Posted By: Haribolo (Wothan Magnus Haribolo) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Postavy
Date:      Fri Oct 10 17:11:26 1997

> Wothan tvrdi, ze v jeho hre si musi postavy davat pozor aby je neco
> nezabilo.

- to souhlasi ne?.....nejde o to nekam zalezt, ale uvazovat uplne jinak
  a chovat se jinak - mene....jak bych to - lehkomyslne.

> To IMHO neni problem, staci nechat se zamestnat na nejakem hrade jako metar,
> bezpecnejsi misto ve stredoveku asi neexistovalo.

- ovsem neexistovalo......ale to neznamena ze to bylo dostatecne bezpecne :-)
  Asi bych nechal hrad dobyt sousednim velmozem se kterym se pan ve svar
  dostal a dobrodruh...ehmm metac by se mohl vyznamenat pri obrane...jenze
  ktery metac je sbehly v boji a ktery metac se trenuje v boji? A co praxe? :-)
 
> Ovsem pokud ma byt postava dobrodruh, musi byt take dostatecne odvazna, tedy
> ochotna riskovat, bojovat a vubec vystavovat se vselikemu nebezpeci.

- tam kde se bojuje se umira.....novacci vydrzi nejmene, zkuseni dele, ale 
  i ten nejlepsi padne. Vikingove rikali "nikdo neni nejsilnejsi"...

> A pro GM hrajiciho podle zasady "ted vam to nandam, mizerove" neni problem 
> postrilet druzinu ze zalohy, otravit je jidlem, nechat shoret senik v kterem
> nocuji a spousta dalsich recesi.

- to je ale myslim zbytecne, pokud k tomu neni primo duvod...ja nejsem proti
  zabijeni postav (nebo hracu? :-) ) ale s rozmyslem. Kdyz na mape bude nejake
  misto nebezpecne, asi by je mel GM varovat - kdyz neposlechnou, budou celit
  nebezpeci, ktere prijde rychle......stredovek se strelam do zad ze zalohy
  nevyhybal.....(nemusi se trefit a pokud ano nemusi zabit, ale neni to 
  pravidlo....chce to stesti)
 
> Ovsem pokud si hraci udelaji slozite postavy s propracovanym zazemim, hodiny
> se piplaji s rodinnymi svazky a majetkovymi pomery, potom je GM zaplete do 
> huste site intrik, vysle je na nebezpecnou vypravu a pak je dve mile od
> mesta zlikviduje rojem srsnu, neni to zabava, je to k vzteku. 

- to jiste, ale pokud je nekdo pred tim rojem varoval, tak proc ne? lidi
  je spis budou varovat vic nez min (lidi-GM)...spousta toho budou jen 
  kecy....a lidi musi byt ponekud obezretni. Mam bohy ana bozich zalezi
  jake ma stesti clovek v dane oblasti. Je to kolobeh. Kdyz bude clovek
  statecny a odvazny, bude obliben napr. bohem valky a ten mu bude prat
  stesti (stesti neni ale nijak zvlast velka velicina - ovsem muze se stat
  ze na misce vah je to to rozhodujici zrnko).....ovsem to zase predpoklada
  hodne riskovat - cim vic riskujete, tim vice jste oblibeni a tim vice vam
  bohove preji - ale stesti je jen koeficient ovlivnujici pravdepodobnost
  takze pokud mate velky pech a stesti to nezmirni....je konec. Takze
  tohle je skutecna sesta ke slave - rychle na vrchol...ale vetsinou konci
  stejne rychle jako zacina.

> Navic, dobry GM dokaze pomoci postavam i ze zcela ztracenych situaci, pokud
> se mu nehodi aby nekdo zemrel. Ale pokud hrac hraje opravdu blbe (a znam i 
> takove pripady, i ja to nekdy delam) muze jeho postava zemrit i v nedobytnem
> vzduchotesne uzavrenem bunkru (obzvlast tam).

- Proto bych jako GM byl pro mapy a situace predem pripravene - posledni co
  muze hrace odradit od skazy po ktere kraci je varovani GM. Pokud uz nastane
  situace kde neni mozne zasahnout muze GM za hrace zadat bohy o pomoc (muze
  to udelat i hrac sam, ma-li na to cas apod.) ale zazrak je neco tak strasne
  malo casteho ze je to asi jedno. U kazdeho z "bohu" (dle zamereni) ma hrac
  bodiky obliby a cim je hrac oblibenejsi o bohu, tim vyssi sance je ze pomuzou
  ale i nejvyssi sance neni zadna slava, jistota neni nikdy. Nicmene je tu
  sance na zazrak. Zazrakem se mazou vsechny body hrace az na hranici
  "vsimatelnosti" - to je hranice kterou musi hrac bodiky prekrocit, aby
  si jej bohove vubec vsimli. Tyhle bodiky dle uvazeni prideluje GM za ciny,
  ktere postava behem hry vykona. A hrac je pochopitelne nezna.

> Je vsak potreba, aby GM nikdy nezapominal proc to vlastne vsichni hrajou:
> pro zabavu!

- dobra, tohle je taky zabava...jenze i sveho druhu pokus, zivot v nasem
  vlastnim svete by asi byl mnohem horsi nez zivot ve vsech fantasy 
  silenostech. Tak proc to nezkusit...je to jako hrat hru na nejvyssi
  obtiznost.

> Richi 

Nejde ti to?....vem si vetsi kladivo!   .             .  WWWW    .   /  |<<
     Vas posledni pohan z usvitu veku      .       .     [##] ..  .  II  | .
   .          .     Wothan z Haribola                   #-#-#-#-#-#-#-##-#-#
      .                                .      .         [##|#II/II#|#####|]
E-Mail:ladislav.tomic@vslib.cz                        . [##|#II  II#|#####|]
Hpege:http://mirage.kky.vslib.cz/~tomic/valhalla.htm    [##|#II  II#|#####|]

Search the boards