Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Uceni dovednosti
Date:      Thu Feb 18 12:19:47 1999

> Ale implementovat to do systemu je slozite. Zvlast pro hrace, kteri budou 
> stale hledet do jakychsi grafu a tabulek. 
> A tak jsem myslel, ze by se to dalo hodit na tvurce systemu. Dovednost se
> sice 
> uci linearne, je to bez problemu s pocitanim, ale pouzivani dovednosti je v 
> systemu omezeno nelinearne.

To IMHO neni zas az takuplne idealni, hraci obcas nevedi ani jake dovednosti 
jejich postavy maji natoz co s nimi mohou dokazat :)
Taky by to bylo asi celkem problematicke  na overovani a nerealisticke 
(postava ktera spadne do reky se casto zachrani i kdyz neumi plavat).

Jeden smer vyvoje RPG tvrdi ze vytvareni postavy muze byt libovolne slozite 
ale samotna hra musi byt velmi jednoducha (a tudiz rychla). To znamena ze
veskera pravidla ktera nejsou ve hre zcela nezbytna se maji  presunout do  
faze "pripravy" hry.
S  tim ze hra musi byt jednoducha souhlasim, ale myslim ze ani vytvareni 
postavy by nemelo byt zbytecne slozite. Denik postavy musi byt kazdopadne 
dost  prehledny a to vylucuje jakekoli slozite charakteristiky.

Konkretni vyuziti ruznych vyjimek (plavani proti proudu) je mozno vyresit 
nejakou formou specializace.

> Takze to prenese hlavni zatez na tvurce systemu, a na PJ. Vyhoda je, ze neni 
> obecny model zlepsovani, ale kazdou dovednost je mozne "naladit" jinak. 

To resi treba v GURPSu - existuji dovednosti jednoduche, normalni a slozite 
(nebo tak  nejak).

> DnF 
>                              mail-> dnf@pobox.sk
Richi

Search the boards