Posted By: Richi (Richi) on 'CZdungeon' Title: Re: Jeste herni systemy Date: Tue Sep 30 16:23:21 1997 > > Druha vec je vyvoj postav. > > Maji se postavy vyvijet rychle, pomalu, maji se vubec vyvijet? > > Prilis rychly vyvoj je videt napriklad v ADaD nebo DrD, napr. v DrD je > > postava na 5. urovni nechutne tvrda. Velmi pomaly vyvoj je napr. ve hrach > > Richi > > Jak jsi poznamenal, zavisi to na DM. neni problem drzet postavy tak u huby, > ze se i v ADaD dostanou na ten zminovany 5 level, kde uz jsou docela tvrde, > az po treba pul roce hrani (cca 150 hracich hodin). Nikde podle me nebude > problem rozdelit tolik bodu, aby postyvy vylitly jak raketa, nebo tak malo, > ze se sotva hnou. Chce to odhad, aby to jeste byla zabava pro hrace, protoze > ti se vzdycky snazi mit co nejlepsi postavu, ale ono to pak prestane bavit, > kdyz uz te nema co ohrozit. Omlouvam se, nepopsal jsem problem dostatecne jasne. To, jak rychle se postavy zlepsuji totiz zavisi hlavne na "rozliseni" jejich schopnosti. V ADaD jsou schopnosti v rozsahu 1-20 a proto se zlepsuji (spise meni) rychle. Ve Vampirovi je rozsah 1-5 a hraci jeste dostavaji dost malo zkusenosti, takze vyvoj postavy je minimalni. Role GM je davat postavam tolik zkusenosti, aby se dostatecne svizne vyvijely (nebot se to libi hracum) ale zaroven aby nebyly prilis silne (to se nelibi hracum ani GM). Takze pri konstrukci hry je treba zvolit takovy rozsah vlastnosti, aby se daly jednoduse overovat, aby se nemuselo pocitat s prilis velkymi cisly, musi vsak byt dost velky na to aby se postava dobre vyvijela a aby byla zajistena pestrost postav. Idealni se mi jevi neco mezi 10 (spatne se overuje, dost malo stupnu, spise pro "vypraveci" RPG a 20 (dosti velky rozsah, drobne problemy pri overovani, horsi dostupnost k20). > Dagobert > pro kamarady Skrblik... Richi