Posted By: DnF () on 'CZdungeon'
Title:     Uceni dovednosti
Date:      Wed Feb 17 10:42:15 1999

TAk me neco (vlastni hlavou) napadlo.
Byla tu rec o uceni vlastnosti, je jasne, ze se nic neuci linearne, ale ani po 
rogaritmicke krivce. Ze zacatku chvili neumis nic, pouze shromazdujes 
informace, ktere ti pozdeji k necemu budou. Pak nahle vsecko jse snadno, az 
se to zase zacne spomalovat, jak se z tebe stava mistr. S tim snad 
souhlasite. 
Platit by to melo, skusme plavani. Muzete to preskocit, je-li vam to 
jasne :)) Prvni tyden dva te uci jak plavat, zkousis to na melcine, splyvani, 
pak plaves na spagate.... dohromady neumis nic, co bys mohl pouzit. Pak dalsi 
tyden dva se postupne ucis sam plavat. A bhem docela kratke doby umis plavat 
lip, vydrzis dyl, plaves rychleji. A pak se to zarazi, a jenom intenzivnim 
treninkem se dostanes na spici.  
Ale implementovat to do systemu je slozite. Zvlast pro hrace, kteri budou 
stale hledet do jakychsi grafu a tabulek. 
A tak jsem myslel, ze by se to dalo hodit na tvurce systemu. Dovednost se sice 
uci linearne, je to bez problemu s pocitanim, ale pouzivani dovednosti je v 
systemu omezeno nelinearne.
NApr. tedy je dano, ze plavat bez pomoci umis od dovednosti 25 (v rozmezi 
0-100) Plavat v rece se silnym proudem a perejemi od 40, a v mori od 80. 
Este lip by se to implementovalo pro dovednosti, ktere v naplni maji 
cinnosti, jako napr. kouzleni. Na zacatek nedam nic, doprostred hromadu 
jednoduchych kouzel, na konec rozprostru kouzla slozita.
Takze to prenese hlavni zatez na tvurce systemu, a na PJ. Vyhoda je, ze neni 
obecny model zlepsovani, ale kazdou dovednost je mozne "naladit" jinak. 
Fuj, to je dlouhy. 
Kdo to precet, tomu dik.
DnF 

          Zdravim vsechny parany her na hrdiny a alchymisty zvlast!
                     don Fanfan, strasny pirat vsech mori.                     
                             mail-> dnf@pobox.sk

Search the boards