Posted By: bivoy (Bivoj (the Boarhunter ?)) on 'CZdungeon'
Title:     Re: nahoda..pravdepodobnost...
Date:      Tue Feb 24 17:30:02 1998

Takze...
> dostal chut "obzvlastnit" dobrodruzstvi necim tak by mu to PC bud povolil 
> nebo nepovolil - tj. oznamil by mu ze tato postava/jev je prilis malo casty
> (opet zalezi na tom jak se to nadefinuje na zacatku) a ze tuhle potvoru
> proste hraci na kazdem kroku potkat nesmi....pripadny vyskyt neobvyklych 
> predmetu - nemlich to same.....PC by pak take mohl zamitnout vyskyt nejakeho 
> jevu/zjevu na miste kde nema co delat (opet z definice) ale to by snad mel 
> vedet GM sam.
** Podle mne neobvykle veci jsou temer ex definitio soucasti kostry pribehu - 
nebo se hodi na dobre vedlejsi dejove linie, coz ale oboji musi mit DM do 
hloubky pripraveno a obvykle i promysleno v souvislosti s vlastnim 
dobrodruzstvim - neumim si treba predstavit, ze postavy jdou ulovit ohniveho 
draka a pro zpestreni je bude obtezovat ledovy. Jinak mi tohle pripomina, jak 
je v DrD doporuceno napsat si pravdepodobnost, ze postavy potkaji ledoveho 
draka a pak hazet, jestli ho skutecne potkaji... Tohle podle mne jde tak u 
skretu, vlku, loupezniku a podobne haveti, kterou muze DM podle meho nazoru 
nasazovat podle momentalni nalady bez velkeho zvazovani. To, jestli je postavy 
potkaji dvakrat denne nebo jednou za mesic neni uz tak podstatne. A naopak 
obtezovat se s nimi dve mile od hradu, kde se vse rozhodne - to by se mi 
nelibilo - zejmena ne jako DM, kdyz uz jsem napjaty, jestli postavy zvladnou 
finalni zapletku apod. 

> treba muze PC kompletne udelat na zaklade vlozenych informaci o stavu 
> technologie v dane oblasti obchodnika se zbranema (nebo s cimkoliv jinym) s 
> tim ze mu automaticky nadefinuje na krame i vsechny zbrane, ktere si pak
> hrac muze koupit.....i se vsema moznyma vadama a silenyma parametrama co 
> maji. 
** Tohle uz vypada podstatne lepe - i kdyz pak si musi pamatovat, co mel 
minule na sklade - a pamatovat na to, jestli zacala nebo skoncila valka a tak 
podobne. 

> A podobnych pripadu bychom asi nasli jeste celou radu - naproti tomu 
> stoji zatim proti pouziti kombinace GM=PC+Clovek jediny rozumny argeument - 
> ze nekomu muze vadit monitor kvuli atmosfere, coz chapu....jine argumenty 
> proti ale nejsou dost prukazne.
** Nemuzu si pomoct, pro jednoduche systemy, zalozene na uvaze DM/ST, ktery ma 
v podstate explicitni nebo alespon implicitni pravomoc libovolne uzpusobovat 
nebo i menit pravidla (klasicky priklad je podle mne Vampire, ale vzhledem k 
jednoduchym pravidlum ma tenhle charakter i DrD). a nikoli na rigoroznich 
vypoctech je to podle mne zbytecne. 
Co se tyce 'nahodnych' udalosti, tak v mistnim okamzitem horizontu je lepsi, 
ne-li nutne, je delat podle momentalni uvahy DM, v dlouhodobem sirokem 
horizontu bud neni treba je delat vubec, nebo je stejne treba nad tim 
uvazovat, co se DM hodi do kramu. Cili zalezitosti, ktere by skutecne mohl 
pocitac sam bez nutnych korekci od DM ucinne a uzitecne delat je pomerne 
malo.  

> *           Wothan Magnus von Haribolo  *         #####-#-#-#-#-#-#-#-##

                                   Bivoj (the Boarhunter ?)
                                   http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj
There's a method in my madness <HOWARD Robert E.,The Temple of Abomination>

Search the boards