Posted By: Maca (zvyk je krouzkova kosile) on 'CZdungeon' Title: PC vs. PJ Date: Tue Feb 17 11:52:20 1998 Zdravim vsechny! Tak se tady rozvinula debata o PCdlech coby pomocnikach PJ. Co ktomu rict? Taky jsem o tom premyslel a dospel jsem k nasledujicimu: 1. Naprogramovat komplexni svet tak, aby byl alespon tak dobry jako prumerny PJ je temer nemozne. Je to jak uz tady nekdo rek jako vytvorit expertni system (tedy UI). 2. PC pri hre vadi, a to tak ze hodne :-). Tohle by se dalo resit tim, ze PCdlo by bylo v jine mistnosti nez hraci a PJ.:-))) 3. Podle mne to co by stalo za to naprogramovat jako pomucku pro PJ by bylo: a) pro zacinajici PJ nejakej "generator jeskyni" (treba v grafice) b) sobojovy system - Je pravdou, ze by slo zakomponovat spousta faktoru (opotrebeni, rychlost vetru:) atd.), ale z vlastni zkusenosti musim rict, ze nekteri hraci si na hodech kostkou zakladaji. Treba nas bojovnik, kterej se vzdycky dost trese az si zas hodi 4x6. Nicmene, neni problem, aby pokazde, kdyz se ma vygenerovat hod 1k6 zadal PJ hod, ktery dany hrac hodil. Samozrejme ze tento system by pracoval v krocich, tj. po kazde akci by se ptal na pokracovani souboje atd. Tezko by asi hraci souhlasili s tim, aby masina vyresila souboj od A do Z. Tenhle soubojovej system by se uplatnil hlavne tam, kde se dost malo bojuje (asi u Haribola:-) ale je pozadavek na presnost boje. Pozor na bod 2, tedy opravdu jen tam, kde se malo bojuje. c) Mno a nakonec by takovej programek moh umet generovat mapy sveta a tisknout je. PJ by je ruzne upravoval zoomoval podle potreby atd. proste takovej mensi GIS. Jeste jsem zapomnel na cas. Ten by posunoval PJ podle potreby. Prece jenom hracum se barevne mapky libi. Nektere z predchozich vasich navrhu se dost blizili hram, kterym se jinak rika MUDy. viz Czmuds. Maca