Posted By: madhouse (madhouse) on 'CZdatabases' Title: Re: Dotaz na MS Access a report Date: Thu Jun 29 17:01:20 2000 > Puvodne jsem chtel pouzit subreporty, ale ve vypisu je vice podskupin > (jeste > tam je grupovani podle skladu) a to mi vychazelo jiz na celkem 5 reportu > (detailni, soucet pro sklad, soucet pro zakaznika, celkovy soucet), coz me > pripada strasne moc :-( navic bych musel jako zdroj delat 4 temporerni > tabulky... > Spis jsem chtel vedet, jestli je mozne programove vytvaret report - > zda existuji nejake funkce ci nejakym zpusobem udelat, aby se v reportu > zobrazily ty udaje co jsem vypocital, aniz bych je musel davat do tabulky ci jedna moznost je dat jako recordsource tabulku ktera se nepouzije a recordset query bude vracet jen vysledek tvych funkci: SELECT TOP _kolik_potrebujes_radku_ TvojeFunkce(_tabulka.cokoliv) AS LINE FROM _tabulka ; [B pokazde se spusti TvojeFunkce ktera klidne muze vracet jenom radek textaku . Ten parametr (libovolne pole z _tabulka) je tam nutny pro to, aby se funkce pokazde zavolala. A samozrejme _tabulka musi mit alespon tolik zaznamu, kolik potrebujes tisknout radku myslim ale ze se to vse da udelat standardni cestou v accessu a je blbost se to snazit obchazet: lenoch se nejvic nadre ... takze predpokladejme ze mas tabulky OVOCE(jmeno, nazev, koliK) KNIHY(jmeno, nazev, kolik) NARADI(jmeno, nazev, kolik) pak recordsource reportu bude SELECT DISTINCTROW OVOCE.jmeno, 'OVOCE' AS KATEGORIE, OVOCE.nazev, OVOCE.mnozstvi FROM OVOCE UNION SELECT DISTINCTROW KNIHY.jmeno, 'KNIHY' as KATEGORIE, KNIHY.nazev, KNIHY.mnozstvi UNION SELECT DISTINCTROW NARADI.jmeno, 'NARADI' as KATEGORIE, NARADI.nazev, NARADI.mnozstvi mozna ty uniony by mely byt zazavorkovany (zaplatpambu s tim uz nemusim delat ;-) groupovani reportu 1) Jmeno 2) Kategorie 3) Nazev > * Novak prijde do group1 header jako '* ' [jmeno] > jablka 5 > hrusky 4 > Mlada fronta 10 > Lidove noviny 5 pijde do group3 footer jako [nazev] [=sum(mnozstvi)] > -soucet Ovoce 9 > -soucet noviny 15 prijde do group2 footer jako '-soucet' [kategorie] [=sum(mnozstvi)] > --soucet ovoce 12 > --soucet noviny 15 > --soucet slovniky 4 > --soucet naradi 18 prijde do report footer jako '--soucet' [kategorie] [=sum(mnozstvi)] kde 'toto je label' a [toto je field] z nastrojove listy, v okne sort/group je nutno nastavit ktera skupina ma header nebo footer a v menu nastavit ze report ma footer podle me neni nic nestandardniho potreba ... pokud je na accessu neco uzitecnyho, pak jsou to prave reporty Potom nebudes mit napr. problem pridat behem par minut groupovani podle skladu ... Mira