Posted By: bivoy (Bivoj (the Boarhunter ?)) on 'CZdungeon' Title: Re: nahoda..pravdepodobnost... Date: Tue Feb 24 17:30:02 1998 Takze... > dostal chut "obzvlastnit" dobrodruzstvi necim tak by mu to PC bud povolil > nebo nepovolil - tj. oznamil by mu ze tato postava/jev je prilis malo casty > (opet zalezi na tom jak se to nadefinuje na zacatku) a ze tuhle potvoru > proste hraci na kazdem kroku potkat nesmi....pripadny vyskyt neobvyklych > predmetu - nemlich to same.....PC by pak take mohl zamitnout vyskyt nejakeho > jevu/zjevu na miste kde nema co delat (opet z definice) ale to by snad mel > vedet GM sam. ** Podle mne neobvykle veci jsou temer ex definitio soucasti kostry pribehu - nebo se hodi na dobre vedlejsi dejove linie, coz ale oboji musi mit DM do hloubky pripraveno a obvykle i promysleno v souvislosti s vlastnim dobrodruzstvim - neumim si treba predstavit, ze postavy jdou ulovit ohniveho draka a pro zpestreni je bude obtezovat ledovy. Jinak mi tohle pripomina, jak je v DrD doporuceno napsat si pravdepodobnost, ze postavy potkaji ledoveho draka a pak hazet, jestli ho skutecne potkaji... Tohle podle mne jde tak u skretu, vlku, loupezniku a podobne haveti, kterou muze DM podle meho nazoru nasazovat podle momentalni nalady bez velkeho zvazovani. To, jestli je postavy potkaji dvakrat denne nebo jednou za mesic neni uz tak podstatne. A naopak obtezovat se s nimi dve mile od hradu, kde se vse rozhodne - to by se mi nelibilo - zejmena ne jako DM, kdyz uz jsem napjaty, jestli postavy zvladnou finalni zapletku apod. > treba muze PC kompletne udelat na zaklade vlozenych informaci o stavu > technologie v dane oblasti obchodnika se zbranema (nebo s cimkoliv jinym) s > tim ze mu automaticky nadefinuje na krame i vsechny zbrane, ktere si pak > hrac muze koupit.....i se vsema moznyma vadama a silenyma parametrama co > maji. ** Tohle uz vypada podstatne lepe - i kdyz pak si musi pamatovat, co mel minule na sklade - a pamatovat na to, jestli zacala nebo skoncila valka a tak podobne. > A podobnych pripadu bychom asi nasli jeste celou radu - naproti tomu > stoji zatim proti pouziti kombinace GM=PC+Clovek jediny rozumny argeument - > ze nekomu muze vadit monitor kvuli atmosfere, coz chapu....jine argumenty > proti ale nejsou dost prukazne. ** Nemuzu si pomoct, pro jednoduche systemy, zalozene na uvaze DM/ST, ktery ma v podstate explicitni nebo alespon implicitni pravomoc libovolne uzpusobovat nebo i menit pravidla (klasicky priklad je podle mne Vampire, ale vzhledem k jednoduchym pravidlum ma tenhle charakter i DrD). a nikoli na rigoroznich vypoctech je to podle mne zbytecne. Co se tyce 'nahodnych' udalosti, tak v mistnim okamzitem horizontu je lepsi, ne-li nutne, je delat podle momentalni uvahy DM, v dlouhodobem sirokem horizontu bud neni treba je delat vubec, nebo je stejne treba nad tim uvazovat, co se DM hodi do kramu. Cili zalezitosti, ktere by skutecne mohl pocitac sam bez nutnych korekci od DM ucinne a uzitecne delat je pomerne malo. > * Wothan Magnus von Haribolo * #####-#-#-#-#-#-#-#-## Bivoj (the Boarhunter ?) http://sals.natur.cuni.cz/~bivoj There's a method in my madness <HOWARD Robert E.,The Temple of Abomination>