Posted By: chomer () on 'CZchristian' Title: Re: Marie Date: Wed Feb 6 22:35:41 2002 > > A abych nebyl zase osocen z prevraceni veci, rozvedu to: > > Proc by krestan nemel mit stejnou svobodu v Kristu prosit svoje (byt > > zemrele) > > bratry, aby se za nej modlili, stejne jako jako ma svobodu jist veprove? > > ) > A proc by vlastne krestane nemohli smilnit, kdyz mohou jist veproce? Jinymi > slovy, nechci se te tedy dotknout, pouzivas naprosto nepouzitelny argument. > > Malinko to rozvedu... Bible obsahuje ruzna prikazani, zakazy, navody, rady a > pod. Nektere jsou fundamentalniho charakteru, nektere jsou spis lokalniho > razu, kde jde o reseni konkretniho problemu, nicmene lze je pouzit jako No prave. Jak ale rozhodnout, ktere je ktere? Kdo ma k tomu pravo? A jak mam pravo - kdyz si to u sebe najdu a rozhodnu urcitym zpusobem - z toho delat zakon pro druhe? (P.S. Nepise Pavel prave u otazky obrizky, ze zalezi na tom, jak tomu kdo rozumi, ze podle _sveho_svedomi_ bude kazdy souzen. Nebo je snad Buh pro Tebe takovy poleno, aby soudil lidi podle veci o kterych byli uprimne presvedceni, ze jsou jinak?) > No a abych se dostal k jadru veci... Treba nejvyssi zakon, LASKA. To je > jeden > velky fenomen a malokdo vubec tusi, co to ta LASKA je, co obnasi, co to > znamena, byt je v Bibli tak krasne kosate popsana, ze jen cteni toho popisu > dela cloveku dobre na srdci... Rizeni se LASKou rozhodne vede smerem k > Bozimu > Kralovstvi. Nicmene obcas neni vubec jasne, ktery "smer" je korspondujici > lasce, proto tu mame nejake konkretizace, ktere jsou, jak uz to byva, > zaroven > i svazujici a omezujici. A ted k tomu, co lze a co nelze porusit (jak to > vidim ja:-): > > Starozakonnici pestovali mnohozenstvi. Nevim, proc to tenkrat bylo "dobre", > resp. "pripustne" a dnes uz hodne dlouho neni. Neodpustim si provokaci: Proc by nemelo byt 'pripustne', a 'dobre', kdyz dva spolu ziji 'na hromadce'? (Za predpokladu, ze podstatne veci (jako LASKA) dojdou sveho naplneni)? > hygienicka opatreni - zide museli podstupovat obrizku, v Novem Zakone o tom > nic neni. Zrejme to bude proto, ze se jednak z obrizky stalo neco obludneho > (posuzovani lidi podle toho, zda jsou obrezani atd., vlastni akt a"prilehle" > ceremonie), pritom slo POUZE o hygienicke opatreni a clovek neni lepsim ani > horsim, kdyz ho obrezou. Obrizka _neni_ hygienickym opatrenim. (Huu, to je jako bys rikal o krtu, ze je hygienickym opatrenim). V zidovstvi to dodnes rozhoduje o tom, kdo je soucasti vyvoleneho lidu a kdo ne (a je rozhodne dulezitejsi, nez spousta jinych predpisu). > Pouze v horkych krajich a v dobe, kdy o hygiene vi > prd, je to nutne... (hodne zestrucneno). Stejne tak jezeni veproveho - dnes > jiz vime, ze na nas ve veprovem mase muze cihat napriklad boubel tasemnice, > coz byl treba ve stredoveku docela castej jev (jako spousta jinych, treba > rozmach pohlavne prenosnych chorob). A protoze vime, jak s veprovym > zachazet, > aby nebylo "neciste", neni uz nutne se ho vyvarovavat (naopak vzhledem k > deformovane strave krav je dost diskutabilni jist hovezi v dnesni dobe). > Podobne je to asi i u krve - i kdyz ja osobne bych vyzadoval beztransfuzni > operaci z duvodu, ze jsem zaslechl cosi o hygiene dodrzovane na transfuzkach > > a nechci riskovat, pokud to NENI NUTNE (99% operaci je mozne provest bez > transfuze, mozna i vic). A krev mi nechutna, takze nemam problem s tim, ze > se > nema jist (jako malej jsem jedl jatra, ale to jsem taky nevedel, ze asi 95% > jejich hmotnosti je krev, navic mi fkat casem prestaly chutnat:-). > > ALE srovnavat jezeni veproveho s modlosluzbou v ohledech, zda se to smi nebo Odkud beres to, ze prosit (telesne zesnule) spolubratry o modlitbu je modlosluzba? To ze se to _formou_ podoba modlosluzbe popsane v SZ jeste prece neznamena, ze by ta shoda musela byt i vnitrni! > nesmi dodrzovat, to je hodne silny kafe i na me. Ve ktery demagogizacni > skole jsi vyrostl? Ja? v demagogizacni skole protestantskeho krestanstvi, stejne jako ty. Snazim se z ni, ale, pokud mozno osvobodit. Ty v ni ale, jak vidim, zustavas trcet uplne cely. (O demagogiich si ale clovek vetsinou neuvedomuje, ze by to byly demagogie, dokud se o to nezacne snazit...) > Nebo snad dokzes rict, co bylo na styku se zesnulymi tak > nebezpecneho, ze byl velice tvrde potiran a ze uz vis, jak na to, abys to > nebezpeci eliminoval na NULU???? Rad se necham poucit, ale obavam se, ze > zase > posles podobne nepouzitelne srovnani... Chapu, ze je mozne, zes nevidel onen > rozdil, proto bych rad, aby ses vyjadril k tomu, co jsem napsal - bud, ze ti > to seplo a ze uz se mnou souhlasis, nebo ze mam treba ve svem textu nejake > zavzne nedostatky, diky kterym pozbyva vyznamu, nebo ze ti to je treba fuk a > stejne si povedes svou... Proste nejakou reakci, zes pochopil, proc podle me > je nepripustne pouzit tvuj argument (jinak nez ze srandy) a HLAVNE > jake z toho vyvozujes zavery. (ted jsem si umazal asi 3 radky, kurna!). Chapu. I ja jsem tuto pozici driv zastaval. Zavery? Nijak jsem je nezmenil: dokazu pochopit (asi trochu), proc se katolici modli skrze svate :: a nejsou tim pro me modlosluzebnici :: i kdyz se sam skrze svate nemodlim. Je to jasnejsi? > Doufam, ze (diky snaze o co nejvetsi strucnost) nevyznel muj prispevek prili > "namyslene", "sebejiste" ap. I kdyz tim, co jsem rekl, jsem si celkem hodne > jist... Rict vec jednoznacne neni otazkou namyslenosti (jinak bychom nevybredli z 'ja myslim' atd...). Na druhou stranu dovozovat z toho, cemu verim ja, to, v co musi verit ostatni je tak trochu neomalenost.... > CePal Chomer (chatid: opat) Nesnasim turisticke znacky, nenavidim minova pole a miluju poust....