Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon' Title: Re: Postavy Date: Fri Oct 10 17:11:26 1997 > Wothan tvrdi, ze v jeho hre si musi postavy davat pozor aby je neco > nezabilo. - to souhlasi ne?.....nejde o to nekam zalezt, ale uvazovat uplne jinak a chovat se jinak - mene....jak bych to - lehkomyslne. > To IMHO neni problem, staci nechat se zamestnat na nejakem hrade jako metar, > bezpecnejsi misto ve stredoveku asi neexistovalo. - ovsem neexistovalo......ale to neznamena ze to bylo dostatecne bezpecne :-) Asi bych nechal hrad dobyt sousednim velmozem se kterym se pan ve svar dostal a dobrodruh...ehmm metac by se mohl vyznamenat pri obrane...jenze ktery metac je sbehly v boji a ktery metac se trenuje v boji? A co praxe? :-) > Ovsem pokud ma byt postava dobrodruh, musi byt take dostatecne odvazna, tedy > ochotna riskovat, bojovat a vubec vystavovat se vselikemu nebezpeci. - tam kde se bojuje se umira.....novacci vydrzi nejmene, zkuseni dele, ale i ten nejlepsi padne. Vikingove rikali "nikdo neni nejsilnejsi"... > A pro GM hrajiciho podle zasady "ted vam to nandam, mizerove" neni problem > postrilet druzinu ze zalohy, otravit je jidlem, nechat shoret senik v kterem > nocuji a spousta dalsich recesi. - to je ale myslim zbytecne, pokud k tomu neni primo duvod...ja nejsem proti zabijeni postav (nebo hracu? :-) ) ale s rozmyslem. Kdyz na mape bude nejake misto nebezpecne, asi by je mel GM varovat - kdyz neposlechnou, budou celit nebezpeci, ktere prijde rychle......stredovek se strelam do zad ze zalohy nevyhybal.....(nemusi se trefit a pokud ano nemusi zabit, ale neni to pravidlo....chce to stesti) > Ovsem pokud si hraci udelaji slozite postavy s propracovanym zazemim, hodiny > se piplaji s rodinnymi svazky a majetkovymi pomery, potom je GM zaplete do > huste site intrik, vysle je na nebezpecnou vypravu a pak je dve mile od > mesta zlikviduje rojem srsnu, neni to zabava, je to k vzteku. - to jiste, ale pokud je nekdo pred tim rojem varoval, tak proc ne? lidi je spis budou varovat vic nez min (lidi-GM)...spousta toho budou jen kecy....a lidi musi byt ponekud obezretni. Mam bohy ana bozich zalezi jake ma stesti clovek v dane oblasti. Je to kolobeh. Kdyz bude clovek statecny a odvazny, bude obliben napr. bohem valky a ten mu bude prat stesti (stesti neni ale nijak zvlast velka velicina - ovsem muze se stat ze na misce vah je to to rozhodujici zrnko).....ovsem to zase predpoklada hodne riskovat - cim vic riskujete, tim vice jste oblibeni a tim vice vam bohove preji - ale stesti je jen koeficient ovlivnujici pravdepodobnost takze pokud mate velky pech a stesti to nezmirni....je konec. Takze tohle je skutecna sesta ke slave - rychle na vrchol...ale vetsinou konci stejne rychle jako zacina. > Navic, dobry GM dokaze pomoci postavam i ze zcela ztracenych situaci, pokud > se mu nehodi aby nekdo zemrel. Ale pokud hrac hraje opravdu blbe (a znam i > takove pripady, i ja to nekdy delam) muze jeho postava zemrit i v nedobytnem > vzduchotesne uzavrenem bunkru (obzvlast tam). - Proto bych jako GM byl pro mapy a situace predem pripravene - posledni co muze hrace odradit od skazy po ktere kraci je varovani GM. Pokud uz nastane situace kde neni mozne zasahnout muze GM za hrace zadat bohy o pomoc (muze to udelat i hrac sam, ma-li na to cas apod.) ale zazrak je neco tak strasne malo casteho ze je to asi jedno. U kazdeho z "bohu" (dle zamereni) ma hrac bodiky obliby a cim je hrac oblibenejsi o bohu, tim vyssi sance je ze pomuzou ale i nejvyssi sance neni zadna slava, jistota neni nikdy. Nicmene je tu sance na zazrak. Zazrakem se mazou vsechny body hrace az na hranici "vsimatelnosti" - to je hranice kterou musi hrac bodiky prekrocit, aby si jej bohove vubec vsimli. Tyhle bodiky dle uvazeni prideluje GM za ciny, ktere postava behem hry vykona. A hrac je pochopitelne nezna. > Je vsak potreba, aby GM nikdy nezapominal proc to vlastne vsichni hrajou: > pro zabavu! - dobra, tohle je taky zabava...jenze i sveho druhu pokus, zivot v nasem vlastnim svete by asi byl mnohem horsi nez zivot ve vsech fantasy silenostech. Tak proc to nezkusit...je to jako hrat hru na nejvyssi obtiznost. > Richi Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo! . . WWWW . / |<< Vas posledni pohan z usvitu veku . . [##] .. . II | . . . Wothan z Haribola #-#-#-#-#-#-#-##-#-# . . . [##|#II/II#|#####|] E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz . [##|#II II#|#####|] Hpege:http://mirage.kky.vslib.cz/~tomic/valhalla.htm [##|#II II#|#####|]