Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: nahoda..pravdepodobnost...
Date:      Tue Feb 24 18:01:08 1998

tak jo...jiste ....stejne tu za tejden koncim tak se tu jeste vyradim alespon 
tady....takze dam reply jeste na tenhle post a at to lita :-))) (klid, za 
tejden o mne uz asi jen tak neuslysite...si oddechnete co? :-) )
 
> je v DrD doporuceno napsat si pravdepodobnost, ze postavy potkaji ledoveho 
> draka a pak hazet, jestli ho skutecne potkaji... Tohle podle mne jde tak u 
> skretu, vlku, loupezniku a podobne haveti, kterou muze DM podle meho nazoru 
> nasazovat podle momentalni nalady bez velkeho zvazovani. To, jestli je
> postavy potkaji dvakrat denne nebo jednou za mesic neni uz tak podstatne.

- vzhledem k tomu ze lze chcipnout na zacatku cesty rukou loupeznika....uz neni
  tak docela "nepodstatne" jestli tam bude nebo nebude....ale jiste, jasne, 
  takhle jsem to nemyslel, pochopitelne jsem mel na mysli veci, ktere davaji
  hre nadech tajemna - tj. vsechny neobvykle veci (IMHo myticke postavy, 
  vetsina potvor apod.) by meli mit jistou (asi hierarchicky serazenou)
  pravdepodobnost ze je muze Gm pouzit - vlastne je to spis pro nej aby udrzel
  nejaky status toho sveta....pokud je ten svet volne preplacatelny cimkoliv
  pak je tahle funkce zbytecna.
 
> obtezovat se s nimi dve mile od hradu, kde se vse rozhodne - to by se mi 
> nelibilo - zejmena ne jako DM, kdyz uz jsem napjaty, jestli postavy zvladnou
> finalni zapletku apod. 

- neni finalnich zapletek.....draka na ktereho je posles muze napr. ulovit nebo
  zahnat nekdo jiny (rad bych tuhle moznost nechal funkcni) nebo proste odleti
  nebo valka na kterou tvi hraci sestavili armadu se nekona....to se muze stat
  ....vedomi ze tenhle pribeh ma otevreny konec a nikdo vlastne nevi jak 
  dopadne a ze taky existuje jina cesta nez - vizestvi/prohra se sice moc do
  klasickeho pribehu nehodi, ale je to silne realisticke....pak by holt GM 
  musel najit nejake jine vhodne tema - zmenou situace se prece vzdy zase
  odkryji jine karty a jine cesty....a nasmerovat hrace drive nez by se zacali
  nudit jinam.
 
> ** Tohle uz vypada podstatne lepe - i kdyz pak si musi pamatovat, co mel 
> minule na sklade - a pamatovat na to, jestli zacala nebo skoncila valka a
> tak podobne. 

- volne menitelna databaze

> Co se tyce 'nahodnych' udalosti, tak v mistnim okamzitem horizontu je lepsi,
> ne-li nutne, je delat podle momentalni uvahy DM, v dlouhodobem sirokem 
> horizontu bud neni treba je delat vubec, nebo je stejne treba nad tim 
> uvazovat, co se DM hodi do kramu. Cili zalezitosti, ktere by skutecne mohl 
> pocitac sam bez nutnych korekci od DM ucinne a uzitecne delat je pomerne 
> malo.  

- taky si myslim ze lokalni veci by si Gm pohlidal sam....ale ten PC opravdu
  zvladne hodne veci - vcetne tech vypoctu...pak clovek zjisti ze je mozne
  vest boj i pomerne slozite (ale vazne to neni pripad her kde se jenom bojuje
  nebo kde je boj to hlavni nebo i jen nadprirozene casty :-, ) aniz by ony
  vypocty nejak hru zpomalovali.....co se ulozeni a vedeni databaze postav a
  veci tyce, je to pri takove hore parametru taky vyhoda)....
- vazne bych byl rad kdyby Gm byl spis pruvodce hracu nez buh nad pravidly...
  vy v zivote vite ze kdyz polezete na zabradli na balkone muzete spadnout...
  a cas od casu taky nekdo spadne...a kdyz uz spadnete, neprijde zadny GM aby
  vas nechal zazrakem prezit (pro stouraly treba vyhlidka na mrakodrapu) jen 
  pro to ze jste meli doskocit na uletajici helikopteru a jemu se to tak hodilo
  do pribehu :-)
- takze bych nechal GM spis zasazovat pribeh do slapajiciho sveta - tj. udelat
  nejaky svet a do nej pak podle potreby a situace zasazovat pribehy a poslani
  ktera pak vetsinou svet nijak neovlivni...ale nekdy nakonec prece jen muzou,
  nez stavet svet kolem hracu a pro hrace jako pohyblive kulisy, kdyz hrac vi
  ze hraje hlavni roli (ono i podvedome to staci vedet) ve filmu a ze to okolo
  tam je jen kvuli nemu a ze se mu to tedy musi podridit....a ze jej pribeh 
  svym zbusobem chrani.....jak rikam...vyborne propracovat souboje znamena mimo
  jine takove rozdeleni pribehu na tolik ruznych pribehu kolik je hracu....hrac
  na zacatku bojujici o zivot vi, ze mu o nej skutecne jde...ze to neni rutina
  "aby nebyla nuda po ceste" ale realne nebezpeci smrti, pricemz v te chvili
  je "hlavni pribeh", "finalni zapletka","v jakem stavu budu pokud to preziju" 
  "co zbude z vybaveni a jak mne to bude pozdeji chybet" a jine prilis 
  podruzne....hlavni je prezit.....diky tomu ze tim ten pribeh muze skoncit je
  to pro postavu jeji "finalni zapletka" pokazde kdyz k necemu podobnemu dojde!
 
>                                    Bivoj (the Boarhunter ?)

* Nejde ti to?!...vem si vetsi kladivo! *             WWWWWWWW   //  |<<
*     Vas posledni pohan z usvitu veku  *              [#|##]    I|I  | 
*           Wothan Magnus von Haribolo  *         #####-#-#-#-#-#-#-#-##
_______________________________                    [##|@80/E-Mail:wothan.haribolo@post.cz                     [##|@8|  |8@|@@@@@|]
http://mirage.kky.vslib.cz/^tomic/valhalla.htm     [##|@8|__|8@|@@@@@|]

Search the boards