Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: Uceni dovednosti Date: Thu Feb 18 12:19:47 1999 > Ale implementovat to do systemu je slozite. Zvlast pro hrace, kteri budou > stale hledet do jakychsi grafu a tabulek. > A tak jsem myslel, ze by se to dalo hodit na tvurce systemu. Dovednost se > sice > uci linearne, je to bez problemu s pocitanim, ale pouzivani dovednosti je v > systemu omezeno nelinearne. To IMHO neni zas az takuplne idealni, hraci obcas nevedi ani jake dovednosti jejich postavy maji natoz co s nimi mohou dokazat :) Taky by to bylo asi celkem problematicke na overovani a nerealisticke (postava ktera spadne do reky se casto zachrani i kdyz neumi plavat). Jeden smer vyvoje RPG tvrdi ze vytvareni postavy muze byt libovolne slozite ale samotna hra musi byt velmi jednoducha (a tudiz rychla). To znamena ze veskera pravidla ktera nejsou ve hre zcela nezbytna se maji presunout do faze "pripravy" hry. S tim ze hra musi byt jednoducha souhlasim, ale myslim ze ani vytvareni postavy by nemelo byt zbytecne slozite. Denik postavy musi byt kazdopadne dost prehledny a to vylucuje jakekoli slozite charakteristiky. Konkretni vyuziti ruznych vyjimek (plavani proti proudu) je mozno vyresit nejakou formou specializace. > Takze to prenese hlavni zatez na tvurce systemu, a na PJ. Vyhoda je, ze neni > obecny model zlepsovani, ale kazdou dovednost je mozne "naladit" jinak. To resi treba v GURPSu - existuji dovednosti jednoduche, normalni a slozite (nebo tak nejak). > DnF > mail-> dnf@pobox.sk Richi