom reknu postave vlastnosti, ty uz vychazeji z jeji minulostia z toho cim chce byt, reknu ji jak co umi tj. : Plizeni spatne, leceni bylinami vyborne, boj meci dobre atd.... pricemz nebojove vlastnosti typu plizeni, paceni, leceni,cteni, atd...... si k sobe zapisi v procentualni podobe. tudiz se daji jednotlive trenovat (ovsem trening (ktery si zapisuji jako mala plus k vlastnosti a kdyz je jich dostatek ka pridam procento) neni uciny jako prakse, je zdlouhavy a drahy.). Bojove vlastnosti pak zapisu v podobe ciselne a to podobne jako v AD&D. Tam je THAC0 (The attack to armor class 0) a cislo ja jsem jen rozsiril utoky ne od 20 do 0, ale od 30 (pro ty co nemeli dotycnou zbran nikda v ruce), jinak je tento system stejny jako v AD&D. Kdo zna, ten zna a snad mi da za pravdu, ze se jedna o rychle vyrizeni boje jednim hodem kostkou. (tremi pokud budu brat iniciativu a zraneni). Jinak s treningem sermu je to to same jako s ostatnimi vlastnostmi. Postavam jen reknu kolik si maji pricist k hodu na iniciativu danou zbrani, tak take poznaji jestli s ni umi lip (jsou rychlejisi). Tot prozatim vse, ppokud by mel nekdo otazky, nebo neco tak dejte vedet. Vsem take rad odpovim na Liberecke Session 6-7 dubna osobne. Ave all Jeho velicenstvo Aina Melkor I. baron panstvi Zbyroh toho jmena receny paranoidni.