Posted By: Zef (Vagabundus Vulgaris) on 'CZdungeon' Title: Inteligence & Co. Date: Fri Sep 26 12:36:36 1997 Hola hej! IMHO inteligenci je treba rozlisovat podle toho co zrovna postava dela. Jestlize se pouziva jako ciselna hodnota v hodu proti nejake pasti, tak je ji potreba mit nekde napsanou (logicky :-)) Ale podsouvat hracum myslenky ... tak to snad jen kdyz se opravdu zaseknou na problemu ktery by postava (inteligentnejsi nez hrac) umela vyresit. Presvedceni ve stylu dobry/zly je IMHO blbost. Postava nemuze byt univerzalne dobra vuci vsem a vsemu - kazdy altruismus ma sve hranice ... stejne tak nemuze byt univerzalne zla vuci vsemu a vsem ... IMHO muzou byt postavy stedre, pratelske, obetave nebo sobecke, lakome a proradne ale generalizovat to do hodnoty v rozsahu 1-5 je stupidita hodna ALTARU. Reseni je nechat hrace hrat sebe (dobre pro zacatecniky) nebo je vymezit nejakymi povahovymi vlastnostmi (Zlaty drak byl v tom IMHO idealni - ne uz tak originalni, to schema je prevzate z psychologickych her) U potvor bych resil jejich reakce na okoli asi dvema hodnotami SPOLUPRACE - nebo tak neco - proste sklon CP spolupracovat s kymkoliv dalsim (duvody mohou byt ruzne ... treba povahove vlastnosti u lidi, nebo prirozena plachost u zvirat) AGRESIVITA - sklon postavy resit situaci nasilnou/nenasilnou formou Napriklad nazrany lev nenapadne ozbrojene postavy, zatimco hladovy to treba riskne ... Zef Kazdy sermir na hovno <xvolm05@sorry.vse.cz> kdyz nepratel nerovno Phone: 0326/724697 (elfsky s~proch) http://sorry.vse.cz/~xvolm05