Posted By: Trhan (Trhan) on 'CZchristian'
Title:     Re: KrupickaM
Date:      Mon Sep  4 19:06:23 2000



>Pokud se podivam na krestany, co uctivaji, k cemu se modli, tak vidim hromadu 
>lidi klecich pred krizem, madonama, svatyma obrazkama. Takze at jakkoli 
>svate, zase jsou to predmety. Takze krestane uctivaji predmety? 
>V tom pripade muzu boha uctivat skrze libovolnou vec, kterou ve sve milosti 
>stvoril, vezmeme treba prirodu. Dejme tomu stalate duby. Je to dilo bozi 
>stejne jako cokoli jineho. Takze pri trose dobre vule je i druid krestan :) 

Clovek byl stvoreny k uctivani - plyne to z toho, proc ho Buh stvoril. Ve sve 
podstate je uctivani ciste, ale uz ve starem zakone je napsane, ze si clovek 
nema delat obraz Boha. Je take popsan jeden z incidentu, kdyz Mojzis sel pro 
desky s desaterem, tak si Izraeliti odlili zlateho bycka a uctivali ho.
Nekde dale je takove modlosluzebnictvi popsano velice humorne: vezmete 
klacek, z jeho pulky si vyrezete buzka a se druhou pulkou zatopite v kamnech 
:-). Jak pises, jsou to jenom predmety.
U probuzenych a zivych krestanu se zadne modlosluzebnictvi nepraktikuje. Takze 
nemuzes rici obecne: podivam se na krestany a oni se modli k vobrazku. Je 
pravda, ze do toho spousta krestanu sklouzava, zvlast v cirkvich, kde uz je 
modlosluzebnictvi rozbujele (KC), ale to porad neznamena, ze obsahem 
krestanstvi jakozto uceni a zivotniho stylu ma byt modlosluzebnictvi.
U nevericich se potreba uctivani projevuje uctivanim jinych lidi (sportovcu, 
hercu, zpevaku, modelek, politiku a tak) nebo treba i veci (televize, 
pocitac). 



***
>Samozrejme, ze to je berlicka. Ale k cemu? Vira v to, ze tam nahore neco je.
Nevim, co na tom vidis samozrejmeho. O te samozrejmosti se da s uspechem 
pochybovat, protoze pro me to treba zadna berlicka neni, a pro mnoho dalsich 
taky ne.
Jako berlicku vidi krestanstvi lide, kteri ho chteji nejak neskodne 
zakomponovat do sveho nazoru na svet. Tak si reknou: to je proste berlicka, 
pro chudaky a pro slabe, pro nesamostatne; kdezto ja jsem ten silny, kdo 
berlicku nepotrebuje. Souvisi to s virou v sama sebe.
Predstava, ze Buh je nahore, je mozna tak predstavou duchodkyn, ktere si chodi 
v nedeli posedet do kostela...


***
>A ani 1000 let krestanske krutovlady nestacilo k tomu, aby bylo krestanstvi 
>zakazano.
Nebylo to krestanstvi, co vladlo. Kdyby skutecne vladlo krestanstvi, to si 
nedokazu ani predstavit, jak by to dopadlo.
Ve skutecnosti vladli lidi a zneuzivali nevedomosti druhych k tomu, aby je 
ovladali (coz je obecny princip, nevztahuje se to ke krestanstvi a je 
praktikovany i v dobach demokracie :-). To, ze o sobe tvrdili, ze jsou 
krestani, vubec neni podstatny a krestany to z nich neudelalo. Kdyby byly 
totiz skutecnymi krestany, nedelali by takove veci. A ze byla u moci Katolicka 
Cirkev, tj. krestanska organizace? Clenstvi ve krestanske organizaci opet 
neznamena, ze clovek je krestanem.
To, ze clovek je krestanem se pozna podle toho, jak se chova.
--> 1000 let nebyla krutovlada krestanstvi, ale pokrouceneho nabozenstvi, 
ktere z krestanstvi vychazelo, ale popiralo zaklady krestanskeho uceni, jako 
je laska k bliznimu nebo prikazani nezabijes.
A jeste prihodim castecnou spekulaci: za udalostmi ve stredoveku nebylo 
krestanstvi; Katolicka Cirkev byla pod vlivem zlych sil, vuci cemuz byla (a 
je) diky sve strukture snadno zranitelna.
Vezmeme-li totiz v uvahu cirkev (s malym c) jako mnozinu vsech krestanu, kteri 
byli, jsou a budou; jako telo Kristovo, pak by prece byl nesmysl, aby tahle 
cirkev zabijela sve vlastni lidi, tj. sama sebe.



>Rekneme, ze dle standardniho pohledu by satanista mel byt zly, zakerny, 
>vypocitavy, kruty, nelitostny, agresivni, nepratelsky, atd... Jako bych 
>videl konqistadory, kdyz mordovali indiany.  
Ke konquistadorum viz predchozi dva odstavce.
A vycet vlastnosti satanisty: kdyby takhle vypadal, tak by ho kazdy poznal a 
pusobeni zla by bylo omezovane; takze se maskuje. Proc by mel vypadat jinak 
nez normalni clovek?



>Naproti tomu krestan bohabojny, pratelsky, milosrdny atd... Akorat ze toho 
>maji tak akorat plnou hubu.
A nebo klavesnici :-). (vtip)
V novem zakone se apostol Pavel zminuje, ze vira bez skutku nebo skutky bez 
viry jsou k nicemu. Uz dobe raneho krestanstvi s tim byly problemy. Ale opet 
to neni problem krestanstvi, ale lidi, kteri se ke krestanstvi hlasi.


Trhan

Search the boards