Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon' Title: Re: PC vs. PJ Date: Fri Feb 20 14:20:09 1998 > Tusim, ze Richi tu mel onu poznamku, se kterou musim souhlasit, ze hraci > MUSI byt stredem hry a ostatni bezi jen na pozadi. Kdyz tomu tak totiz neni, > muze se stat hra chudou. - vubec ne....kdyz vis ze vsechno kolem je tam jen kvuli tobe a jen momentalne kvuli tobe...pomijiva kulisa, ale kdyz vis ze to cele funguje i bez tebe a ze jsi soucasti toho sveta, ale svet se nezbori bez tebe je to jine.... > Ona hra by mela byt asi spis dobrodruzstvi nez "obycejny" > zivot, proste je pro hrace zajimavejsi, kdyz hra graduje, ma nejakou pointu > a postavy neco delaji. Je trochu trapne a deziluzivni, kdyz se postavy > dozvedi, > ze se jejich hlavni protivnik, na ktereho leta sbirali sily a vymysleli > taktiku, jak se s nim vyporadat, zabil kdyz uklouznul na schodech do sklepa. - ale to k tomu patri....nekdo sestavi ohromnou armadu po letech aby dobyl nejake uzemi a to uzemi nebo nekoho porazil a protivnik najednou umre... co dal? armada ceka, je pripravena, vycvicena a hlavne - zada si zold a korist!....mno...tak rychle vymyslet nejake jine nove upotrebeni...jiny utok, jine vyuziti....novy cil, novy smer, nove plany! zivot (i hra) je zmena....zivot neni monotematicky, predvidatelny a nalajnovany pribeh, ve kterem vim ze at delam co delam nemuze se mi nic stat, protoze o zivot, "jako ve spravnem pribehu se spravnou gradaci" pujde az na konci v pointe :-) naopak....zivot v dobre udelanem svete (uznavam ze je to ale strasne tezke udelat) graduje kazdym okamzikem....zadny boj pak neni rutina, protoze vzdy jde o zivot (klidne na zacatku pribehu) a pokud to clovek vi - pak se rve o zivot (vi ze PC neodpousti nic) a pribeh PRO NEJ graduje v tom okamziku... protoze co bude po jeho smrti....to uz ho nezajima, hlavni je prezit a zit. > Ono uz staci, kdyz se protivnik chova logicky. Predstavte si, ze za CP > hraje dalsi hrac, to je pro druzinu vrazedne (vlastni zkusenost). - proto bych byl jen rad kdyby ten program umoznoval krome pocitacem generovanych a ovladanych postav i generaci a vstup postav rizenych dalsim clovekem...(ciste ucelove postavy, zadni dalsi hraci) a zasazovane mezi postavy ovladane pocitacem coz si ale nedovedu moc dobre predstavit v podobe pocitace...jak by na to reagoval....sila :-)) - Ja jsem pro aby se zil zivot....neporazitelny hrdina v heroickem pribehu s hrdinskou pointou a hrdinskou smrti/vitezstvim je asi vazne dobrej jen na leceni komplexu....masim ze system a svet by mel byt realisticky, jen by mel umoznovat to co v tomhle svete bud nejde, nebo to je prilis nebezpecne - tj. vice nebezpecnych situaci, moznost prozit dobrodruzstvi v jinych dobach, moznost stat se nekym jinym...ale zasadni svet, jeho logiku a smysl bych nechal stejny...realisticky....ne umely, nelogicky a nasilne pokrouceny do tvaru "standartnich postupu pribehu" ...heh to mi pripomelo definici "pohadky" podle Pratchetta - kdo cetl Carodeky na cestach vi o cem mluvim :-)) > Alnagon * Nejde ti to?!...vem si vetsi kladivo! * WWWWWWWW // |<< * Vas posledni pohan z usvitu veku * [#|##] I|I | * Wothan Magnus von Haribolo * #####-#-#-#-#-#-#-#-## _______________________________ [##|@80/E-Mail:wothan.haribolo@post.cz [##|@8| |8@|@@@@@|] http://mirage.kky.vslib.cz/^tomic/valhalla.htm [##|@8|__|8@|@@@@@|]