Posted By: pivomil (pivomil) on 'CZdungeon' Title: "Je tma a ste det", rekl PJ Date: Wed Jun 4 15:09:09 1997 Ahoj, K umirani postav musim jako dlouholety PJ taky neco dodat. Moje jeskyne jsou vetsinou nebezpecne. Je sice pravda, ze obtiznost prizpusobuji sile skupiny (protoze velmi jednoducha jeskyne by je jiste nebavila, protoze by nebyla vyzvou jejich schopnostem), ale na druhou stranu je taky pravda, ze o obtiznosti jeskyne mnohdy nemam predstavu ani ja. Priblizny obsah jeskyne je sice predem dan, ale v prubehu pribehu SE MUZE DOST MENIT. Dam priklad. ----------------------------------------------------------------------------- Postavy po ceste potkaji jizdni oddil kralovskeho vojska, ktere kdyz vidi dobrodruhy, snazi se je zrekrutovat pro nadchazejici bitvu. Dobrodruzi o valce na severni hranici sice neco slyseli, ale zatim tomu nevenuji moc pozornosti. Takze se nechaji naverbovat, protoze si mysli, ze jde jenom o mistni sarvatku a hornickou osadu (jakykoli predchozi ukol) nechaji plavat. Druha cast dobrodruhu, ktera jela pro zasoby o tom ovsem nevi. Prvni cast dorazi do vojenskeho tabora a zjisti, ze v udoli lezi asi 10 tisic vojaku (cela severni kralovska armada) a chystaji se na velkou bitvu. Hraci hrajici druhou skupinu se zaleknou a snazi se me presvedcit, ze se NEJAK dozvedeli, ze druha skupina potrebuje jejich pomoc. Jenom ze srandy se ptam : "A to ti jako pipa kardiostimulator ne ??" a oni se toho chyti a rikaj, ze kdyz mu pipa kardiostimulator, tak ze by se tam mohli vypravit a pomoct jim. Druhej den se vsichni seradili na velke plani na konci udoli. Proti nim nastoupila nemene pocetna armada temnot. Kouzelnici se od rana rozcvicovali na oboou stranach a tak obcas preletel smrtici oblacek, ktery se hodne rychle rozplynul v protizaklniani druhych kouzelniku. Kdyz byly armady serazeny a nasi dobrodruzi (bylo to DrD, asi tak 5. - 8. level) videli, ze boj v druhe rade oddilu asi nebude to nejvhodnejsi, zacali se podbizive vnucovat k samaritanum. To se jim nepovedlo a bitva zacala. I bojovalo se dlouho predlouho. A severni kralovska armada byla obklicena. posledni ctyri tisice bojovniku bylo doslova uzavreno v kotli. Nasi dobrodruzi, udatne se skryvajici a podle utocici na protivniky prezili hlavni bitevni vravu celkem v pohode. Ale ted se jim zajatectvi nelibilo (asi netusili, ze je temni panove nezabijou a ze je kral pravdepodobne vykoupi tim, ze kapituluje. Nicmene rohodli se prorazit z obkliceni. Kdyz skoro prorazili (uz se proruchali radou nepratel) stahli se na to misto cerni jezdci (zde je velmi dobre patrna inspirace Tolkienem) a seslali na oblast temnotu, ve ktere bohuzel videli jenom oni, a mile dobrodruhy zmasakrovali. Jenomze ja ukoncil jeskyni (pro urychleni) slovy : "Je tma a ste det." Dodneska mi to nezapomneli. -------------------------------------------------------------------- V mych jeskynich hraci umirali a umiraji stale. Naposledy v me posledni jeskyni si hraci troufli na Bourlivou nestvuru. Situace byla nasledujici. Jeden v Vecnych kouzelniku (to ovsem oni nevi - Wildspote, tohle necti ;), je z jine dimenze pozadal, aby jeho mistni sidlo v Severnim mocalu zbavili one nestvury, kterou tak neopatrne vyvolal. I nevedeli hraci, ze nestvura ma asi 15 metru zdeli (ale mohli to odhadovat, protoze mrize uzavirajici jeji cast jeskyne byly 10 cm siroke a z jednoho kovu, neobycejne odolnemu vuci magickemu pusobeni) Tak jednomu posetilemu elfimu magovi proste ukousla hlavu. Ostatni ji sice notne posramotili, procez se stahla zpet do mocalu, ale maga se jim uz ozivit nepovedlo. Nebo v jine jeskyni. (ze Wildspote ;)) Se prihodilo .... Dobrodruzi zabili nekromanta, ktery obtezoval horalskou vesnici, ale ... Jeho armada nemrtvych stale zustavala. Vetsinu obesli (utekli jim), ale zbyl tam jeden exemplar velmi nebezpecneho nemrtveho kouzelnika(ale ne-lidskeho puvodu). Zmineny kouzelnik okamzite, jak jeho pan zemrel, chopil se jeho kouzelnicke hole a zdrhal. Dohrodruzi zbersekrili a vrhli se za nim. Musim dodat, ze v zabijeni je nejvice povzbuzoval kouzelnik, ktery mel paradoxne videt situaci nejvice objektivne. Inu dorazili do loznice nekromantovy, kde nemrtvos sedel u skrine a do vaku naklarad vsechny knihy a svitky, co mohl pobrat. I vrhli se na nej nasi dobrodruzi (Trpaslik a Troll, neboli malej & velkej). A on protoze se citil ohrozen, seslal na trolla kouzlo "zobifikuj", ktere jak jiste tusite, vysava z obeti zivotni silu a snazi se ho premenit na nemrtveho. No a nas troll, protoze byl mirne zranen (asi 40% hp) znemrtvel. Nutno dodat, ze troll taky trochu fusoval do magie (wothane nezblazni se u nas to takhle jde) a snazil se kouzlo nejak rozptylit. Bohuzel nic. Nemrtvy byl nicmene rozumny a uznal, ze je to ferovy obchod, kdyz pusti trolla a oni ho za to nechaji odejit. No ... a mily hrac hral chvili nemrtveho, dokud ho knezi smrti za uplatu (dalsi quest ;) neprivedli do sveho normalniho stavu. ------------------------------------------------------------------------------ A musim rict, ze kdyz postava zemre a HRAC VIDI, ZE NA TOM NESE VETSINU VINY JENOM ON SAM, tak to prijme jako svoji chybu a pouci se z toho. A ze v mych jeskynich pravidelne umiraji neopatrne postavy, ktere hraji jako kdyby zadne nebezpeci neexistovalo. Vetisnou je od smrti deli jenom TAAAAAKHLE tenoucky vlasek. Nekdy je to nahoda, nekdy mozna zamer PJ. Ale ja osobne jsem nemusel nikdy ZAMERNE vrazdit postavy. Ani jsem je netlacil do dobrodruzstvi, kam nechteli. Coz je nepopiratelna vyhoda improvizace. Nevidel jsem zatim moc jeskyni (a ze hraju uz nejakej patek), ve kterych by PJ zamerne vrazdil postavy. Tak nevim jestli jsem mel stesti na normalni PJ, nebo jestli jsme vzdycky PJ nejak ukecali ;)) Na zaver (jestli se sem nekdo dostal) jeste posledni chaoticka myslenka : Kdyz se vam zda, ze vas PJ dela prilis tezke jeskyne, zustante ve meste a zabijejte krysy, myslim, ze i to bude dostatecne nebezpecne. ;)) P.S. Newim jak vy, ale tenhle post jsem napsal, nacez to spadlo a ja se pak 15 minut snazil ho z Liany vydolovat. Vas Pivomil, hobit v nejlepsich letech ... /=============================== _/| http://julie.pf.jcu.cz/~maniak|- -=| pivomil@hotmail.com |/=- -_______________________________/-