Posted By: Waeland (Waeland) on 'CZdungeon' Title: Re: Rasy v RPG Date: Thu Jan 14 20:07:34 1999 Myslim, ze je podstatne, aby se rasy hrali hlavne kuli pozitku a cti byt elfem ci trpaslikem a ne kvuli vyhodam (juuuuuuuuuuu ! Elf ma +3 na Int !!! a pod.). Podle meho nazoru by specialni rasy meli mit samozrejme nektere specialni schopnosti jinym zcela ci jen tezko dostupne, ale urcite by celkove meli byt znevyhodnene o proti "beznym" rasam (lidem), aby se ciste z pohledu pocitani plusu a minusu v Osobnim deniku hrat zvlastni rasy NEVYPLATILO. (Draci Doupe je odstrasujici priklad ...). V skill-based systemech ubrat postavam body na tvorbu postavy. K tomu se daji vhodne pridat jine nevyhody. V mnoha bajich je pro elfa napriklad dotyk zeleza totez co popaleni ohnem, skreti nemusi mit radi slunce, mensi rasy mohou mit postihy v boji. Navic (jak uz tu nekdo psal) ve svete s prevahou lidi je prevdepodobne k ostatnim rasam casto minimalne neduvera. Taky si myslim, ze je chyba navrhnout pravidla pro jednotlive rasy tak, aby byly "predurceny" pro uzky okruh povolani ci specializaci. Ne kazdy elf musi byt mag, ne kazdy trpaslik bojovnik. Od hracu hrajici specialni rasy bych cekal, ze budou svoji rasu sami aktivne rozvije - tedy elf se bude chovat elfsky, sam domyslet v intencich hry elfi historii, zvyky, mentaliru, ne jen se nechat vest pokyny Vypravece. Mimochodem : daji se vymyslet zajimave fantasy svety uplne bez jiny ras. Pak se vetsinou dovoluje i lidem ovladat specialni dovednosti dostupne jinak spis jinym rasam. Treba v legendach Kruhoveho stolu maji jednotlivi rytiri rozmanite dovednosti magii pocinaje a dychanim pod vodou konce. Waeland email: skabele@iol.cz "By Oak, Ash and Thorn, I tell you, Waeland was a Smith of the Gods !" R. Kipling - Pook of Pook's Hill