Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: Fireball Date: Mon Dec 1 11:41:56 1997 > - vite co mi na fireballu nejvic vadi? > > a) je to prilis caste kouzlo > b) ovlada ho (ted mam na mysli treba DrD apod.) kdejaky trouba protoze: > c) je povazovan za "jednoduche kouzlo" > d) je to totalni zhovadile plytvani energii na priblble vizualni efekty, > ktere system (DrD apod.) nejen nijak nepostihuje ale svou podstatou > spis zvyhodnuje. > e) je to bohapusta nahrazky za chybejici palne zbrane. A> > Totiz....jaxi....proc by mel nekdo materializovat zivel ohne nekde u sebe > a pak jej po nejake trajektorii posilat vzduchem k nejakemu cili :-) Proc > takhle nenechat treba na protivnikovi proste vzplat odev nebo jej nechat > proste shoret? Podle Ars Magicy jsou pro to dva zavazne duvody: 1/ Pokud bys chtel nechat shoret nejakou osobu, potrebujes s ni mit mysticke spojeni a pohled zprostredkovava spojeni dosti slabe. Naopak pokud vytvari ve sve ruce ohnivou kouli, ma s ni dotek (velice silne spojeni) - jedina potiz je aby se nespalil sam (k tomu muze dojity pri botchi - tedy fatalnim neuspechu). 2/ Pokud chce spalit maga nebo jinou magickou bytost, musi pocitat s tim ze obet bude mit nejakou magickou rezistenci. Tuto rezistenci muze pouzit na odolavani proti samovzniceni, ale proti vnejsimu vlivu vetsinou nema efekt, takze fireball nezrusi. Ale v ArM je take kouzlo (jeste tezsi nez Ball of AF) ktere vytvori kruh ohne o promenlivem polomeru - mag tak muze nekoho nakratko uveznit nebo upalit, jak se mu to hodi. Opet jde o "vnejsi" kouzlo, nezapaluje primo postavu, takze rezistence je mimo hru. Odev ma silne mysticke spojeni s majitelem (a je v jeho aure) takze pro zapaleni odevu plati prakticky totez co pro zapaleni majitele samotneho. Zkratka kouzla "samovzniceni" mohou byt efektni a silna, fireball je sice slabsi ale zato ma univerzalni pouziti - plati na magy i vidlaky Richi > prijdou straslive nesmyslne.....neni lepsi kdyz se souper chyti za uplneho > ticha s chroptenim za krk a tise umre? Ano, ale to neni skola Ignem ale Corporem (v podstate jde o smrtici "nekromanticka" kouzla, ovsem extreme obtizna). Ovsem to je dobre jen tehdy, pokud chces nekoho zavrazdit, v bojove vrave to zdaleka nema takovy psychologicky efekt jako ohen. Mag ktery ovlada nejake takove kouzlo typu "okamzita smrt" vetsinou ovlada pouze toto kouzlo (mozna jeste nejaka jednodussi zaklinadla), takze je to vlastne specialista na vrazdy - ale takovou postavu nemuze hrat clovek porad. > blesky? Prave tohlye "proudeni energie" ciste na zaklade fyziky - tj. > vymysleni nejakeho noveho zcela fyzikalniho energetickeho systemu mi prijde > jako hloupe technizovani magie..... Vzhledem k tomu ze ve svete ArM fyzika neexistuje (alespon ne v dnesnim pojeti) nejde o zadne technizovani. > evokovany demon nicici soupere je daleko zajimavejsi :-) Zvlastepak kdyz se obrati proti magovi :) Jinak za vyvolani demona muze mag zaplatit vlastni dusi (zahravat si s certem nei zdravo) takze to regule hermetickeho radu dosti prisne zakazuji. Spise se pouzivaji opacna zaklinadla - na "likvidaci" nebo alespon ochranu pred demony. > . . Wothan z Haribola #-#-#-#-#-#-#-##-#-# Richi