Posted By: bivoy (Bivoj the Boarhunter) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Drak...
Date:      Fri Oct 10 11:19:35 1997

> > Mam takovou vizi - nekolika lidem jsem ji uz popisoval a ted to skusim
> > jeste jednou:
> > Priklad: druzina jde na draka (trosku silene, trosku sebevrazedne, ale
> > budiz)
Wothane Wothane proc ta adverbia. to neni trosku silene, ale prinejmensim 
silene, kdyz ne hodne silene a obdobne sebevrazedne. 

Jinak mam pocit, ze v realistickem systemu, ktery se tu snazime spachat, ale 
nejen v nem, by se boj bud rozhodl prakticky v jednom kole (kdyz postava 
nekoho probodne zezadu), nebo by byl tak vzacny a tak rozhodujici, ze by 
postavam a GM vubec nevadilo, kdyby byl vic piplacka, a pocitac by nebyl 
potreba. 

> > A tedy nejen ze mu vubec nezalezi na tom zda nekdo a kdo z druziny
> > prezije, ale je primo zainteresovan v boji aby neprezil nikdo o kom si 
> > bude myslet ze jej ohrozuje (myslet postava draka) a tedy krasne vyvrazdi 
> > klidne celou druzinu - bez slitovani. 
Tady pouzivam z pohledu GM terminu nechat zemrit. Proste dobry GM se obvykle 
nemuze zachovat jinak. Dovedete si predstavit dobrodruzstvi, kde je neustale v 
okruhu ctvrt hodiny cesty od druziny skupina dobrych rytiru nebo nejaka jina 
obdoba andela strazneho? Ja bych to nehral. A falsovat kostky ve prospech 
postav? 
 
> Navic takove bezuzdne vrazdeni nikdy neprospiva pribehu.

> Mel jsem valecnika, ktery jednou porazil obra (nezabil ho). Byla to dobra 
> postava, s vyborne propracovanym charakterem ap. Ale GM se rozhodl, ze je 
> dost silna (porazil prece obra) a ja jsem se ocitl v nasledujici situaci:
> Sel jsem po horske pesine. Vlevo strma skala nahoru a vpravo sraz dolu. 
> Najednou jsem dosel k jakesi plosine a na ni stali dva obri. Ustup
> neprichazel 
> v uvahu, skocit dolu by byla sebevrazda stejne jako splhani nahoru. Zkousel 
> jsem tedy obry "ukecat". Oni vsak videli ze mam jenom hul, zadne brneni a ze
> jsou dvakrat vetsi nez ja, tak na me zautocili a okamzite me zabili.
> DM hral obry spravne, meli prece hlad. A ja jsem zcela nesmyslne prisel o 
> peknou postavu.
Jako GM bych se za tuto situaci stydel, pokud bych te predtim nevaroval, ze 
'asi tam budou obri' nebo obecneji ze 'asi bys do hor nemel chodit sam'. 
Vzdycky se na to muze pouzit nejaky poustevnik nebo vedma nebo treba pasacka 
koz, ktera ulpi pohledem na muznem valecnikovi a nepreje si aby chcipnul... 
Samozrejme takova rada muze byt i falesna ale zase s nejakym trochu naznakem 
apod. 

> Tento "agresivni" styl nema jen vyhody, musi se spravne kombinovat s dalsimi
> vypravecskymi technikami aby to k necemu vedlo. Pokud to tak totiz nebude, 
> hraci se postupne vykaslou na zajimave postavy a budou delat jen silne 
> postavy, ktere preziji.
Nevim, ale postavu udela silnou spis hrac, ne jeji vlastnosti - pokud je 
system spracne udelany, tak proste neexistuji obecne silne a slabe postavy.
Ostatne za zajimavou postavu povazuju co ja vim    charismatickeho valecnika 
(trebaze s nizsi silou), proste postavy atypicke, ale typicky ne slabsi. 

> > Dalsi vec je, ze pokud uvidi ze to je spatne muze 
> > zdrhnout.....takze zadne vitezstvi nebude. Na namitky ze hraci automaticky
> > ziskaji poklad....pravdepodobne drak zadnej nema - jen je nekdo najal, 
> > aby jej zabili a on jim zdrhul...co dal? 
Proste neuspeli, bud (v lepsim pripade) dostanou zaplaceno, ze ho zahnali, 
nebo nedostanou nic, protoze nesplnili ukol, pokud uz vzali zalohu, tak mozna 
budou muset utyct z kraje, aby ji nekdo nevymahal zpatky atd. 
 
> Nevim jak jinde, ale u nas i kdyz dojde k boji, temer nikdy to nevede k 
> uplnemu zniceni jedne nebo druhe strany. Ztraty jsou spise male (kdyz na 
> druzinu utocil vlkodlak se svou smeckou, behem tydne zahynuli ctyri vlci z 
> dvaceti a dve postavy z sesti byly tezce zraneny) a pokud neni kam utect, 
> vetsina myslicich tvoru se pokusi vzdat. 
To je znak spravne hrajicich hracu a spravne hrajiciho GM. Bohuzel rada hracu 
je tak presvedcena, ze je GM nezabije, ze se proste ani nesnazi si nejak 
iniciativne zachranit zivot a proste se mydli bis zum bitterem ende. A naopak 
GM nekdy nezvladne situaci a nenecha tvora prosit o milost. 

K boji s drakem: nemuzu si pomoct, ale postavam by skutecne asi nic jineho 
nez pouziti tezkych zbrani (at uz se jim rika katapulty, balisty nebo jakkoli 
jinak) nezbyvalo a dostatecne ucinny jed nebo zapalovani strel by mohlo 
prospet. Ale stejne by to meli tezke a drak by jim asi proste uletel, protoze 
(proc se s nima bavit, ze). 

> >    .          .     Wothan z Haribola                  
> Richi

                                   Bivoj the Boarhunter
                                   mail: slanina@ff.cuni.cz
Some things DO work - crime does NOT pay (at least I believe so)

Search the boards