Posted By: Chanis (Chanis) on 'CZdungeon'
Title:     Ohybani, lamani, krouceni a uzlovani zbrani
Date:      Mon Oct  6 17:52:49 1997


Dovoli bych si malou poznamku a nekolika predchozim zpravam ...

 Vy hrajete RPG nebo jdete hledat v tabulkach, pocitat a hadat se o bonusy za 
kazdou pakarnu ?

Nic proti ... ale RPG (jakekoliv) by melo byt vhodnym kompromisem mezi tim co 
se v tomto prostredi da nazvat realitou a hratelnosti. 
 To se tyka a o neco starsich postu ohledne ruznych hernich systemu a vedeni 
hry. 
 Kdyz jsem drive delal pana jeskyne - mel jsem pripravene prostredi .. mapku 
etc .. ale bylo jen na hracich jakou cestu se rozhodly zvolit - jiste tohle 
neplai bez vyjimky. Chtel jsem tim rici, ze pokud hrac prisel na neco co jsem 
ja prehledl, nebo se mi jeho plan zdal tak dobrej, nebyl zadny problem 
mapu/dum/jeskyni/cokoliv kde se hrali lehce poopravit. Abych se jeste vratil 
k one volbe cesty .. je jasne ze obcas bylo nutne rici "ne tudy to nepujde 
tohle vam nedovolim" a bylo nepsanou umluvou ze proste by s tim bylo prilis 
prace .. ze by "vybehli z mapy" a tim by se cela hra zpomalila .. a hraci 
hledali jinou cestu a bylo vse jasne.
 Vyhoda tohoto systemu je ve vysoke hratelnosti pro hrace. Inspiruje je to 
hledat dalsi reseni - tim lepe takove funkcni ktere jsem ja prehledl - a 
nikdo se nenudi (alespon doufam ze ne). 
 Nevyhodou je ze se spousta veci dodelava "na kolene" a DM ma za chvili hlavu 
jako s~kopek pokud hrace trochu nebrzdi a nedrzi si je na mapce. 
 Dalsi pakou, ktera se tim ziska je moznost ohodnoceni "roleplayingu" hrace.
Mam tim na mysli zhruba nasledujici vec.
 Vtipne, verne a inteligentne hrany Paladin vlitne (duvody vynechame) do 
jeskyne a oni tam tri velci grizzlici misto jednoho ..
Pokud bych se drzel nejakych tabulek mel by hrac nizkou moznost jenom prezit a 
jeste nizsi vyhrat. Pokud by si hodil parkrat blbe na utek a med~ove dobre na 
utok je z nej mrtvola. 
 Dejme tomu, ze to ale melo byt jenom nejake dokresleni situace a neni to 
hlavni linie ... smrt paladina by skupinu vyrazne oslabila a nez by ho 
(pripadne) dali do hromady, trvalo by to dlouho a bylo to nezazivne aa 
nezadouci. Ted prichazi na radu neinformovanost hracu .. paladin jednoduse 
prezije neb podstatne hody haze Dm a da mu (rekneme) alespon sanci utect .. 
treba za cenu ztraty casti vybavy(zalezi na fantasii DM). Hraci pak sprdnou 
paladina ze nane nepockal. Chvilku brblaj a hra jede dale..
No .. rekl bych ze toho bylo pro dnesek dost ... 
 At si kazdy RPGjuje jak chce .. treba vas to ale trochu inspiruje.

                                                   Chanis
 

     ___                                                              ___
    [o.o]       No .. treba na neco pouzitelneho casem prijdu ..     [o.o]
     =/                   zatim musi stacit tohle.                   =/


Search the boards