Posted By: Waeland (Waeland) on 'CZdungeon'
Title:     Re: Rasy v RPG
Date:      Thu Jan 14 20:07:34 1999

Myslim, ze je podstatne, aby se rasy hrali hlavne kuli pozitku a cti byt elfem 
ci trpaslikem a ne kvuli vyhodam (juuuuuuuuuuu ! Elf ma +3 na Int !!! a pod.). 
Podle meho nazoru by specialni rasy meli mit samozrejme nektere specialni 
schopnosti jinym zcela ci jen tezko dostupne, ale urcite by celkove meli byt 
znevyhodnene o proti "beznym" rasam (lidem), aby se ciste z pohledu pocitani 
plusu a minusu v Osobnim deniku hrat zvlastni rasy NEVYPLATILO. (Draci Doupe 
je odstrasujici priklad ...).
V skill-based systemech ubrat postavam body na tvorbu postavy. K tomu se daji 
vhodne pridat jine nevyhody. V mnoha bajich je pro elfa napriklad dotyk 
zeleza totez co popaleni ohnem, skreti nemusi mit radi slunce, mensi rasy 
mohou mit postihy v boji. Navic (jak uz tu nekdo psal) ve svete s prevahou 
lidi je prevdepodobne k ostatnim rasam casto minimalne neduvera.
Taky si myslim, ze je chyba navrhnout pravidla pro jednotlive rasy tak, aby 
byly "predurceny"  pro uzky okruh povolani ci specializaci.  Ne kazdy elf musi 
byt mag, ne kazdy trpaslik bojovnik. Od hracu hrajici specialni rasy bych 
cekal, ze budou svoji rasu sami aktivne rozvije - tedy elf se bude chovat 
elfsky, sam domyslet v intencich hry elfi historii, zvyky, mentaliru, ne jen 
se nechat vest pokyny Vypravece.
Mimochodem : daji se vymyslet  zajimave fantasy svety uplne bez jiny ras. Pak 
se vetsinou dovoluje i lidem ovladat specialni dovednosti dostupne jinak spis 
jinym rasam. Treba v legendach Kruhoveho stolu maji jednotlivi rytiri 
rozmanite dovednosti magii pocinaje a dychanim pod vodou konce.

          Waeland               email: skabele@iol.cz

"By Oak, Ash and Thorn, I tell you, Waeland was a Smith of the Gods !"
                                      R. Kipling - Pook of Pook's Hill

Search the boards